• heeft iemand nog wat goede tips voor mijn tekeningen? :) ik gebruik momenteel gewoon potlood en zwartlijner voor als het af is zodat het langer bewaard blijft. maar echt donker inkleuren en goede details lukken me nog niet echt :(


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Uhm nee niet echt. HB potlood denk ik is het beste.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    als je natekent kijk dan gwn eerst een uur naar de tekening en probeer dan te gaan natekenen (A)


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Ik kan zelf echt niet tekenen, dus ik kan je niet helpen.

    Ik teken best veel. Heb je potloden met verschillende hardheden?
    Met 2B of 4B kan je bijvoorbeeld goed donkere vlakken maken. Als je een vlak gelijkmatig wil maken kan je met je vinger eroverheen wrijven, zodat je de lijntjes niet meer ziet. Wat details betreft, dat is een kwestie van oefenen. Probeer goed te kijken en precies na te maken wat je ziet.
    Experimenteer bijvoorbeeld ook eens met verschillende hardheden, harder/zachter drukken, arceringen, schaduwen etc.
    succes ermee (Y)


    Alis volat propriis

    OMYJBIEBER schreef:
    Uhm nee niet echt. HB potlood denk ik is het beste.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Eudaimonia schreef:
    Ik teken best veel. Heb je potloden met verschillende hardheden?
    Met 2B of 4B kan je bijvoorbeeld goed donkere vlakken maken. Als je een vlak gelijkmatig wil maken kan je met je vinger eroverheen wrijven, zodat je de lijntjes niet meer ziet. Wat details betreft, dat is een kwestie van oefenen. Probeer goed te kijken en precies na te maken wat je ziet.
    Experimenteer bijvoorbeeld ook eens met verschillende hardheden, harder/zachter drukken, arceringen, schaduwen etc.
    succes ermee (Y)


    je kan ook met houtskool wat experimenteren, dit is ook goed uit te vegen of voor donkere vlakken.


    The sun will shine like never before, in the world behind my wall. Take me there <3

    Begin met een 2H/HB potlood voor omleiningen, voor (zware) schaduwen 2B of hoger gebruiken. Ik zou niet met m'n vinger gaan vegen voor een egaal effect, maar een zakdoekje (bijv. Solo) gebruiken.


    No growth of the heart is ever a waste

    xLoveYouRick schreef:
    (...)

    je kan ook met houtskool wat experimenteren, dit is ook goed uit te vegen of voor donkere vlakken.

    Dit kan ook. Ideaal voor heel donkere tekeningen. Zou wel haarlak aanschaffen om erop te spuiten als je klaar bent, anders krijg je heel gauw vegen met houtskool.


    No growth of the heart is ever a waste

    voor licht en donker effecten Moet je eerst hard drukken met de potlood en dan steeds zachter. Dat is ook zoo met houtskool


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor