• Mijn bff heeft best wel veel problemen op school.
    Ze is autistisch en heeft ADHD, Leraren worden vaak kwaad op haar. Dit snap ik ook wel ze maakt af en toe haar huiswerk niet, vergeet haar spullen vaak, doet eigenlijk haast nooit mee in de les en is gewoon heel druk. Als ze geen huiswerk heeft gemaakt of spullen vergeten is geeft ze hier niks om omdat ze zegt dat ze toch wel straf krijgt in die les. Dit vind ik echt zielig voor haar. Altijd letten alle leraren op haar en ze kijken alleen maar naar de fouten dingen. Maar als ze een keer haar huiswerk af heeft of mee doet in de les - wat ik al best knap vind van haar - zeggen die leraren er niks van. Ik help er ook altijd in de klas. Ik ben de enige die haar rustig krijgt. En nu is ze al voor de zoveelste keer besproken in de teamvergadering, en als ze nog 1 keer moet melden in dit schooljaar krijgt ze een 40uur werkweek. Ik voel me nu zwaark.u.t omdat onze mentor haar ouders vandaag weer gebeld heeft. En dus weer heeft gezegd dat ze in de teamvergadering is terechtgekomen en hij heeft ook gezegd dat alle leraren slechte gedachten hadden om haar.

    Sorry voor dit bericht, maar ik wil het gewoon even kwijt.


    <3

    hea, ik ken dat :) ik zit ook met een zware adhd'er in de klas, en dinsdag laatste uur is hij altijd vreselijk. geluk dat misschien adhd'er hem in toom kan houden :) en nog een jongen uit de klas is autistisch, maar hij's cool. maar dan heb je P., een meisje van een jaar jonger waar ik enorm goed bevriend mee ben, die is zwaar autistisch en daar heb je soms wel problemen mee. maar ze is zo'n sweety ^^


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    hea, ik ken dat :) ik zit ook met een zware adhd'er in de klas, en dinsdag laatste uur is hij altijd vreselijk. geluk dat misschien adhd'er hem in toom kan houden :) en nog een jongen uit de klas is autistisch, maar hij's cool. maar dan heb je P., een meisje van een jaar jonger waar ik enorm goed bevriend mee ben, die is zwaar autistisch en daar heb je soms wel problemen mee. maar ze is zo'n sweety ^^


    Hahaaa, I know what you mean.
    Mijn bff is ook een sweety alleen heb je er wel af en toe problemen mee. xd


    <3

    Dat ken ik.
    Ik zat de eerste 2 jaar met een jongen in de klas die zwaar autistisch was, maar zelf vond dat hij geen hulp nodig had. En die ging op geve moment echt met stenen gooien op een sportdag enzo. En hij werd ook heel snel boos en kleine plagerijen zag hij al aan voor pesten. Maar ik heb een broer die ook autistisch is -maar gelukkig wel iets minder en hij heeft hulp gekregen- en kon daar eigenlijk best goed mee omgaan. En dan was ik ook de enige die hem rustig kon krijgen en met hem kon praten. Maar hij krijgt vrijstellingen op school. Veranderingen, zoals sportdagen, daar hoeft hij niet persé heen. En als hij het even niet redde in de klas dan mocht hij in de mediatheek of de studieruimte zitten e.d. Dus dan viel het altijd wel mee.
    En er was ook zo'n ADHD joch en als die heel druk was, dan zeiden de docenten: 'ren maar even een rondje om de school ofzo' en dan was hij weer rustiger x'D

    Maar dat is wel kut voor je vriendin, inderdaad. Kunnen haar ouders niet met de afdelingsleider gaan praten en met een oplossing komen? En dat die afdelingsleider dat doorgeeft aan de leraren. Ze zouden toch wel moeten merken dat het niet goed werkt voor je vriendin? Mensen met autisme, ADHD of iets anders hebben soms hulp nodig en daar moet de school rekening mee houden. Ik hoop dat het snel beter gaat op school met je vriendin.


    To live would be an awfully big adventure

    Ahw, dat is wel kud, voor je vriendin ja.
    En wat een kud leraren =.=
    Misschien moeten haar ouders met haar mentor praten. ;d
    Veel suc6

    Ik heb zelf ook ADHD maar bij mij is het juist altijd positief. Misschien moeten ze de les iets intressanter maken voor haar.

    FromHell schreef:
    Ahw, dat is wel kud, voor je vriendin ja.
    En wat een kud leraren =.=
    Misschien moeten haar ouders met haar mentor praten. ;d
    Veel suc6


    Haar ouders praten al best vaak met de mentor.


    <3

    -> titel veranderd, geen vieze woordjes gebruiken =)


    Life is hard and then we die

    Als ze het probeert, en die leraren zien het niet, dan vind ik het inderdaad stom van die leraren.


    Like I care what you think. Just shut the fuck up.

    echt heel flauw! Leraren verplaatsen zich niet in zulke personen!

    Wow dat ken ik.
    Als 2 jongens zich nog een keer moet melden dan worden ze van school gestuurd.


    "Ignite, my love. Ignite."

    TalithaBud schreef:
    echt heel flauw! Leraren verplaatsen zich niet in zulke personen!


    Het is ook heel flauw.
    En leraren snappen zo'n personen echt niet.
    Ik heb een leraar en die kan helemaal niet met haar overweg.


    <3

    hortons schreef:
    (...)

    Het is ook heel flauw.
    En leraren snappen zo'n personen echt niet.
    Ik heb een leraar en die kan helemaal niet met haar overweg.


    En laat me raden, ze hoeft maar een ding te doen en hij word boos?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Tricia schreef:
    (...)

    En laat me raden, ze hoeft maar een ding te doen en hij word boos?


    Jep.


    <3

    ik snap het wel, miss omdat ik zelf ook autistisch ben.. wat een P****** leraren zeg.. ik zit op een school waar alleen maar van zulke kinderen zitten.. ik vind dit echt heel stom weet je.. weten die leraren wel wat ze heeft dan?? sjees, ze moeten een keer op zo'n cursus van Hoe Leer Ik Met Kinderen Om Te Gaan Die Anders Zijn?!

    man succes ermee.. het is echt stom dat er zulke leraren bestaan..


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    zou ze dan niet beter naar bijzonder onderwijs gaan ? en dan bedoel ik bijzonder secundair onderwijs. Niets op tegen , een paar vrienden van mijn school gaan daar ook (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H