• jaa, het is weer bijna vakantie dus weer genoeg tijd om te lezen :)

    weten jullie leuke boeken? het mogen alle genres zijn.

    titel van het boek:
    auteur:
    waar gaat het over:


    mercii (H)

    Heb je echt geen enkele voorkeur qua genre?

    Heb je het standaard lijstje van populaire jeugdboeken al afgewerkt? Twilight, Harry Potter, Hoe overleef ik..., Carry Slee, De Hongerspelen, Gone, Percy Jackson, De Grijze Jager enz.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Heb je het standaard lijstje van populaire jeugdboeken al afgewerkt? Twilight, Harry Potter, Hoe overleef ik..., Carry Slee, De Hongerspelen, Gone, De Grijze Jager enz.

    idd,..
    ik heb deze heeele lijst afgewerkt, behalve hoe overleef ik, wantb dat zijn egt shitboeken(A)


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    SinCity schreef:
    (...)
    idd,..
    ik heb deze heeele lijst afgewerkt, behalve hoe overleef ik, wantb dat zijn egt shitboeken(A)

    Ik vind ze zelf ook niet allemaal leuk hoor, maar als zij van alle genres houdt zou ze hier vast wel iets tussen vinden. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Saffier schreef:
    Heb je echt geen enkele voorkeur qua genre?


    uhm, nou mijn favoriete schrijers zijn:
    stephanie meyer
    j.k. rowling
    diana wynne jones..

    en ik denk dat ik wel van fantasy hou? :$

    [ bericht aangepast op 16 feb 2011 - 16:31 ]

    titel van het boek: Hongerspelen
    auteur: iets met Collins
    waar gaat het over: Het verhaal speelt zich af in de toekomst. Na een burgeroorlog is van Noord-Amerika het land Panem overgebleven, bestaande uit het welvarende Capitool met twaalf daaraan ondergeschikte districten, waarin veel armoede en onvrijheid heersen. In de jaarlijkse Hongerspelen moeten 24 kinderen, uit elk district een jongen en een meisje, strijden op leven en dood in een 'Big Brother'-omgeving. Katniss Everdeen (16, ik-figuur) uit het 12e, armoedigste district springt in de bres voor haar jongere zusje Prim wanneer deze wordt uitgeloot. Na een wat aarzelend begin krijgt het verhaal vaart in het tweede en derde deel. Het thema is gedurfd: een strijd op leven en dood tussen twaalf- en achttienjarigen, als vorm van vermaak. Wie is de slimste overlever? De auteur creeert een eigen begrippenkader dat zijdelings doet denken aan Harry Potter. Ze combineert overlevingstechnieken uit de traditie van Jean Auels prehistorische romans met ultramoderne technologie. Het slot lijkt voorspelbaar, maar is dat niet. Spanning, romantiek en het open einde maken nieuwsgierig naar het volgende boek in deze serie.

    boek twee, leuker dan de eerste, naar mijn mening:
    titel van het boek:
    GONE, verlaten
    auteur: Michael Grant
    waar gaat het over: Wat doe je als alle volwassenen spoorloos verdwenen zijn? Het ene moment stond de leraar nog over de Burgeroorlog te praten. En het volgende moment was hij weg. Leraar aanwezig. Leraar weg.

    Geen 'poef'. Geen lichtflits. Geen knal. Tijdens een doodgewone schooldag ziet de veertienjarige Sam tot zijn verbijstering zijn leraar pal voor zijn ogen verdwijnen. Zomaar ineens… weg! Algauw blijkt dat iedereen die ouder is dan vijftien jaar op hetzelfde moment is verdwenen. Bovendien is er een ondoordringbare barrière rond de stad opgetrokken, waardoor internet, televisie en mobieltjes geen enkel signaal meer ontvangen. Een enorme chaos breekt uit. Er zijn geen artsen en politieagenten meer. En wie zorgt er voor de achtergebleven baby's?

    Net buiten de stad neemt Caine de leiding over zijn internaat en daarna ook over het stadje. In het begin weet hij enige orde te scheppen, maar gaandeweg voert hij met een aantal volgelingen een waar schrikbewind.

    Hoewel Sam helemaal geen leidende rol wíl, besluit hij ten slotte toch dat hij de kwaadaardige Caine en zijn terreurbende moet tegenhouden. En dat kan alleen als hij Caine uitschakelt. Maar intussen komt de dag dat hij zelf vijftien jaar zal worden steeds dichterbij…


    Dreams are like water, they are beautiful, sad, quiet, wild, changeable, unpredictable ...

    *De stad der blinden
    *José Saramago
    *Een aantal mensen worden blind zonder enige aanleiding. De overheid sluit ze allen op in een leegstaan gekkenhuis omdat ze denken dat ze ziek zijn. Na een tijdje wordt de volledige stad blind en moeten de blinden leren leven in een fel wit licht. Het is dus geen normale blindheid; ipv van een totale duisternis zien ze dus een fel wit.

    Ik vind hem een aanrader. Je moet er wat bij nadenken, maar hij is echt heel mooi.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Weakness schreef:
    (...)

    uhm, nou mijn favoriete schrijers zijn:
    stephanie meyer
    j.k. rowling
    diana wynne jones..

    en ik denk dat ik wel van fantasy hou? :$

    Oke, dan is het boek dat ik je gegeven heb niet echt iets voor jou wrs.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Square schreef:
    Heb je het standaard lijstje van populaire jeugdboeken al afgewerkt? Twilight, Harry Potter, Hoe overleef ik..., Carry Slee, De Hongerspelen, Gone, Percy Jackson, De Grijze Jager enz.

    Ik heb ze gelezen en ik kan de Hongerspelen zeker weten aanraden zoals ook op het beok zlef staat. Dit boek(of eigenlijk heel de triologie) neemt je lven compleet over


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    De boeken van Goodkid zijn leuk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    TWILIGHT.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    The Vampire Diairies!


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Tijd om te sterven van Cody McFayden! Dat is echt een heel vet boek, ben er zelf nu ook in bezig. Het is een thriller. :'D

    Hoe overleef ik.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Je moet de boeken van Sophie Kinsella lezen! Die zijn echt ge-wel-dig.