Een pgb-kind?
Een pgb-kind is iemand die een lichamelijke of psychische beperking heeft, en hier van de regering/overheid of wat t ook is geld voor krijgt. Dit geld kan het pgb-kind -of in de meeste gevallen de ouders, omdat de kinderen het geld niet kunnen beheren- uitgeven aan mensen of instellingen om het kind te helpen met zijn/haar beperkingen. Deze beperkingen hoeven overgens niet meteen te betekenen dat het kind gehandicapt is, het kan ook zijn dat iemand bijvoorbeeld adhd heeft.
Mijn broertje heeft add, een concentratiestoornis, en heeft dus ook pgb. Mijn moeder huurt dan ook iemand in die met hem gaat oefenen om zich beter te concentreren, maar dan ook een leuke manier. Spelletjes doen waar hij zich goed moet bij concentreren, koken, huiswerk, noem maar op.
Ik vind dit dus ook interessant, misschien wil ik ook wel een pgb-kind als bijbaantje. Vandaar de vraag; is er iemand die ook met een pgb-kind werkt? Wat voor pgb-kind heb je,doe je dan met diegene, vind je het leuk, hoeveel verdien je enzeuw? (:
[ bericht aangepast op 23 april 2011 - 21:47 ]
Inspiration can hit you any time