• Om makkelijk aan geld te komen?
    Baantje kan niet, ben 12.
    Oppassen, schoonmaken etc is ook niet mogelijk.

    Wie heeft ideeën?
    'Ja ik, leen geen geld uit'
    'Het was maar 20 cent'
    'Heb je die terug gezien?'
    'Nee, maar-'
    'Vandaag heb je ook alweer 2 euro uitgeleend'
    'Ja maar dat was een vriendin, en ze had geen eten bij'
    'Ik snap wel waarom jij steeds blut bent'
    'Nietes'
    'Welles, je kan niet sparen, en je leend gewoon geld uit aan iedereen'
    'Dat is niet waar! Hun hebben ook eten nodig, en ik heb die hebbndingetjes nodig'
    'Heb je niet'
    'Heb ik wel'
    'Heb je niet'
    'Heb ik we-, oké je hebt gelijk'
    'Dus wat gaan we doen?'
    'Geen geld meet uitlenen'
    'En'
    'En niks stomzinnigs meer kopen'
    'Mooi'
    'Maar, mijn foundation is bijna op'
    'Je hebt toch geen geld'
    'Wel, ik heb 70 cent'
    'Plus op je bank staat 7, dus je hebt 77 cent, hoera'
    'Gemeenerd'
    'EDIT: Je hebt zojuist een euro uitgeleend'
    'Ja, maar anders konden we niet samen naar de Mac'
    'Zo kun je bezig blijven, he'
    'Wat nu'
    'Niks maar uitlenen, dôh'
    'Snik, snik'

    [ bericht aangepast op 24 feb 2011 - 10:24 ]

    Faerie schreef:
    Volgens mij heb ik iemand aangestoken met mijn poppen obsessie. :Y)

    En ik ga altijd de schuiven leegmaken, want daar zit veel kleingeld in en uiteindelijk levert dat ook wel wat op. :3
    Of mijn kamer opruimen. Zo heb ik eens 50 euro gevonden.
    \
    Yes you did, dat ga ik ook eens proberen :Y)

    Hmmm, wachten tot je zakgeld krijgt?


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Vragen of je in je eigen huis mag werken. Of ga al die nutteloze hebbedingetjes verkopen. Dan zijn ze toch nog nuttig en heeft je moeder ongelijk x'D.
    Ik heb dat probleem niet zo met mijn 60 euro zakgeld en 75 euro kleedgeld, haha. Daar moet ik we alles zelf van kopen, maar het is meer dan genoeg, haha.

    Je kan je moeder trouwens ook vragen of ze een spaarrekening voor je wilt openen. Die heb ik ook. Daar krijg je meer rente op en doordat je met een spaarrekening niet kan pinnen, heb je niet zo de neiging om het meteen uit te geven. Moet je wel zorgen dat je geld kan overzetten naar een andere rekening, want anders wordt het moeilijk om geld uit te geven als je eindelijk wat gespaard hebt, haha.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2011 - 11:28 ]


    To live would be an awfully big adventure

    Bij je ouders smeken om zakgeld verhoging? :Y)


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Infinitum schreef:
    Vragen of je in je eigen huis mag werken. Of ga al die nutteloze hebbedingetjes verkopen. Dan zijn ze toch nog nuttig en heeft je moeder ongelijk x'D.
    Ik heb dat probleem niet zo met mijn 60 euro zakgeld en 75 euro kleedgeld, haha. Daar moet ik we alles zelf van kopen, maar het is meer dan genoeg, haha.

    Je kan je moeder trouwens ook vragen of ze een spaarrekening voor je wilt openen. Die heb ik ook. Daar krijg je meer rente op en doordat je met een spaarrekening niet kan pinnen, heb je niet zo de neiging om het meteen uit te geven. Moet je wel zorgen dat je geld kan overzetten naar een andere rekening, want anders wordt het moeilijk om geld uit te geven als je eindelijk wat gespaard hebt, haha.

    Dat laatste is een goed idee!