• Ik moet voor maatschappij een werkstuk maken over gameverslaving. Ik moet het ook hebben over meningen van mensen, wat vind Nederland van gameverslaving, en toen dacht ik, waarom niet op quizlet? Jullie helpen altijd iedereen, dus willen jullie mij ook helpen (flower)
    Ik ga niet zo'n standaard enquete neerzetten, je kunt hier gewoon neerzetten wat je ervan vind, of je het zelf bent en of je mensen kent die het zijn. Gewoon random informatie.
    Heel erg bedankt (flower)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik ben niet game verslaafd, maar Quizlet verslaafd(cat).
    Nee, ik ken niemand die game verlaafd is, sorry.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Vroeger was iemand die ik ken game-verslaafd. Hij speelde alleen nog maar computerspelletjes en als het niet goed ging werd hij boos. Ik werd bang van hem soms.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Horan schreef:
    Ik ben niet game verslaafd, maar Quizlet verslaafd(cat).
    Nee, ik ken niemand die game verlaafd is, sorry.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Horan schreef:
    Ik ben niet game verslaafd, maar Quizlet verslaafd(cat).
    Nee, ik ken niemand die game verlaafd is, sorry.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ja alhoewel, ken wel iemand maar die praat niet met vreemde.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    ik ben verslaafd aan quizlet, telt dat whaha (A)
    mn broer zit best vaak achter de pc een spel te doen.
    maar hij gaat ook gewoon vaak nog naar vrienden enzo
    alleen laat hij zn huiswerk een beetje stikken ;x


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Mijn broer zit echt heeeeel veel op zijn playstation. Vanaf hij opstaat, thuiskomt van school, zelfs met vrienden speelt hij black cops of hoe dat spel ook mag heten. En als je er hem dan over aanspreekt, dan wordt hij boos, maarjah.. Ik vind hem een beetje verslaafd ja ;x


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Daar hebben wij het oook over gehad bij Maatschappijleer! Uhm persoonlijk vind ik gameverslaving een beetje kansloos, lol xd Maar daar kunnen ze niks aan doen. Ik weet eigenlijk niet. Games zijn leuk maar om nou heel de dag t spelen.. xd


    Forever.

    Ik vind dat een gameverslaving volledig in de handen van de ouders ligt.
    Ik las eens een artikel in de krant, waarbij er een jongen was die het niet zo goed deed op school. Als 'compensatie' gaven ze hem een computer (want dan gaat het natuurlijk wel beter -sarcasme-). En vervolgens deden ze er helemaal niets aan dat hij daar uren achter zat. Tot diep in de nacht, 's ochtends vroeg. En dan gaan die ouders vervolgens raar doen dat hun zoon een gameverslaving heeft. Ja, eigen schuld en ik heb medelijden met dat kind.

    Van tevoren kan je dat toch al aan zien komen? Als zo'n kind heel lang op de computer zit, amper komt eten, er moeilijk van weg te trekken is als hij naar school moet en je hem 's nachts betrapt, dan moet je toch wel door hebben dat zo'n kind een gameverslaving heeft? Vooral als hij vervolgens niet meer met vrienden afspreekt en zijn huiswerk laat liggen. Ik vind het gewoon niet kunnen dat er zoveel ouders zijn die zo weinig tijd aan hun kind besteden, dat ze zoiets niet eens kunnen zien. Als je al ziet dat hij alleen maar spelletjes doet en amper met vrienden afspreekt, dan moet je zo'n ding toch afpakken? En als hij al in de dan-word-ik-boos-periode zit, dan zoek je maar professionele hulp. Maar voor alsnog vind ik het niet kunnen dan een kind zo diep daarin gaat zakken dat hij zijn ouders gaat aanvallen als ze hem storen, want dan hadden die ouders het allang kunnen zien aankomen.


    To live would be an awfully big adventure

    ik ben zelf game verslaafd, world of warcraft.(yeah)
    ik kan er van 9:00 AM tot 3:00 Am achter zitten. geen probleem.
    ik wil er graag vanaf. ik sport als 3 keer perweek en en maandag ga ik een les bij karate mee draaien. bij schuld weet ik niet kan ouders zijn of niet het lichteraan hoe oud die gene is die verslaafd is. ik ben bijna 23 me ouders hebben niks over me te zeggen. ik wil zelf afkicken
    door mijn wow verslaving ben ik gelukig niet slechter gaan presteeren op me school. heb dit jaar exsamens dat komt wel goed denk ik. zo erg als in bericht hier boven ben ik niet verslaafd en ik vint dat het niet altijd de schuld is vab je ouders. mij ouders hebben tenslotte niks meer over me te zeggen.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Tranquillity schreef:
    Mijn broer zit echt heeeeel veel op zijn playstation. Vanaf hij opstaat, thuiskomt van school, zelfs met vrienden speelt hij black cops of hoe dat spel ook mag heten. En als je er hem dan over aanspreekt, dan wordt hij boos, maarjah.. Ik vind hem een beetje verslaafd ja ;x


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    ik ben game verslaaft!
    Maar dan aan de Harry Potter games:9~ en de sims:9~


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Dankje voor alle reacties(flower)
    Nu kan ik verder met mijn werkstuk(nerd)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Verslaafd ben je pas als je het nodig gaat hebben om te ontsnappen aan de echte wereld, omdat je de gamewereld leuker gaat vinden (=Escapisme.

    Kenmerken als 'hij wordt boos als ik het afpak' of 'hij zit er de hele dag achter' is wat mij betreft dan ook niet genoeg om iemand te bestempelen als verslaafd. Er moet een reden zijn waarom hij/zij zoveel gamet, bijvoorbeeld gepest worden op school.

    Gameverslaving kan depressiviteit in de hand werken, maar net als met wiet en alcohol moet je eerst dat probleem oplossen voor je aan de andere dingen gaat werken.

    PS: goed dat je school hier aandacht aan besteed ;)