• Volgnes mij denken ze echt dat wij voor niks op school zitten. Ik krijg net dit bericht

    Beste leerling,

    Volgende week (week 15) maak je een taaltoets en een rekentoets.

    De taaltoets bestaat uit ‘begrijpend lezen’ en is bedoeld om te controleren of je op het juiste leesniveau zit. Het is daarom belangrijk dat je de toets serieus maakt. Mocht uit de toets blijken dat je te laag scoort voor je niveau, dan krijg je een poosje bijles.
    De taaltoets maak je op de computer in een computerlokaal. Je krijgt van de docent een strookje met een inlogcode voor Diataal.nl. Je kiest vervolgens ‘versie A’ van de teksttoets
    De toets duurt ongeveer een half uur, maar je krijgt er de hele les tijd voor. Neem een leesboek mee voor het geval je snel klaar bent.

    De rekentoets is bedoeld om te kijken of je op het goede rekenniveau zit. Als dat niet het geval is dan krijg je (net als bij Nederlands) extra hulp. Dus ook hier is het belangrijk dat je de toets serieus maakt. De rekentoets is een schriftelijke toets gemaakt door het Cito. Een rekenmachine mag je niet gebruiken, een kladblaadje wel. Je krijgt een opgaveboekje en een antwoordformulier van het Cito. Het antwoordformulier moet je met potlood invullen dus neem een potlood en een gum mee! Je krijgt 2 lesuren de tijd voor de toets maar het kan zijn dat je eerder klaar bent. Neem dus ook een leesboek mee.

    Succes met de toetsen


    Een taal en rekentoets in de 2e klas van het atheneum? Ik vind dit zo belachelijk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb rekenen als examenvak D:


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    ...


    wtf? xD


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    oh, dat hadden wij ook. Tenminste, een rekentoets dan. Om ons niveau te checken ofzo. En als je het dan niet super gemaakt had, kreeg je bijles.


    Opgeven is geen optie.

    Ik zit ook op havo/vwo klas 2 en hebben morgen ook die domme cito toets -.-'


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Wij hebben die rekentoets van de Cito ook gemaakt(cat)
    Als we niet op niveau zitten, moeten we naar steunles...
    Hmmm, het waren echt basisschool vragen


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Dit klinkt een beetje groep 6/7 basisschool. En niet 2 atheneum. 8D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Hebben wij ook, en ik zit in de derde ^^
    Ik vind het juist goed, veel mensen kunnen dat soort dingen juist niet, en dat is zonde.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Dat is heel normaal,in de 3e heb ik ook zo iets gedaan,de DAT toets. Dat is om je niveau te testen.
    Ik weet het die testen slaan nergens op maar ja dat heb je met alles op school he.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    270311 schreef:
    oh, dat hadden wij ook. Tenminste, een rekentoets dan. Om ons niveau te checken ofzo. En als je het dan niet super gemaakt had, kreeg je bijles.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Net het taal deel gemaakt, was super simpel


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Dat is toch juist goed? Jij kan het misschien makkelijk aan, maar er zijn ook mensen die de extra hulp wel nodig hebben.
    En als je van jezelf weet dat je het kunt, waar maak je je dan druk om? Zie het positief. Je hoeft geen saaie les te volgen maar mag een makkelijke test maken.

    Mijn examen-luisterteksten waren ook van Cito hoor :')


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Dit is, omdat mensen op de middelbare over het algemeen niet goed kunnen rekenen als ze van de basisschool afkomen.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Horan schreef:
    Dit is, omdat mensen op de middelbare over het algemeen niet goed kunnen rekenen als ze van de basisschool afkomen.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Fragile schreef:
    Dat is toch juist goed? Jij kan het misschien makkelijk aan, maar er zijn ook mensen die de extra hulp wel nodig hebben.
    En als je van jezelf weet dat je het kunt, waar maak je je dan druk om? Zie het positief. Je hoeft geen saaie les te volgen maar mag een makkelijke test maken.


    Dat is waar, maar dat rekenen hebben we vrijdag de laatste 2 uur een die wou ik net skippen omdat ik het weekend wegga


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one