• Ik had vorig jaar een vriendin, laten we haar Els noemen. Ze was aardig en kon lief zijn maar had soms wat rare trekjes en viel op verkeerde jongens. Maar voor de rest leuke meid.

    Dit jaar is ze veranderd. Ze is soms wel aardig maar komt aangeschoten op school aan, rookt, haalt slechte cijfers en schelt iedereen uit voor 'Kanker Homo/Hoer etc'. Tegen mij doet ze ook wel eens dom maar stuurt dan later berichtjes zoals; Wij beste dinnetjes voor altijd. Zucht.

    Dan had ik dit jaar een andere vriendin gemaakt, laten we haar Anne noemen. Zij ging ook met Els om en had wel regelmatig ruzie. Zo erg dat er dus midden in de klas ze door Els keihard getreiterd werd. Ze kwam wel sterk op, een keer hadden klasgenoten het opgenomen voor Anne en Els was huilend naar huis gegaan. (Terwijl er alleen werd gezegt van; Dat zeg je toch niet!)

    Ook heeft Anne een crush op een jongen en had het aan mij en Els toevertouwd. Els heeft het de hele school verteld en haar heel erg gepest ermee. Nu is de maat zeg maar vol, Anne wil dus tegen Els (en de 2 andere meiden die ook zo doen) zeggen dat ze de vriendschap wilt breken. Ze heeft dus aan mij gevraagd of ik dat ook ga doen.

    Nu ben ik dus zo ingesteld dat ik niemand wil kwetsen. Als ik voor Els kies, gaat ze weer met haar oude vrienden om en blijf ik alleen bij dit 'messed-up' groepje. (Ik heb wel andere goede vrienden, maar die zitten in andere klas, en doen ander niveau). Als ik voor Anne kies, hoef ik niet meer met die meiden om te gaan, maar blijf ik dus met dat schuldgevoel leven en Els & haar vrienden mij haten. Want technisch gezien zou ik haar dan in de steek laten.

    HELP ME!

    P.S: Ik heb ergens een zwak voor Els, want als ze aardig doet merk ik dat ze gewoon die leuke meid zou kunnen blijven maar dat ze gewoon te stoer doet. Ook is ze erg gepest in het verleden.

    Anne die wil graag met me omgaan, maar ze heeft zoiets van, ik wil het liefst bevriend blijven, maar ik wil echt niet meer met hun omgaan. Want anders blijf ik in de put. Dus ook zij baalt heel erg.

    Ik moet over 2 uur bekend gaan maken wat het gaat worden. Wat moet ik doen?!

    [ bericht aangepast op 14 april 2011 - 14:44 ]

    Marvolo schreef:
    Je kan met beiden vriendinnen zijn right?
    Het blijft jou leven, en jou vrienden zullen niet voor jou mogen bepalen met wie je wel of niet omgaat D:


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Het is wel minder dat Anne je laat kiezen, je kunt ook met beiden langs elkaar heen proberen te leven. Maar met Els praten en uitleggen hoe het allemaal zit, is dat geen idee? Dan kun je meteen zien of ze naar je luistert en of jullie echt zulke 'dinnetjes' zijn, want als ze een echt goede vriendin is luistert ze naar je en steunt je.
    Ik weet dat je het gisteren bekend moest maken, en ik hoop dat je een goede keuze hebt gemaakt! Sorry voor deze late reactie, maar wilde even reageren.

    x.
    (flower)


    You can't love anyone else, if you don't love yourself.

    Marshmellow schreef:
    Laat je toch niet zo onder druk zetten. Als jij met niemand wilt breken dan doe je dat toch niet. Ik vind het zelfs kinderachtig dat ze gaan zeggen dat ze de vriendschap willen breken...

    ga eens met die els praten.

    en schiet me nu niet allemaal dood, maar misschioen laat anne je keizen voor je eigen goed? ik zit misschien in het vierde, en ik heb dus dit meisje J in mijn klas zitten, en ze is zo lief, maar oh zo beinvloedbaar. er is dus zo'n nieuwe, E, die steelt, spijbelt, pest enz. tijdje geleden had ze J overgehaald mee te gaan stelen. toen zeide we al 'nu moeten we J echt van E weghalen.'. pas toen E een enorm groot geheim had doorverteld van J, en ons in de steek had gelaten op opendeurdag, had J door dat E een slechte 'vriendin' was.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    OMYJBIEBER schreef:
    Een echte vriendin zou je niet laten kiezen.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    TheBoss schreef:
    Anne heeft een probleem met Els, dus als zij die vriendschap op wil geven is dat haar goed recht. Maar denk dat je zelf ook wel snapt dat het geen stijl is om datzelfde ook van jou te verlangen. Als ze een beetje volwassen/redelijk is laat ze jou hierbuiten. Ik vind het een behoorlijk onvolwassen streek..

    I agree.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    OMYJBIEBER schreef:
    Een echte vriendin zou je niet laten kiezen.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    TheBoss schreef:
    Anne heeft een probleem met Els, dus als zij die vriendschap op wil geven is dat haar goed recht. Maar denk dat je zelf ook wel snapt dat het geen stijl is om datzelfde ook van jou te verlangen. Als ze een beetje volwassen/redelijk is laat ze jou hierbuiten. Ik vind het een behoorlijk onvolwassen streek..


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Waarom moet je van hun kiezen? Zeg eerlijk tegen hun dat je niet wilt kiezen dat je met beide vriendinnen wilt blijven
    Echte vriendinnen zouden je niet laten kiezen


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    oke miss lees ik het de next time want voor nu is het het een veel te groot stuk!:$


    scotje

    Ik vind het lullig, dat je zou moeten kiezen.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    échte vrienden laten je niet kiezen.
    jij mag omgaan met wie je wilt. je kan toch met allebei omgaan? en als er iets gebeurd dat ze ruzie hebben ofzo dan kom je ertussen in en zegt: ik weet dat jullie elkaar niet mogen maar maak alsjeblieft geen ruzie waar ik bij ben. of zoiets dan. en als er iets gebeurd waar jij het niet mee eens bent (als ze wat zeggen wat jij raar vind) zeg dat dan op een rustige manier. dat heeft niks te maken met welke kant jij kiest! het is niet onmogelijk om met allebei om te gaan. als je maar direct zegt als er iets is en het niet achterwegen houd.
    verder kan ik je alleen geluk wensen en hopen dat mijn gezeur een beetje helpt :X


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.