• Dat is die kerncentrale in Japan die is ontploft.

    De explosie in een kerncentrale in Japan heeft geen schade aan de reactor veroorzaakt. Dat zegt de exploitant van de centrale. Wel zijn delen van een gebouw beschadigd, maar de beschermende behuizing is nog intact.
    De beschermende behuizing is bedoeld om bij ongelukken te voorkomen dat er radioactieve straling vrijkomt. Toch is de straling 20 keer hoger dan normaal.

    Straling
    Volgens de Japanse televisie is de radioactiviteit bij de installatie 20 keer zo hoog als normaal. De kans is groot dat die straling is ontstaan door het 'afstomen' van de installatie gisteren om de druk op de reactor te verlagen. Dat zegt Tim van der Hagen, directeur van het Research Institute Delft.

    Cirkel van 20 kilometer
    Het evacuatiegebied rond de ontplofte kerncentrale is uitgebreid. In een cirkel van 20 kilometer rond het complex moet iedereen weg. Het gebied was eerst 10 kilometer rond de installatie. Daarvoor waren 45.000 mensen uit voorzorg geëvacueerd. Hoeveel mensen nu extra geëvacueerd zijn, is niet bekend.

    Nog twee reactoren
    De Fukushima I nucleaire krachtcentrale (ook bekend onder de naam Fukushima Dai-ichi) is een van de 25 grootste kerncentrales ter wereld. De centrale is eigendom van de Tokyo Electric Power Company (Tepco). Er staan nog twee reactoren gepland die in 2013 en 2014 klaar moeten zijn, maar de bouw hiervan heeft vertraging opgelopen in verband met een herziening van de aardbevingsbestendigheidscriteria.

    Kokend water
    De eerste reactor werd in maart 1971 opgeleverd. De laatste reactor, nummer zes, was klaar in oktober 1979. Het zijn kokendwaterreactoren waarbij water in de reactorkern gaat koken en direct wordt gebruikt voor aandrijven van een turbine voor het opwekken van stroom. Bij Reactor 1 zijn problemen ontstaan na de aardbeving van vrijdag.


    Bron:rtlnieuws.nl


    Echt erg wat daar gebeurt,arme mensen. Stel dat hij echt gaat lekken.
    Eerst een van de ergste aardschokken ter wereld,dan nog een van de ergste tsunami's en nu dit.

    Ben ik de enigste die dat echt eng vind? Mijn zus en vader verklaren me voor gek,maar toch vind ik het eng.
    En nee ik denk niet aan me zelf wat voor me zelf vind ik dit niet eng,ik vind het idee eng en erg voor die mensen en de natuur. Als dat ding de lucht in gaat merken we het over de hele wereld(en dan heb ik het niet over de economie).

    Weet je wat ik ook vreemd vind,dat alles gewoon door gaat. Daar is een van de grootse rampen ooit gebeurt en hier gaat alles gewoon door. Dat is toch gek als je er over na denkt?

    Wat vinden jullie er van? Ben ik gek dat ik het eng vind?

    [ bericht aangepast op 12 maart 2011 - 18:11 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    PUKKELxDING schreef:
    Moet zomaar ineens denken aan die keren dat er atoombommen op Japan waren gedropt.. augustus 1945...

    Ik ook!
    Mijn god, wat verschrikkelijk.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ze hadden geen keus..

    Tuurlijk wel,je heb altijd een keus. Ze deden het goed,ze hadden bijna alle eiland behalve Japan zelf. En Japan was goed verzwakt door de sla van Iwo Jima en de slag van Okinawa.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind het ook verschikkelijk. Het laat de duistere kant van Moeder Aarde zien.
    (x


    Felix

    Ik vind het erg, maar ben blij dat het Japan overkomt ipv een arm land dat zich minder goed op aardbevingen etc voorbereidt.
    Ik bedoel daarmee niet dat ik het ze gun, maar dat ik blij ben dat het volk in betere handen is dan een arm land.


    Today will be Girl's Day party with you~

    StJimmy schreef:
    (...)
    Tuurlijk wel,je heb altijd een keus. Ze deden het goed,ze hadden bijna alle eiland behalve Japan zelf. En Japan was goed verzwakt door de sla van Iwo Jima en de slag van Okinawa.
    Hoe denk jij dan dat ze, ze hadden kunnen stoppen? Japan had wel met andere ideeën gekomen, daar ben ik sterk van overtuigd.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Hoe denk jij dan dat ze, ze hadden kunnen stoppen? Japan had wel met andere ideeën gekomen, daar ben ik sterk van overtuigd.

    Nou na alles wat ik er over heb gelezen(en geloof me dat is niet niets) hadden ze het wel kunnen doen. Gewoon zoals ze de rest van de eilanden terug hebben gewonnen. Dan was oorspronkelijk ook ongeveer het plan.
    Maar toen werkte de atoombom het en veranderde ze van plan.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Nou na alles wat ik er over heb gelezen(en geloof me dat is niet niets) hadden ze het wel kunnen doen. Gewoon zoals ze de rest van de eilanden terug hebben gewonnen. Dan was oorspronkelijk ook ongeveer het plan.
    Maar toen werkte de atoombom het en veranderde ze van plan.
    Hoe hebben ze dat dan gedaan? Dat weet ik dan weer net niet :P


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Hoe hebben ze dat dan gedaan? Dat weet ik dan weer net niet :P

    Gewoon per eiland tegen mekaar gevochten. Eiland hoppen zoals ze het noemen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Gewoon per eiland tegen mekaar gevochten. Eiland hoppen zoals ze het noemen.
    Maar Japan was veel groter... en die legers, daar zat toch ook een einde aan? Je hebt geen oneindige voorraad aan soldaten..


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Maar Japan was veel groter... en die legers, daar zat toch ook een einde aan? Je hebt geen oneindige voorraad aan soldaten..

    In aantal had de VS er veel meer,er Japan bestaat uit verschillende eilanden.
    Als ik het goed heb wouden ze eerst gewoon bombarderen en dan de land troepen sturen. De andere eilanden waren ook wel groot en dat is ze ook gelukt.
    Ik bedoel ze hebben half Europa bevrijd,dan moet een eiland ook wel lukken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MAAAAAAAAAAAAANN ik vind dit ooook eng, en erg voor al die mensen enzo.. ik snap je helemaal.

    Arme Jappies D;


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen