• Zoiets, hebben docters/ziekenhuizen dat?
    Of maar vanaf een bepaalde leeftijd?

    Progeny schreef:
    Haha, zwijgplicht?:"D
    Dat hebben ze altijd!


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ze moeten altijd zwijgen,welke leeftijd je ook hebt. Alleen als het iets is dat de dood tot gevolg heeft,dan moeten ze het aan de ouders/voogden vertellen.

    Flawless schreef:
    Ze moeten altijd zwijgen,welke leeftijd je ook hebt. Alleen als het iets is dat de dood tot gevolg heeft,dan moeten ze het aan de ouders/voogden vertellen.


    Ook als je onder de 16 bent, daarna niet meer.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ze hebben beroepsgeheim. Dat wil zeggen dat zij met niemand buiten jou over je medische problemen mogen praten. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ja, dat moeten ze bij iedereen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Dat is gewoon voor elke leeftijd. Alleen als de dood tot gevolg heeft niet, denk ik, maar dan zou je het toch wel aan je ouders, vrienden en familie vertellen, dus dat maakt niet zoveel uit.
    Ik ging een half jaar lang naar de psycholoog en die vroeg ook elke keer aan me wat ze mocht vertellen aan mijn ouders.


    To live would be an awfully big adventure

    Nee, voor elke leeftijd en elke dokter (of een ander beroep dat een beroepsgeheim heeft) moet zich daaraan houden. Ze mogen geen privé informatie geven.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Grieving schreef:
    (...)

    Ook als je onder de 16 bent, daarna niet meer.


    Ik lees vaker t/m 16 of t/m 18, dus nu weet ik het niet meer :'D

    Ik moest zelfs m'n mond houden over alles wat ik gezien had toen ik voor een dagje stage liep bij de dierenartsenpraktijk haha. (:
    Dusse ja, hebben ze altijd.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Progeny schreef:
    Haha, zwijgplicht?:"D
    Dat hebben ze altijd!


    Hope goes lost but never dies.

    Volgens mij geldt beroepsgeheim altijd, en als je zeker wilt zijn moet je het gewoon tegen je dokter zeggen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Een dokter/ziekenhuis heeft sowieso beroepsgeheim. Dokters leggen er zelfs een eed voor af (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Miauw schreef:
    Een dokter/ziekenhuis heeft sowieso beroepsgeheim. Dokters leggen er zelfs een eed voor af (:


    Niet dus, onder de 18 als je nog bij je ouders woont, mogen ze, als het serieus is, je ouders informeren. Wat ze dus doen.

    Progeny schreef:
    Haha, zwijgplicht?:"D
    Dat hebben ze altijd!


    We accept the love we think we deserve.

    ja ze hebben een zwijgplicht : )