• Dag luitjes!
    Zoals jullie al heel misschien weten, zijn wij bezig met een onderzoekscompetentie over muziek. Daarom vragen wij heel snel even jullie hulp.
    Zou het mogelijk zijn om onderstaande beschrijvingen te lezen en te zeggen welke band je het meeste aanspreekt & waarom. Gelieve ook je nationaliteit te vermelden. (:
    Dankjewel.

    USA:
    Consider The Lies
    De band uit Florida bestaat uit zangeres Candice, gitarist Josh, bassist Will en drummer Jake. De band werd gevormd in het begin van 2009 en bracht in datzelfde jaar hun eerste EP album uit, genaamd ‘Fallacy’. Vervolgens tourden ze over de westkust met The Material en doken ze daarna opnieuw in de studio om hun tweede EP op te nemen. Consider The Lies speelt dit jaar voor het eerst op Warped Tour (Skullcandy Stage.)

    BE:
    Ocean Rain
    De band uit Brugge bestaat uit zangeres Elena, gitaristen Jan en Thomas, bassist David en drummer Ryan. De groep werd gevormd in 2009 en bracht een jaar later hun allereerste EP album ‘Emergencies’ uit. Ze hebben getourd in heel de Benelux en waren het voorprogramma van verschillende bands die in de AB speelden. Ze bereiden zich voor om dit jaar in de Wablief?! op Pukkelpop te spelen en daarna duiken ze opnieuw in de studio om hun tweede EP op te nemen.


    I'll keep you a daydream away.

    Ocean Rain.

    Dat spreekt me gewoon het meeste aan. Ook vanwege dat de titels van hun liedjes beter klinken qua titel. En het is met een zangeres, dus ik denk dat het wat meer "anders" is, dan die amerikaanse groep... Alles begint erg op mekaar te lijken namelijk..

    [ben Nederlands]

    [ bericht aangepast op 17 maart 2011 - 15:37 ]


    Ligt and Darkness are both very different..

    Consider The Lies

    Ben NL.

    Het spreekt me meer aan omdat ik meer van amerikanen hou.


    Crush crush you're my sugar rush. ~ <333

    De bandnaam Ocean Rain met de beschrijving van Consider The Lies :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ruocco schreef:
    De bandnaam Ocean Rain met de beschrijving van Consider The Lies :'D
    Ik begrijp je antwoord niet, waarom zou je de beschrijving van de ene band bij de andere band zetten? Dan klopt dat toch helemaal niet meer?

    Ik zou het meer voor de band uit de USA hebben. Ze hebben blijkbaar met The Material getoured dus hun stijl zou kunnen overeen komen. The Material heeft veel leuke liedjes en hen kan ik dus wel smaken, ik zou dus zeker die andere band een kans kunnen geven. En gewoon al het feit dat er een Josh en ene Jake inzet. GRRRRAAAWWW [/ schrap dat laatste]
    Het is wel een beetje moeilijk om een antwoord op die vraag te geven, want ik ken beide bands niet. Mijn mening zou kunnen veranderen als ik hen eenmaal eens gehoord heb.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2011 - 18:02 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Consider The Lies.

    De bandnaam spreekt me al meer aan, ik vind het interessanter klinken. De namen van de bandleden klinken ook leuker. Aangezien ze met The Material getourd hebben, denk ik dat hun muziek daar een beetje op lijkt, en dat spreekt me wel aan, ik vind The Material ook wel leuk klinken qua liedjes. Ook vind ik Amerikaans vaak leuker klinken.

    Ik ben Nederlands.


    The sun will shine like never before, in the world behind my wall. Take me there <3

    2D schreef:
    Consider The Lies

    Ben NL.

    Het spreekt me meer aan omdat ik meer van amerikanen hou.


    wth.

    Consider The Lies. Leukere naam, de liedjes klinken leuker, ik kan meestal niet tegen Belgen die muziek proberen te maken en ze hebben een tournee gedaan met The Material. Zegt genoeg :'D?


    Olive

    Ocean Rain.
    De Amerikaanse band is er eentje zoals er al zoveel zijn, vindt ik aan de beschrijving. Ocean Rain heeft al een paar keer in de AB gespeeld en daar zijn heel vaak goede concerten. En natuurlijk ook wel omdat ze Belgisch zijn, ik heb het gevoel dat Europeanen vaak origineler zijn dan (Noord)Amerikanen.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Consider The Lies.
    Klinkt leuker, en zingen ze dan niet met een zachte g.
    Ik vindhet wel grappig klinken, maar in eenliedje ofzo vind ik het redelijk irritant. xd of moet je ook een liedje opzoeken..?:X

    Ikben NL

    [ bericht aangepast op 17 maart 2011 - 18:47 ]

    Lockwood schreef:
    Consider The Lies. Leukere naam, de liedjes klinken leuker, ik kan meestal niet tegen Belgen die muziek proberen te maken en ze hebben een tournee gedaan met The Material. Zegt genoeg :'D?


    SLOAN.

    Ocean Rain

    Het klinkt gewoon beter, vind ik. (:

    [Nederlander]


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Lockwood schreef:
    Consider The Lies. Leukere naam, de liedjes klinken leuker, ik kan meestal niet tegen Belgen die muziek proberen te maken en ze hebben een tournee gedaan met The Material. Zegt genoeg :'D?
    Liedjes? Er staan hier toch geen liedjes?

    [ bericht aangepast op 17 maart 2011 - 19:25 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Carousel schreef:
    Consider The Lies.
    Klinkt leuker, en zingen ze dan niet met een zachte g.
    Ik vindhet wel grappig klinken, maar in eenliedje ofzo vind ik het redelijk irritant. xd of moet je ook een liedje opzoeken..?:X

    Ikben NL

    Hoe bedoel je precies?


    I'll keep you a daydream away.

    Consider The Lies,
    de gitarist noemt Josh en dat zegt genoeg. :9~
    Neen euhm, ik heb het in het algemeen gewoon meer voor Amerikaanse bandjes dan Belgische want er zijn maar weinig Belgische bandjes die ik kan smaken.

    Jacker schreef:
    Consider The Lies. Leukere naam, de liedjes klinken leuker, ik kan meestal niet tegen Belgen die muziek proberen te maken en ze hebben een tournee gedaan met The Material. Zegt genoeg :'D?


    Levensgenieter.