• Hier schrik ik echt van.. vreselijk..

    In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven vanmiddag een schietpartij plaatsgevonden. Er zijn zes doden gevallen en zeker elf gewonden.

    Vier van de gewonden zijn zeer zwaargewond, zei waarnemend burgemeester Eenhoorn van Alphen aan den Rijn op een persconferentie.

    Onder de doden is ook de dader. Hij liep al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd. De identiteit van de man staat nog niet vast. Verschillende ooggetuigen melden dat de schutter een blonde, jonge man was.

    Paniek
    Op het moment van de schietpartij was er veel publiek in winkelcentrum De Ridderhof. Volgens ooggetuigen brak er paniek uit toen de schutter het vuur opende. Veel winkels sloten de deuren en lieten rolluiken neer.

    De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er waren veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."

    Een andere ooggetuige vertelde dat ze zich met twee bejaarde vrouwen opsloot in een toilet. Van daaruit belde ze met de politie, die intussen al onderweg was. Weer een ander heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.

    Crisisteam
    Het winkelcentrum is ontruimd en het gebied is afgezet. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.

    Drie van de gewonden zijn opgenomen in het Groene Hart-ziekenhuis in Gouda. Ze verkeren buiten levensgevaar. De meeste slachtoffers liggen in het Rijnland Ziekenhuis in Alphen aan den Rijn.

    Eerdere schietpartij
    Op 2 april was er ook al een schietpartij in Alphen aan den Rijn. Toen vielen twee doden en raakten twee mensen gewond.


    Bron.

    [ bericht aangepast op 9 april 2011 - 16:59 ]


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    SinCity schreef:
    ik was zo in shock toen ik dat hoorde, aangezien dat op 500 meter was van de plek waar ik was O.o

    Wow! Ik was er iets verder vanaf, maar toch...
    Als hij naar het Aarhof was gegaan, was ik m'n moeder misschien wel kwijt geweest:S


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    Decay schreef:
    Wow wat vreselijk.
    Waarom doet iemand zoiets?


    It's going to be difficult, but not impossible.

    ImmaWolf schreef:
    (...)
    Wow! Ik was er iets verder vanaf, maar toch...
    Als hij naar het Aarhof was gegaan, was ik m'n moeder misschien wel kwijt geweest:S



    dan heb je heel veel geluk gehad


    iemand kleineren online is ook pesten!!!

    ja ik heb het het hele weekend op tv gezien -was ziek- maar dat iemand dat in z'n hoofd kan halen ookal is hij niet helemaal goed. En als hij niet helemaal goed was is het raar dat hij opeens een wapenvergunning heeft voor 5 wapens. Dat er 7 mensen zijn doodgegaan -waaronder zichzelf- is nog het ergste van het hele verhaal je zou er maar zijn.


    I love you Irem

    Ja die man is ziek in z´n hoofd


    Firm believer of all that is magic

    Ijsbeertje schreef:
    ja ik heb het het hele weekend op tv gezien -was ziek- maar dat iemand dat in z'n hoofd kan halen ookal is hij niet helemaal goed. En als hij niet helemaal goed was is het raar dat hij opeens een wapenvergunning heeft voor 5 wapens. Dat er 7 mensen zijn doodgegaan -waaronder zichzelf- is nog het ergste van het hele verhaal je zou er maar zijn.



    met die vergunning is idd nog het raarste van alles ik snap dat ook niet ze gaan het nu onderzoeken


    iemand kleineren online is ook pesten!!!

    echt er zijn zoveel manieren om je te doden. waarom ook onschuldige. echt ziek ben je dan doe dan op een manier zonder onschuldige. oke nu bne ik grof maar ik vint het triest voor die onschuldige. mensjees sterkte ook als je in de buurt woont. ik gelukkig niet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    weet je wat wel raar ik was bang om naar het dorp te gaan daarna ik was was erg alert


    iemand kleineren online is ook pesten!!!

    iemand die ik ken stond er bij.


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    ijskoffie schreef:
    iemand die ik ken stond er bij.



    oei oei

    is degene ongedeerd


    gebleven


    iemand kleineren online is ook pesten!!!

    Hij is absolutly zo'n klootzak!

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 23:06 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 april 2011 - 23:45 ]

    Wat is er gebeurt met die goeie ouwe tijd waarin iedereen na 20 jaar toch vanzelf dood ging?

    Ik schrok me zo dood, ik dacht dat het in Alphen in Noord-Brabant was, en daar hebben wij dit weekend gekampeerd en heel veel rondgehangen..
    Maar toch, echt vreselijk.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ja had ik van gehoord, erg.. o.O

    FACEPLANT schreef:
    Ik schrok me zo dood, ik dacht dat het in Alphen in Noord-Brabant was, en daar hebben wij dit weekend gekampeerd en heel veel rondgehangen..
    Maar toch, echt vreselijk.


    ik dacht eerst in alphen aan de maas daar werk ik maar toen zei me vader dat het was in alphen aan de rijn


    iemand kleineren online is ook pesten!!!