• Volgnes mij denken ze echt dat wij voor niks op school zitten. Ik krijg net dit bericht

    Beste leerling,

    Volgende week (week 15) maak je een taaltoets en een rekentoets.

    De taaltoets bestaat uit ‘begrijpend lezen’ en is bedoeld om te controleren of je op het juiste leesniveau zit. Het is daarom belangrijk dat je de toets serieus maakt. Mocht uit de toets blijken dat je te laag scoort voor je niveau, dan krijg je een poosje bijles.
    De taaltoets maak je op de computer in een computerlokaal. Je krijgt van de docent een strookje met een inlogcode voor Diataal.nl. Je kiest vervolgens ‘versie A’ van de teksttoets
    De toets duurt ongeveer een half uur, maar je krijgt er de hele les tijd voor. Neem een leesboek mee voor het geval je snel klaar bent.

    De rekentoets is bedoeld om te kijken of je op het goede rekenniveau zit. Als dat niet het geval is dan krijg je (net als bij Nederlands) extra hulp. Dus ook hier is het belangrijk dat je de toets serieus maakt. De rekentoets is een schriftelijke toets gemaakt door het Cito. Een rekenmachine mag je niet gebruiken, een kladblaadje wel. Je krijgt een opgaveboekje en een antwoordformulier van het Cito. Het antwoordformulier moet je met potlood invullen dus neem een potlood en een gum mee! Je krijgt 2 lesuren de tijd voor de toets maar het kan zijn dat je eerder klaar bent. Neem dus ook een leesboek mee.

    Succes met de toetsen


    Een taal en rekentoets in de 2e klas van het atheneum? Ik vind dit zo belachelijk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Wij kregen een rekentoets in de 4de, en als je hem niet haalt, blijf je zitten(nerd)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Soundeffect schreef:
    Dit klinkt een beetje groep 6/7 basisschool. En niet 2 atheneum. 8D


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    wees blij..
    wij Tl-3 hebben dus de hele cito moeten doen:O

    wij hadden reken, taalverzorging en Lezen&luisteren


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    Ik heb ook een rekentoets gekregen, lmaar taal weet iknog niet.


    Food.

    jaa maar het eerste is dat dit een proef cito was en we krijgen er dus nog 1:O


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    Ik moet ook zo'n stom cito gedoe doen terwijl ik al lang niet meer op de basisschool zit. Ik vind het belachelijk, maar het schijnt landelijk onderzoek te zijn om te kijken of het niveau wel goed genoeg is en zo.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik heb er niets over gehoord bij ons op school. Maar als ik zo in mijn klas kijk, dan zijn er wel wat mensen die extra hulp nodig hebben. Er was iemand die het kofschip (en ook niet het fokschaap) niet eens kende ;o En ik zit in 4havo.

    [ bericht aangepast op 12 april 2011 - 7:41 ]


    To live would be an awfully big adventure

    Zo raar vind ik het niet. Het lijkt me logisch dat ze controleren of iedereen wel op niveau is, aangezien zo'n 80% van het VWO dat niet is. Ik moet zelfs op de universiteit een taaltoets maken.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.