• Stelling: Armoede maakt afhankelijk en afhankelijkheid leidt tot verlies van zelfrespect.
    Wie kan dit mooi argumenteren?
    Het gaat over de armenzorg vroeger. Dat mensen gingen bedelen of kolen van straat gingen oprapen.

    Edit
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik heb alleen nog een antwoord nodig op de laatste stelling.
    Ik zou jullie hulp erg op prijs stellen:Y)

    Stelling: Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun huisvesting, de regering hoeft hier niets aan te doen.
    Leg de bovenstaande stelling in minimaal 10 zinnen uit.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2011 - 18:12 ]


    I love you

    Als je arm bent, kun je niet zelf zorgen voor je eten en drinken, waardoor je afhankelijk wordt van je medemens, omdat zij het voor jou moeten kopen / aan je moeten geven. Als je niet zelf voor jezelf kan zorgen en altijd afhankelijk moet zijn van anderen, geeft dat een gevoel alsof jij niet goed genoeg bent, daarmee word je zelfbeeld heel laag en is er de kans dat je je respect voor jezelf verliest.

    Zo iets?


    It ain't broke, so don't fix it.

    Ik ben het er niet mee eens, moet ik daar dan ook argumenten voor geven? ;P


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    JongEnBlond schreef:
    Ik ben het er niet mee eens, moet ik daar dan ook argumenten voor geven? ;P


    Nee. Ik ben zelf ook niet helemaal mee eens met de stelling, maar toch moet ik argumenten geven voor de stelling. Daarom is het juist extra moeilijk. Omdat ik het er niet mee eens ben.


    I love you

    Als je in armoede leeft moet je hulp gaan vragen aan anderen, bijvoorbeeld om eten en kleren vragen. Als je dit doet geef je daarmee echter toe dat je niet meer in staat bent voor jezelf te zorgen en daar leidt je zelfvertrouwen onder. Elk mens is immers gesteld op status en je toont je status door dingen als kleren. Als de kleren di je draagt van iemand anders zijn is dat slecht voor je zelfvertrouwen.
    Oké, langer dan dit krijg ik het niet. (cat)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Sequel schreef:
    (...)

    Nee. Ik ben zelf ook niet helemaal mee eens met de stelling, maar toch moet ik argumenten geven voor de stelling. Daarom is het juist extra moeilijk. Omdat ik het er niet mee eens ben.

    Okee.
    Eh, even denken.
    Als je zo arm bent dat je alles van andere mensen moet krijgen, hebben die mensen ook geen respect meer voor je. Dan is het moeilijker om in jezelf te blijven geloven/respect hebben voor jezelf. Als bedelaar krijg je ook te maken met uitgescholden worden enzo, dat helpt ook niet echt mee.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Nou, geen zin.

    Wanneer je leeft in armoede, zul je moeten leven van anderen, dus je wordt afhankelijk van iemand. Diegene kan je bijvoorbeeld eten verschaffen, waardoor je toch nog in leven blijft. Maar als je van iemand anders eten moet krijgen, omdat je het zelf niet kunt verzamelen, voel je je minder. Je bent namelijk afhankelijk en wordt in leven gehouden door een ander. Je kunt jezelf niet in leven houden, daardoor kun je je minderwaardig gaan voelen en ontwikkel je dus minder zelfrespect.

    Zoiets? (:

    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik heb alleen nog een antwoord nodig op de laatste stelling.
    Ik zou jullie hulp erg op prijs stellen:Y)

    Stelling: Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun huisvesting, de regering hoeft hier niets aan te doen.
    Leg de bovenstaande stelling in minimaal 10 zinnen uit.


    I love you

    k
    k 4

    Sequel schreef:
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik heb alleen nog een antwoord nodig op de laatste stelling.
    Ik zou jullie hulp erg op prijs stellen:Y)

    Stelling: Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun huisvesting, de regering hoeft hier niets aan te doen.
    Leg de bovenstaande stelling in minimaal 10 zinnen uit.


    Het is je eigen verantwoordelijk voor je huisvesting, de regering hoeft hier niets aan te doen. Het is jouw huis, niet die van de regering. Het zijn hun problemen niet ;')