. Rol:
Klasgenote
. Voornaam:
Stacey
. Achternaam:
Matthews
. Volledige naam:
Stacey Brianna Matthews
. Leeftijd:
17 jaar, ze is jarig op 28 juni
. Uiterlijk + Foto:
Stacey heeft een onschuldige uitstraling. Haar lichtgrijze ogen stralen eerlijkheid uit. De glimlach die altijd rond haar lippen speelt en haar tanden ontbloot is oprecht.
Stacey heeft haar lange, donkerbruine haar vrijwel altijd losjes over haar schouders hangen. Haar haren reiken tot de onderkant van haar schouderbladen.
Stacey is vrij klein voor haar leeftijd, ze haalt de een meter zestig net.
Haar kledingstijl is ook opvallend en onschuldig. Ze draagt graag bloemenjurkjes en ballerinaatjes en doet vaak bloemen in haar haren. Ze houdt niet van winterse kleding, en doet in de winter dan ook vaak alsof het zomer is. "Als ik me kleed alsof het zomer is, wordt het eerder zomer." zegt ze dan altijd.
. Karakter:
Stacey is even onschuldig als ze er uit ziet. Ze heeft een vermogen om zich ongelooflijk goed voor dingen af te sluiten, iets wat ze bewust of onbewust altijd doet. Ondanks haar leeftijd heeft ze amper levenservaring, en dat is wat haar onschuld in stand houdt.
Ze is nog nooit verliefd geweest, en heeft dus ook nog nooit liefdesverdriet gehad. Ze heeft zich nog nooit aan iemand gehecht, en heeft dus ook nog nooit iemand gemist. Ze is eigenlijk niet bekend met gevoelens, en denkt er ook niet over na.
Ze duwt als het ware al het leed en ongeluk uit haar leven. Ze laat het van zich afglijden zoals een regendruppel over een raam vlucht. Stacey trekt zich niets van al het leed aan. Een enkele keer is het echter voorgekomen dat dat haar niet lukte, dan verdrong ze het meteen en vergat het ook. Ze kan zich nu oprecht enkele aspecten uit haar jeugd hierdoor niet meer herinneren. Maar ze stoort zich er niet aan, wie niet weet, wie niet deert.
Stacey heeft elke dag weer andere vrienden. Ze is zeer geliefd door haar vrolijkheid. Ze ziet altijd de zonnige kant, iets dat door velen wordt bewonderd. Iedereen gaat graag met haar om, en Stacey vindt het leuk om met iedereen te praten. Waarom zou je het bij een paar mensen die zich jouw vrienden noemen houden, als je ook met iedereen om kan gaan?
Stacey is nergens lid van, behalve van de bibliotheek. Ze is daar regelmatig te vinden, maar niet om te lezen. Ze vindt het leuk om door de gangen te rennen of te huppelen en te kijken of iemand haar betrapt. Soms overtuigt ze iemand om mee te gaan, en spelen ze daar tikkertje.
Verder is Stacey ook vaak in natuurgebieden te vinden. De heide vindt ze het leukst. Ze gaat daar heen, puur om er te zijn. Ze gaat dan op haar rug liggen en wolken tellen.
Om de zoveel tijd neemt Stacey ook willekeurig treinen. Ze stapt op het station in de buurt op, stapt twee keer over en vermaakt zich dan in de stad of het dorp waar ze is uitgekomen.
Kortom, Stacey denkt niet echt na over het leven en probeert er zoveel mogelijk van te genieten.
. Familie situatie:
Staceys gezin is een klein, gezellig gezinnetje. Haar moeder, Angelique, is huisvrouw. Stacey kan goed met haar opschieten, al sinds ze klein was. Als ze uit school komt, zit haar moeder altijd klaar met koekjes en thee. Ze praten, soms wel een uur, dan over hoe hun dag was. Ze hebben het echter alleen over opervlakkige dingen, niet over gevoelens. Zoals al eerder gezegd, Stacey weet eigenlijk niet eens wat gevoelens zijn.
Haar vader, Brighton, ligt haar ook goed. Ze hebben dezelfde soort humor en kunnen elkaar nog vrolijker maken dan ze al zijn. Hij werkt veel, maar ze ziet hem alsnog elke avond wel. Vroeger kwam hij altijd nog een verhaaltje voorlezen, wat hij stiekem om de zoveel tijd nog wel eens doet. Waarom zou je opgroeien, als klein blijven veel leuker is?
Stacey heeft ook nog een kleiner zusje, Abigail. Abigail kijkt heel erg tegen de mooie, vrolijke en geliefde Stacey op. Ze doet moeite om haar te imiteren. Ze komt dan ook altijd bij haar aankloppen als ze advies nodig heeft. Stacey vindt dat niet erg, integendeel, ze vindt het meisje schattig en helpt haar met alle plezier.
Abigail:
. Gave (Enkel voor de vampiers en de vampiers in wording):
Stacey kan andere mensen verwarren, zonder ook maar een woord te zeggen.
. Extra's:
David heeft een kleine crush op Stacey. Stacey kijkt er echter totaal langs, iets wat David onzeker maakt en hij het haar niet durft te vertellen. Iets wat misschien ook wel goed is, aangezien Stacey niet verliefd is en dus ook niet op hem. Bovendien zou een liefdesverklaring haar gedachteloze, ongestoorde, onschuldige leventje kunnen verpesten.
Hmmm.. Je hebt al vrij veel klasgenoten, zie ik. Maar ik had deze rol helemaal in mijn hoofd en alles, dus heb hem toch maar opgeschreven. Ik hoop dat je er toch wat aan hebt.. Anders mag je hem nog altijd voor een andere rol gebruiken, maar ik denk dat ze niet echt bij andere rollen past..
[ bericht aangepast op 30 maart 2011 - 19:22 ]
Carry me away, I hope that you don't break.