• Heey,
    Ik begin maar even bij het begin.
    Mijn moeder is 4,bijna 5 jaar geleden overleden. En natuurlijk heb ik het daar nog moeilijk mee. Alleen nu heeft mijn vader een nieuwe vriendin-achtige relatie(ik weet niet of je het echt een vriendin kan noemen) en daardoor voel ik me nog kutter,het 1verergerd daar door alleen maar.
    Zeker omdat hij het er met mij en mijn zus het er niet over wilt hebben.Hij vertikket het gewoon om er eens met ons over te praten/te overleggen. Daar ben ik al een keer goed kwaad over geworden,een paar weken geleden,en hij beloofde het beter te doen. Ok heel mooi,maar eigenlijk heeft hij het niet gedaan.
    Hij weet dat mijn zus en ik het er heel moeilijk mee hebben(hij is al een keer eerder verliefd geweest op een ander en toen hebben we het erg duidelijk gemaakt). En beter hij zich niet.

    Hij is nu bij haar,zoals gewoonlijk,hij is echt heel vaak bij haar, en hij blijft misschien ook slapen. Na,jullie begrijpen het waarschijnlijk al dat vind ik echt kut. Vooral omdat hij het zegt en niet vraagt. Het is altijd een mededeling en nooit heeft hij het er met ons over. En dat is echt kut.

    Waarschijnlijk heeft iemand het hier ook wel mee gemaakt.Wat vonden jullie er van en hoe gingen jullie er mee om?
    Misschien wat tips?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oké, ik heb zo iets half meegemaakt..
    Maar mijn beide ouders leven nog. en we waren in het weekend bij me pa..
    & me ma was in weekend bij dr vriend [ex nu xd] & die woonde in amsterdam [en wij prov groningen] en nja ze belde toen dat de bus vertraging had en ik had zoiets van; "Huh? o-O" nja lekkere mededeling..

    Kennen jullie die vriendin van je pa?
    Anders kunnen jij en je zus misschien met haar erover gaan praten.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Het beste is om nogmaals je vader te laten merken dat je dit niet wilt.
    Je moet ècht met hem gaan praten, dat is toch echt de enige oplossing.
    Ik snap dat je het niet leuk vindt, maar je vader kan er al overheen zijn, en wilt waarschijnlijk het beste voor jullie.
    Leg uit aan je vader dat je het moeilijk vindt, en dat je wilt dat hij echt luistert. Ga gewoon even met zijn drieën aan een tafel zitten, en vertel hem wat je vindt.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ja nou... je vader wilt ook verder denk ik? $: dat klinkt heel gemeen... en ik denk dat jij het gevoel hebt dat je vader nu je moeder tekort doet, maar weet maar dat je vader je moeder mist. Dat weet ik wel zeker. Maar hij wilt zijn pijn en verdriet achter zich laten...
    Misschien kun je er inderdaad nog eens met je vader over praten? Hij wilt er vast rekening mee houden. Maar voor de rest moet je je er zo min mogelijk zorgen om maken.
    En het spijt me van je moeder... <3

    uncommon schreef:
    Ja nou... je vader wilt ook verder denk ik? $: dat klinkt heel gemeen... en ik denk dat jij het gevoel hebt dat je vader nu je moeder tekort doet, maar weet maar dat je vader je moeder mist. Dat weet ik wel zeker. Maar hij wilt zijn pijn en verdriet achter zich laten...
    Misschien kun je er inderdaad nog eens met je vader over praten? Hij wilt er vast rekening mee houden. Maar voor de rest moet je je er zo min mogelijk zorgen om maken.
    En het spijt me van je moeder... <3


    Volgens mij is dat et probleem niet.. Maar het probleem dat dr/zijn pa gwn dingen doet [bij dr slapen enzo] zomaar doet zonder het aan hun te vragen.. enzo


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    bij familie van mij was ook ziets gebeurt alleen hij had na een paar maanden al een nieuwe relatie


    (Be)lieve in (you)rself

    Incognito schreef:
    (...)

    Volgens mij is dat et probleem niet.. Maar het probleem dat dr/zijn pa gwn dingen doet [bij dr slapen enzo] zomaar doet zonder het aan hun te vragen.. enzo

    Dat kun je toch niet tegenhouden... hoe klote dat soms ook voelt

    uncommon schreef:
    (...)
    Dat kun je toch niet tegenhouden... hoe klote dat soms ook voelt


    Jah ok, das waar.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Incognito schreef:
    (...)

    Volgens mij is dat et probleem niet.. Maar het probleem dat dr/zijn pa gwn dingen doet [bij dr slapen enzo] zomaar doet zonder het aan hun te vragen.. enzo

    Der.
    Nee eigenlijk is het beide,ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij van een andere vrouw kan houden en toch nog om mijn moeder kan geven. Dat kan er bij mij gewoon niet echt in. Maar ok dat gaat nog wel maar het niet overleggen en zo vind ik gewoon echt niet kunnen.

    Ik denk niet dat praten echt veel zin heeft,wand hij heeft het nog nooit gedaan terwijl we het vaker hebben gezegd.Elke keer is het(ook met andere dingen) ja ik doe het,hij doet het misschien 3 weken en dan is hij het weer vergeten.
    Hij vind zelfs dat mijn zus belachelijk doet,terwijl hij het zelf heeft mee gemaakt,hij het ook kut vond en nu gewoon het zelfde bij ons doet.
    Sterker nog hij gaf ons half de schuld en probeerde ons schuldig te laten voelen


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Mijn vader is ook zoiets 4 jaar geleden gestorven. Mijn moeder heeft dan een nieuwe vriend. Dan komt hij wel eens op bezoek en dan moeten mijn broertje en ik naar mijn oma of zo.

    Ik zou je vader toch nog een x laten merken dat je het niet wilt.
    Aan de andere kant kan ik je vader ook wel weer snappen, dat hij ook liefde nodig heeft van iemand..
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat te doen in zo'n situatie, sorry.
    Heel veel sterkte <3


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Qlimax schreef:
    Ik zou je vader toch nog een x laten merken dat je het niet wilt.
    Aan de andere kant kan ik je vader ook wel weer snappen, dat hij ook liefde nodig heeft van iemand..
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat te doen in zo'n situatie, sorry.
    Heel veel sterkte <3

    Ergens snap ik het ook wel,tuurlijk,maar het is wel heel moeilijk.
    Dank je.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik heb het nooit meegemaakt maar ik denk dat je moeder wel zou willen dat je vader en jullie weer gelukkig worden. Als je vader van een nieuwe vriendin gelukkig wordt zou je dat misschien moeten proberen te acceptereren. Ik denk dat dit wel moeilijk is maar zoals ik al zei, ik heb het niet meegemaakt dus weet niet wat je voelt. En praat er toch nog eens over met je vader. Sterkte.


    Don't dream your life, but live your dream!