Infinitum schreef:
(...)
Dit vind ik een beetje vage mening. Waarom krijgen pedofielen geen voorrang als ze een hartstilstand hebben tegenover een agent met een gebroken been en krijgt een zware crimineel die mensen vermoord heeft wel voorrang?
Ik denk dat je bedoelt dat pedofielen die kinderen enorm veel pijn doen en een traumatische ervaringen kunnen geven, maar iemand die mensen vermoord op een misschien wel heel pijnlijke manier, is die dan niet erger?
Ik ben het oneens met de stelling, in de zin dat degene die er erger aan toe is, voorrang krijgt. Maar stel dat zowel de politieagent als de crimineel dodelijk gewond zijn, dan vind ik dat politieagent voorrang krijgt. Gewoon omdat het meestal de crimineel zijn schuld is.
Zulke mensen hoeven van mij ook geen voorrang.
Als het je zo duidelijker is: Ik ben het over het algemeen eens met de stelling. Op een simpele handtasjes dief o.i.d na, mogen moordenaren, pedofielen, verkrachters en terroristen gewoon sterven als een soldaat of agent daarmee gered/geholpen kan worden.
En ja, ik vind pedofilie of kinderen op wat voor manier pijn doen dan ook erger dan moord. So what?
[ bericht aangepast op 17 maart 2011 - 9:19 ]
Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.