• Hee,

    Ik ben zelf geadopteerd uit China.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwt als er meer mensen hier zijn die geadopteerd zijn?

    'x
    Ik ken mijn echte ouders dus niet,
    En heb gewoon Nederlandse ouders
    en kan geen Chinees, of wat dan ook ;],

    [ bericht aangepast op 7 mei 2011 - 9:38 ]

    Eros schreef:
    (...)

    dat kan je niet met 100% zekerheid zeggen want me zus haar vriend zijn zus heeft blauwe ogen terwijl de vader bruin heeft en de moeder bruin want dan zou kunnen dat de moeder en vader wel blauw allel hebben. maar ze heeft wel zelfde haar van de moeder en neus van de vader dus dat is niet altijd zo want dan
    moet er ook nog worden gekeken naar of de ouders homo of heterozygoot zijn. ik heb hier volgende week een toets over.

    Uit bruin+bruin kan wel blauw ontstaan, als het kind minder dinges ehm, naja minder van die soort stoffen/genen ik weet hoe het heet maar noem het wel even ding (nerd). Als het kind minder dinges over heeft gekregen dan zijn ouders.
    Uit twee mensen met blauwe ogen, kunnen ook bruine ogen overkomen, als één of meerde opa('s) en/of oma('s) bruine ogen hebben.
    Dan is er de mogelijkheid.

    Het zelfde dat 2 negers een blank kind krijgen, is mogelijk, maar dan zit er iets niet goed met het pigmentale stof van het kind, of de opa('s)/oma('s) zijn blank. Kan ook andersom. Maar het is heel zeldzaam. :'D

    Ik ben voor zover ik weet niet geadopteerd (:


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik ben niet geadopteerd.. Ik heb de kleur ogen van mijn vader, en de neus van me moeder...
    Mijn vader zij zus heeft wel een meisje geadopteerd.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2011 - 11:47 ]


    What is youre favo scary movie?

    oeh dan heb jij mooie ogen!

    Echt serieus aziaten hebben echt van die facking mooie ogen !:9~


    I solemny swear i am up to no good

    Ik ben niet geadopteerd, en dat weet ik vrijwel zeker. :'D
    Maar ik ben wel half/3kwart Canadees, Indonesisch en een klein beetje Nederlands. :'D


    your eyes are like stars in the night.

    Blauwe ogen en groene ogen zijn een recessief gen. Je kan er drager van zijn, als je bruine ogen hebt. Dan heb je 1 gen dat codeerd voor blauwe ogen en 1 voor bruin, de rede waarom je dan bruine ogen hebt is omdat bruin dominant is, dominant boven elke kleur. Als je het gen hebt voor bruine ogen krijg je dus altijd bruine ogen.

    Mensen met lichte ogen, bezitten 2 genen met het recessieve gen dat codeerd voor lichte ogen, zij dragen het bruine gen niet. De enige manier waarop iemand met lichte ogen een kind kan krijgen met bruine ogen, is als zijn of haar partner bruine ogen heeft.

    2 mensen met blauwe ogen krijgen geen kind met bruine ogen (want bruin is dominant, en als de ouders het gen hadden was het zichtbaar geweest.)

    Zie het zo:

    Blauw is b - recessief
    Bruin is B- dominant

    Je hebt twee genen die coderen voor de kleur van je ogen (1 van je vader en 1 van je moeder)

    Heb jij bb (dus twee keer recessief) dan heb je blauwe ogen
    Heb jij Bb (1 keer bruin en 1 keer blauw) dan heb je bruine ogen
    Heb jij BB (twee keer bruin) dan heb je bruine ogen

    Twee mensen met bruine ogen die beide Bb Bb hebben, kunnen de b doorgeven aan hun kind, die dan blauwe ogen kan krijgen. Als je 1 ouder hebt met BB, heeft het kind altijd bruine ogen. Want er wordt sowieso door die ouder een B doorgeven, en bruin is altijd zichtbaar als uiterlijke eigenschap als je het gen draagt.

    Het is dus echt niet mogelijk voor twee mensen met blauwe ogen om een kind te krijgen met bruine ogen, ook al zit het in de familie. Want als je drager bent van het bruine gen, is dat ALTIJD zichtbaar.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2011 - 14:20 ]


    Here & Now

    Ik niet. Maar een jongen uit mijn klas is wel geadopteerd zijn zus van 1 jaar ouder zit bij mijn vriendin in de klas en zij weet het wel , maar die jongen zelf nog niet en zijn ouders gaan het hem waarschijnlijk ook niet zeggen.


    "Fifty shades of fucked up" ~ Christian Grey

    Dushiix schreef:
    Ik niet. Maar een jongen uit mijn klas is wel geadopteerd zijn zus van 1 jaar ouder zit bij mijn vriendin in de klas en zij weet het wel , maar die jongen zelf nog niet en zijn ouders gaan het hem waarschijnlijk ook niet zeggen.


    Das gemeen o-O. Als hij erachter kom word hij booossss ;S [ik kijk te veel tv en lees te veel boeken]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Grizzly schreef:
    volgens mn ma ben ik half van haar half van n andere planeet Ö achja, het goede nieuws is dan dat mn vader mn vader niet is.

    huh?

    Mijn moeder zegt altijd dat ik ontzettend veel op mezelf lijk hahah. Maar nee, ik ben niet geadopteerd.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Nope dat weet ik wle zeker. Ik lijk echt precies op mijn vader

    voor zover ik weet nietxD


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    Azza schreef:
    Ik ben voor zover ik weet niet geadopteerd (:


    effort never betrays you

    Nee, ik lijk zowel op mijn moeder als op mijn vader. Mijn broer en ik lijken ook sprekend op elkaar. Dus nee, ik ben niet geadopteerd.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2011 - 21:01 ]


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Omniscience schreef:
    Ik ben niet geadopteerd en denk ook niet dat ik dat ben :')


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse