• De stelling van vandaag luidt:
    Als je bang bent voor de dood, ben je bang voor het onbekende

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    ik weet niet of ik er erg bang voor ben,
    ik denk dat ik eigenlijk meer benieuwd ben na wat er gebeurt als je dood bent.
    zelf stel ik me voor dat het in ieder geval iets goeds is, zodat ik weet dat mijn familie daar nog steeds blij is, en nog steeds over mij waken.

    bang voor het onbekende ben ik niet echt, maar ik hoop natuurlijk wel dat het iets leuks zal voortbrengen.


    It's amazing what you can hide, just by putting on a smile.

    Brunhilde schreef:
    'Onbekende' is wel een heel groot begrip. Ik denk wel dat, omdat er genoeg mensen zijn die niet weten wat er gebeurd als ze dood gaat, dat ze daarom bang zijn. Dat vind ik opzich wel vrij normaal en daar kan ik me wel iets bij indenken, maar zelf ben ik daar niet bang voor.

    Ik weet niet goed of ik het 'eens' of 'niet eens' met de stelling moet zijn. Ik vind hem een beetje te zwart/wit om er iets over te kunnen zeggen denk ik..


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    persoonlijk ben ik niet bang voor de dood(A)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Suusijsje schreef:
    Nee, er zijn zat dingen waar je bang voor kunt zijn bij het einde. Dit kán voor het onbekende zijn, maar hoeft dus niet.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Oneens,wie zegt dat de dood onbekend is? Vele geloven dat ze weten wat naar de dood komt en zijn toch bang.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eens.
    Je bent bang om dingen te missen, omdat je niet weet of die daar wel zullen zijn. Als je zeker zou weten dat het goed zou zijn aan de andere kant, was je niet bang voor de dood.

    - Hamlet, to be or not to be


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Neeeeeeee xD
    Want zoizo IS alles INhet leven al onbekend en DOOD is ook onbekend
    dussja


    Let it echo from the wall to your ear.. and tell me your greatest fears!

    Eens, maar je kan ook bang zijn omdat er een einde aankomt. Daarna zal je opnieuw moeten beginnen met alles. En dat je niemand bij je hebt die je kent. Tenminste, daar ben ik bang voor.


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    Authors schreef:
    Neen, want dan ben je ook bang voor het leven. Het leven is ook een onbekende.


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Voor veel mensen wel, maar niet voor allemaal.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Oneens, Men is bang voor de dood omdat men niet dood wilt zijn.


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Eens, nu ik er zo over na denk. Waarom is men anders bang voor de dood? Als je niet dood wilt, ben je niet bang. Dan ga je in een hoekje zitten mokken. :') Maar omdat we het niet weten is het dus onbekend en dat moet dan wel de reden zijn dan men er bang voor is. -lol, ben slecht in mening uitleggen-


    wth.

    Brunhilde schreef:
    'Onbekende' is wel een heel groot begrip. Ik denk wel dat, omdat er genoeg mensen zijn die niet weten wat er gebeurd als ze dood gaat, dat ze daarom bang zijn. Dat vind ik opzich wel vrij normaal en daar kan ik me wel iets bij indenken, maar zelf ben ik daar niet bang voor.

    Ik weet niet goed of ik het 'eens' of 'niet eens' met de stelling moet zijn. Ik vind hem een beetje te zwart/wit om er iets over te kunnen zeggen denk ik..


    Firm believer of all that is magic

    Suusijsje schreef:
    Nee, er zijn zat dingen waar je bang voor kunt zijn bij het einde. Dit kán voor het onbekende zijn, maar hoeft dus niet.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    FACEPLANT zei

    Nee. Mensen kunnen ook bang zijn voor de dood om andere redenen, bijvoorbeeld omdat ze nog lang niet klaar zijn met dit leven