• Een pgb-kind?
    Een pgb-kind is iemand die een lichamelijke of psychische beperking heeft, en hier van de regering/overheid of wat t ook is geld voor krijgt. Dit geld kan het pgb-kind -of in de meeste gevallen de ouders, omdat de kinderen het geld niet kunnen beheren- uitgeven aan mensen of instellingen om het kind te helpen met zijn/haar beperkingen. Deze beperkingen hoeven overgens niet meteen te betekenen dat het kind gehandicapt is, het kan ook zijn dat iemand bijvoorbeeld adhd heeft.

    Mijn broertje heeft add, een concentratiestoornis, en heeft dus ook pgb. Mijn moeder huurt dan ook iemand in die met hem gaat oefenen om zich beter te concentreren, maar dan ook een leuke manier. Spelletjes doen waar hij zich goed moet bij concentreren, koken, huiswerk, noem maar op.

    Ik vind dit dus ook interessant, misschien wil ik ook wel een pgb-kind als bijbaantje. Vandaar de vraag; is er iemand die ook met een pgb-kind werkt? Wat voor pgb-kind heb je,doe je dan met diegene, vind je het leuk, hoeveel verdien je enzeuw? (:

    [ bericht aangepast op 23 april 2011 - 21:47 ]


    Inspiration can hit you any time

    Oh ik weet het wat je bedoeld . Ik wou dat ook eerst als bijbaantje nemen , maar ben toch maar voor babysitten gegaan. Nee ik doe het zelf niet , maar mijn vriendin haar broer heeft Autisme hoort dat ook bij pgb-kinderen ? En misschien vind je hier meer info...


    "Fifty shades of fucked up" ~ Christian Grey

    Bayla schreef:
    Als je daar geen opleiding voor hoeft te hebben enjou lijkt het leuk zou ik zeggen doen. Ik weet er eigenlijk niks van af met dat werekn en blah want heb ngo geen baantje maar als jij het leuk vind, waarom niet?

    Nou, het lijkt me wel interessant, maar ik weet niet zeker of t wel iets voor me is. Daarom wilde ik weten of er mensen zijn die dit als bijbaantje doen, zodat k van andere kan horen wat hun doen en of t ze bevalt :3

    Voiceless schreef:
    Sorry, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je zoiets mag doen zonder enige training. Dan wordt je gillend gek, lijkt me..

    Maar het hoeft ook niet meteen te zijn dat je met een heel moeilijk persoon werkt. Zoals ik al zei, mijn broertje heeft een concentratieprobleem, dat wilt niet zeggen dat hij onhandelbaar is. Om met hem te oefenen hoef je echt geen opleiding hoor, het enige wat je moet kunnen is goed met kinderen omgaan :Y)
    Maar er zijn er inderdaad wel die meer problemen hebben, of gewoon moeilijker, waarbij het dus wel handig is als je een opleiding hebt.


    Inspiration can hit you any time

    Pgb mag je doen zonder opleiding, omdat de ouders van zo'n kind zelf mogen bepalen waar ze dat pgb (persoonsgebonden budget) aan uitgeven. Je kan het zien als een soort oppas baantje, maar dan met een kind dat wat extra zorg nodig heeft.
    Ik studeer zelf HBO Pedagogiek, dus werk de hele dag met dat soort kinderen. Ik doe het niet als bijbaan, hoewel ik daar wel een tijd over nagedacht heb.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    3AM schreef:
    Pgb mag je doen zonder opleiding, omdat de ouders van zo'n kind zelf mogen bepalen waar ze dat pgb (persoonsgebonden budget) aan uitgeven. Je kan het zien als een soort oppas baantje, maar dan met een kind dat wat extra zorg nodig heeft.
    Ik studeer zelf HBO Pedagogiek, dus werk de hele dag met dat soort kinderen. Ik doe het niet als bijbaan, hoewel ik daar wel een tijd over nagedacht heb.

    Waarom doe je het toch niet als bijbaantje, if i may ask :3


    Inspiration can hit you any time

    BlueWolf schreef:
    (...)
    Waarom doe je het toch niet als bijbaantje, if i may ask :3

    Omdat mijn schoolrooster best onregelmatig is, en met pgb het vaak de bedoeling is dat je op vaste tijden en dagen langskomt (ivm structuur). Dat kan ik dus niet bieden. Nu heb ik dus een bijbaan via een uitzendbureau, waarbij ik zelf mijn dagen en tijden kan bepalen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik had stage op Amarant, een stuk land met alleen maar dat soort mensen, het was echt heel leuk om te doen, die mensen zijn zooow cute ;3


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.