Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen
Ik heb ongeveer een jaartje een beste vriendin gehad. We klikten heel goed en deden bijna alles samen. Maar op een gegeven moment kregen we een beetje een stil zwijgende ruzie. We praatten niet meer met elkaar en als we dat deden dan was het heel kort af. Die 'ruzie' kwam door kleine ergernissen was weerszijden. Na een tijdje ging het weer wat beter en ik heb toen (voor mijn gevoel) heel erg mijn best gedaan om mezelf te bewijzen en haar te laten zien wat ze voor me betekende. Maar uiteindelijk kwam er weer een stilzwijgende ruzie. Dit keer omdat ik te wispelturig zou zijn (ik heb inmiddels bijna een jaar last van een depressie en een flink verneukte thuis situatie). Ze vertelde me dat ze de lieve dingen die ik deed niet geloofde en dat soort dingen. In stil zwijgende ruzie's wordt ik heel bot, dat komt door thuis. In zo'n situatie heb ik er moeite mee om normaal tegen iemand te doen en dat geldt ook in haar geval.
Ik hou echt heel erg veel van haar, meer dan ik ooit van iemand heb gehouden (now it sounds like I'm in love ). Maar in zo'n ruzie veranderd dat houden van bij mij in haat. Ik wil haar het liefst helemaal kapot zien gaan zonder mij. Ze ging er eerder ook wel aan kapot, nog steeds denk ik wel, maar ze liet het nooit zien. Omdat het met mij heel slecht ging en gaat (zelfmoord gedachten etc.) belde haar moeder van de week op met de mededeling dat haar dochter inmiddels professionele hulp had gezocht en weet ik wat nog meer, die had ik even niet zien aan komen. Verder vertelde haar moeder mijn moeder dat ik veel problemen zou hebben en een gevaar zou zijn voor mezelf, mijn moeder is echt goed op de hoogte van de situatie en heeft het verhaal aangehoord en vervolgens ook gezegd dat deze dingen tussen mij en die vriendin uitgesproken of in ieder geval besproken moesten worden. Mijn vriendin zou volgens haar moeder alles voor mij over hebben, maar naar mijn eigen gevoel heb ik daar nog bar weinig van gemerkt. Dat is inmiddels nog steeds niet gebeurd. Wel is zij, in de periode dat het goed ging, met een hele goede vriend van me in contact gekomen (door mij) en nu gaan zij op eens vet veel met elkaar om. Dat doet mij heel veel pijn en ik weet er niet zo goed mee om te gaan. Maar dat is toch echt het minste van mijn zorgen, ik wil gewoon eigenlijk dat we weer als vrienden met elkaar om kunnen gaan en ik weet dat ik daarvoor zelf ook actie moet ondernemen, maar ik weet niet zo goed hoe en ik weet eerlijk gezegd ook niet of deze situatie nog te redden is.
En ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen ><
Fuck the world, I don't care.