• Ik schrijf een story over populariteit op school. Dit speelt zich af in een groepje jongens die er alles voor over moeten hebben erbij te horen. Zodra Daniël (15) verliefd raakt op een andere jongen uit de groep, Floris (16) is het school leven ineens heel moeilijk. Daarom heb ik de vraag, wat denken jullie over populariteit? Vertel eer eens wat over. Niet alleen hoe negatief je het ervaart, maar ook verhalen over jijzelf of andere mensen. Misschien zijn er zelfs positieve dingen die je er over kwijt kunt? Vertel maar alles wat in je op komt want ik zou het goed kunnen gebruiken voor het ontwikkelen van mijn story genaamd SHOWBIZ. Ik heb de proloog net af dus ik zou het erg kunnen waarderen als jullie het gingen lezen.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ik vind populariteit onzin en het boeit me niets of mijn vrienden populair zijn. Zolang ze maar aardig zijn. (:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik vind dat dom met dat populair zijn enzo, want ik vind dat iedereen gelijk behandeld moet worden.
    Bij mij op school heb je dat ook niet echt, meer gewoon verdeeld in groepen van huppelkutjes tot gothics, en die gaan allemaal hun eigen gang, over populariteit word niet nagedacht.
    Maar het lijkt me een hele leuke story;D

    Voiceless schreef:
    Ik vind populariteit onzin en het boeit me niets of mijn vrienden populair zijn. Zolang ze maar aardig zijn. (:


    Mee eens. Maar denk je niet dat het moeilijk wordt zodra ze populair zijn en je opgedrongen wordt mee te doen? Zeker als ze aardig zijn. Het is een interessant onderwerp om over na te denken.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ik heb er niks mee. Ik merk er ook niks van,eerlijk.
    Als je vrienden je maar leuk vind dan ben je populair genoeg.
    Volgens mij valt populariteit ook wel mee,hier in nederland. Volgens mij is het niet zo erg zo als ik de VS(die films) .


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Voiceless schreef:
    Ik vind populariteit onzin en het boeit me niets of mijn vrienden populair zijn. Zolang ze maar aardig zijn. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    SunnySideUp schreef:
    Ik vind dat dom met dat populair zijn enzo, want ik vind dat iedereen gelijk behandeld moet worden.
    Bij mij op school heb je dat ook niet echt, meer gewoon verdeeld in groepen van huppelkutjes tot gothics, en die gaan allemaal hun eigen gang, over populariteit word niet nagedacht.
    Maar het lijkt me een hele leuke story;D


    Zo gaat het bij mij op school gelukkig ook, alhoewel het niet erg van de groepjes is. Bijna iedereen doet aardig tegen elkaar en je maakt makkelijk vrienden. Maar dat maakt het extra interessant erover na te denken hoe het is voor mensen die populair zijn en geheimen bewaren om niet verstoten te worden. Het lijkt mij voor iedereen nuttig er eens over na te denken, zeker als je wilt begrijpen hoe je anderen in hun waarden moet laten. By the way, je kunt gerust langs komen om het eens te lezen. Zo lang is het proloog gelukkig niet.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Mee eens. Maar denk je niet dat het moeilijk wordt zodra ze populair zijn en je opgedrongen wordt mee te doen? Zeker als ze aardig zijn. Het is een interessant onderwerp om over na te denken.


    Ik denk dat ik wel mee zou doen. Ik ken mezelf, ik ben helaas vrij gemakkelijk te beïnvloeden door mijn verleden, uit angst om weer buiten de groep te vallen..


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    StJimmy schreef:
    Ik heb er niks mee. Ik merk er ook niks van,eerlijk.
    Als je vrienden je maar leuk vind dan ben je populair genoeg.
    Volgens mij valt populariteit ook wel mee,hier in nederland. Volgens mij is het niet zo erg zo als ik de VS(die films) .


    Waarschijnlijk heb je ook wel gelijk ja. Alhoewel ik populariteit wel erg heb ervaren op de basisschool. Toch, het is nuttig er eens bij stil te zijn wil je anderen in hun waarden laten. Stel je bent populair en je komt erachter dat je homoseksueel bent? Lijkt me moeilijk. En de waarheid is dat dit gebaseerd is op een waar gebeurd iets. Dus het gebeurd ook wel in Nederland, ook al is het niet zoveel als in de VS. We zijn ook maar een klein landje, natuurlijk.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Voiceless schreef:
    (...)

    Ik denk dat ik wel mee zou doen. Ik ken mezelf, ik ben helaas vrij gemakkelijk te beïnvloeden door mijn verleden, uit angst om weer buiten de groep te vallen..


    Dat hebben of hadden de meesten denk ik. Zelf verzekerd zijn is het enige wat je er tegen kunt doen. Wees lekker jezelf en dan hoef je nergens mee te gaan lopen. Als ze je pesten om wie je bent is dat beter dan dat ze van je houden om wie je niet bent, geloof me.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Het is er wel bij ons op school, maar niet in onze klas.


    I live for the applause, you will die for it.

    Je merkt wel bij ons op school dat er veel groepjes zijn. De alternatievelingen, nerds, 'normale' mensen, popi-jopi's... maar ik kan eigenlijk met iedereen overweg. Heb er niet zoveel last van.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk heb je ook wel gelijk ja. Alhoewel ik populariteit wel erg heb ervaren op de basisschool. Toch, het is nuttig er eens bij stil te zijn wil je anderen in hun waarden laten. Stel je bent populair en je komt erachter dat je homoseksueel bent? Lijkt me moeilijk. En de waarheid is dat dit gebaseerd is op een waar gebeurd iets. Dus het gebeurd ook wel in Nederland, ook al is het niet zoveel als in de VS. We zijn ook maar een klein landje, natuurlijk.

    Dat lijkt mij geen probleem maar dat zou wel aan mijn school liggen,ik woon in Limburg dus een echt grote stad is het niet.
    Hij klinkt wel leuk,btw. Zeker omdat het op een echt verhaal is gebaseerd.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat lijkt mij geen probleem maar dat zou wel aan mijn school liggen,ik woon in Limburg dus een echt grote stad is het niet.
    Hij klinkt wel leuk,btw. Zeker omdat het op een echt verhaal is gebaseerd.


    Ik woon ook niet in een grote stad, gelukkig. Heb er wel gewoond en daar was populariteit echt veel belangrijker. Ben blij nu in een gat te wonen haha.

    Bedankt! Het was niet zo zeer een verhaal, meer een gebeurtenis. Een vriend van mij had twee jongens zien zoenen in het fietsenhok. Toen hij het na vroeg kreeg hij meteen te horen dat hij 'zelf homo was.' Even later hoorde ik dat die jongens erg populair waren en het dus niet KONDEN toegeven. Ik vond het mooi voor een verhaal. Dit speelde zich af in Nijmegen, dus daar heb je het ook meer.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    ik heb vroeger (lagere school en junior high (1ste en 2de middelbaar)) populariteit altijd slecht ervaart, ik was het buitenbeentje altijd, en de populaire meisjes drongen dan iedereen op mij ook te negeren en pesten en die shit, daarom dat ik altijd iets tegen populariteit had.
    Toen ik vorig jaar dan, in het 3de een nieuwe school ging doen, en de sfeer er helemaal anders was en populariteit niet zo'n big deal was als bij die andere scholen, was het geen deel van mijn dagelijkse leven meer, maar ik ging het ook niet als positief plots gaan zien, want ik zou niet weten hou het was.
    In elk geval, ik ken veel mensen op school, in de gangen is het dan altijd de ene na de andere 'n knuffel geven of hallo zeggen, en toen we het over populariteit eens hadden zij ik van 'ik zou niet weten hoe het is,' en mijn beste vriend mij raar aankijken. Blijkbaar vonden hij en anderen mij vrij populair... ik vond het maar raar. het klopte niet echt in mijn hoofdje, en ik zag mezelf helemaal niet als populair, want ik ben niet eens zo mooi om het popu kindje te zijn.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Ik woon ook niet in een grote stad, gelukkig. Heb er wel gewoond en daar was populariteit echt veel belangrijker. Ben blij nu in een gat te wonen haha.

    Bedankt! Het was niet zo zeer een verhaal, meer een gebeurtenis. Een vriend van mij had twee jongens zien zoenen in het fietsenhok. Toen hij het na vroeg kreeg hij meteen te horen dat hij 'zelf homo was.' Even later hoorde ik dat die jongens erg populair waren en het dus niet KONDEN toegeven. Ik vond het mooi voor een verhaal. Dit speelde zich af in Nijmegen, dus daar heb je het ook meer.
    Echt belachelijk dat ze het niet konden toegeven.
    Zou je me kunnen laten weten als hij on staat?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall