• Dat is die kerncentrale in Japan die is ontploft.

    De explosie in een kerncentrale in Japan heeft geen schade aan de reactor veroorzaakt. Dat zegt de exploitant van de centrale. Wel zijn delen van een gebouw beschadigd, maar de beschermende behuizing is nog intact.
    De beschermende behuizing is bedoeld om bij ongelukken te voorkomen dat er radioactieve straling vrijkomt. Toch is de straling 20 keer hoger dan normaal.

    Straling
    Volgens de Japanse televisie is de radioactiviteit bij de installatie 20 keer zo hoog als normaal. De kans is groot dat die straling is ontstaan door het 'afstomen' van de installatie gisteren om de druk op de reactor te verlagen. Dat zegt Tim van der Hagen, directeur van het Research Institute Delft.

    Cirkel van 20 kilometer
    Het evacuatiegebied rond de ontplofte kerncentrale is uitgebreid. In een cirkel van 20 kilometer rond het complex moet iedereen weg. Het gebied was eerst 10 kilometer rond de installatie. Daarvoor waren 45.000 mensen uit voorzorg geëvacueerd. Hoeveel mensen nu extra geëvacueerd zijn, is niet bekend.

    Nog twee reactoren
    De Fukushima I nucleaire krachtcentrale (ook bekend onder de naam Fukushima Dai-ichi) is een van de 25 grootste kerncentrales ter wereld. De centrale is eigendom van de Tokyo Electric Power Company (Tepco). Er staan nog twee reactoren gepland die in 2013 en 2014 klaar moeten zijn, maar de bouw hiervan heeft vertraging opgelopen in verband met een herziening van de aardbevingsbestendigheidscriteria.

    Kokend water
    De eerste reactor werd in maart 1971 opgeleverd. De laatste reactor, nummer zes, was klaar in oktober 1979. Het zijn kokendwaterreactoren waarbij water in de reactorkern gaat koken en direct wordt gebruikt voor aandrijven van een turbine voor het opwekken van stroom. Bij Reactor 1 zijn problemen ontstaan na de aardbeving van vrijdag.


    Bron:rtlnieuws.nl


    Echt erg wat daar gebeurt,arme mensen. Stel dat hij echt gaat lekken.
    Eerst een van de ergste aardschokken ter wereld,dan nog een van de ergste tsunami's en nu dit.

    Ben ik de enigste die dat echt eng vind? Mijn zus en vader verklaren me voor gek,maar toch vind ik het eng.
    En nee ik denk niet aan me zelf wat voor me zelf vind ik dit niet eng,ik vind het idee eng en erg voor die mensen en de natuur. Als dat ding de lucht in gaat merken we het over de hele wereld(en dan heb ik het niet over de economie).

    Weet je wat ik ook vreemd vind,dat alles gewoon door gaat. Daar is een van de grootse rampen ooit gebeurt en hier gaat alles gewoon door. Dat is toch gek als je er over na denkt?

    Wat vinden jullie er van? Ben ik gek dat ik het eng vind?

    [ bericht aangepast op 12 maart 2011 - 18:11 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Believers schreef:
    (...)

    Tja, 1945 hè.

    Idd.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat was het officiële einde van WO2. Er kwam hierbij ook heel veel radioactieve stof vrij. Degenen die niet zijn vermoord door deze atoombommen, die zijn dus zwaar verminkt + hun kinderen ook. Dit kan nu ook weer gebeuren...


    niet alleen zwaar verminkt, maar tienduizenden mensen krijgen hierdoor ernstige ziekten waaronder kanker. Het ergste is nog dat het gewoon generaties doorgaat omdat het zo'n troep is.


    Het is inderdaad eng, maar dat is de hele planeet. Japan heeft 52 kerncentrales, waarvan er 4 op de grens van de aardbeving van gister staan. Gister stond er een in de fik, de centrales zijn uitgezet, maar er is nog steeds een risico dat het misgaat. Japan zit sowieso zwaar in de problemen.

    Ik vind alles wat daar gister & vandaag gebeurd is echt erg. Dat gun ik zelfs m'n vijanden niet.


    it's hard to spill your guts if you don't have any left.

    Remington schreef:
    (...)

    niet alleen zwaar verminkt, maar tienduizenden mensen krijgen hierdoor ernstige ziekten waaronder kanker. Het ergste is nog dat het gewoon generaties doorgaat omdat het zo'n troep is.


    Het is inderdaad eng, maar dat is de hele planeet. Japan heeft 52 kerncentrales, waarvan er 4 op de grens van de aardbeving van gister staan. Gister stond er een in de fik, de centrales zijn uitgezet, maar er is nog steeds een risico dat het misgaat. Japan zit sowieso zwaar in de problemen.

    Ze hebben er toch maar 5? en niet 52,als Japan 52 kerncentrales heeft heb je geen plaats meer voor iets anders.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    floralscarf schreef:
    Ik vind alles wat daar gister & vandaag gebeurd is echt erg. Dat gun ik zelfs m'n vijanden niet.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Remington schreef:
    (...)

    niet alleen zwaar verminkt, maar tienduizenden mensen krijgen hierdoor ernstige ziekten waaronder kanker. Het ergste is nog dat het gewoon generaties doorgaat omdat het zo'n troep is.


    Het is inderdaad eng, maar dat is de hele planeet. Japan heeft 52 kerncentrales, waarvan er 4 op de grens van de aardbeving van gister staan. Gister stond er een in de fik, de centrales zijn uitgezet, maar er is nog steeds een risico dat het misgaat. Japan zit sowieso zwaar in de problemen.
    -> Indeed. We zijn er bij geschiedenis helaas niet zo diep op in gegaan. Jij weet er wel echt veel van, hoe komt dat :)?


    Life is hard and then we die

    Believers schreef:
    (...)

    Tja, 1945 hè.
    Ze hadden geen keus..


    Life is hard and then we die

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ze hebben er toch maar 5? en niet 52,als Japan 52 kerncentrales heeft heb je geen plaats meer voor iets anders.


    Nee, japan heeft er 52 ;)
    Het land is voor 30% afhankelijk van kernenergie. Door deze ramp(en) raakt de stroom op. Op het nieuws hebben ze ook al gezegd dat tokio morgen 3 uur zonder zit om te 'sparen' en hebben ze Rusland al gevraagd om te voorzien in Elektriciteit.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ze hadden geen keus..


    Ja? (krul)


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)-> Indeed. We zijn er bij geschiedenis helaas niet zo diep op in gegaan. Jij weet er wel echt veel van, hoe komt dat :)?


    ghehe ^^ uhm... Héél veel tijd erin gestoken om het uit te zoeken op internet, fotoreportages die zijn gemaakt over slachtoffers in Japan en de slachtoffers van Tsjernobyl, documentaires op televisie en veel boeken in de bieb over oorlogen en zo.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2011 - 18:27 ]

    Ja, het is momenteel allemaal echt heel erg daar.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Zoiets gun ik mijn vijanden ook niet.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ik maak me zorgen over de collega's van mijn vader. Die zitten daar nu.
    En mijn vader zit volgens mij heel dicht in de buurt bij dat tsunami alarm


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Ik ken iemand die daar familie heeft. super erg! :O


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    k vind het echt vreselijk
    ik heb er bijna geen woorden voor

    Ik hoop echt dat die mensen goed te recht komen


    I solemny swear i am up to no good