• Hoe kan ik op een normale, zonder te veel moeite te moeten doen, toch wat leniger worden?

    Ik wil vooral schaar kunnen en mijn tenen kunnen aanraken met mijn vingers zonder te buigen, maar hoe? :3

    Edit:

    Jullie zeggen oefenen, maar hoe dan precies? :x
    Hoever moet ik gaan? Tot het zeer doet of moet ik de pijn negeren en verder gaan?
    - klinkt fout -

    [ bericht aangepast op 15 feb 2011 - 21:27 ]


    Let the Night embrace you

    Wat is de schaar? :p


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Die dingen oefenen, maar niet overdoen, net zolang tot je 't kan. Je spieren rekken & strekken.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Islander schreef:
    Wat is de schaar? :p

    Spreidzit ^^


    Let the Night embrace you

    Zonder veel moeite? Ik vrees dat je toch elke dag moet oefenen. Ik heb ook jaren moeten oefenen voor ik m'n split kon. Maar eens je lenig bent, ben je dat niet zo rap kwijt, zo lang je maar blijft oefenen.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Oefenen, oefenen, oefenen,

    elke dag gewoon het even een keer doen!


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Oefenen. =)
    Doe elke dag een paar stretch- en lenigheidsoefeningen. Als je iemand hebt om te helpen ken ik nog een hele goeie. (: Als je die niet hebt moet je elke dag proberen in schaar te gaan zitten of je tenen te raken, en je zal elke dag verder geraken, geloof me. ;'D

    Edit: Als je probeert je tenen te raken, mag je nietveren!

    [ bericht aangepast op 15 feb 2011 - 21:33 ]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    ten eerste: heel goed warming up doen!
    Daarna steeds rek oefeningen doen, bijv. je benen ver uit mekaar doen, met je handen op de vloer, en dan steeds verder doorzakken, en dan voordat je doorzakt eerst tien minuten door je armen buigen

    en al dat soort oefeningen, maar vooral niet overdrijven!


    Ligt and Darkness are both very different..

    Rekken/ Zo doen dat het irritant voelt, maar niet dat je neit meer kunt ontspannen. En dan voor een minuut en dan houding wisselen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Grieving schreef:
    Rekken/ Zo doen dat het irritant voelt, maar niet dat je neit meer kunt ontspannen. En dan voor een minuut en dan houding wisselen.


    lijkt me niet gezond.

    echt niet te lang 1 been strekken etc. en schud afentoe met je benen om het 'lost te wapperen' en varieer van oefeningen, vaak moet je ook aan oefeningen denken die niks met een split te maken hebben of een schaar. Gewoon goed opbouwen :)


    Ligt and Darkness are both very different..

    Oefenen ;P en dan wel tot et zeer doet ;P dat blijven oefenen en dan kom je naar een tijdje achter dat dat gedeelte niet meer zeer doet omdat et dan al is opgerekt (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oefenen, en ja, dat gaat pijn doen, maar anders werkt het niet.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Nou ik kan het door teturnen maar als je schaar wilt moet je met je benen open staan en probeer elke dag wat dieper en dieper naar beneden tegaan, dan kom je er wel (;

    [ bericht aangepast op 15 feb 2011 - 21:35 ]


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Je moet zo ver gaan dat je het voelt, maar niet zo ver dat je daarna niet meer kan lopen. =)
    Een oefening:
    - Ga op de grond zitten, strek je ene been voor je uit, plooi het andere en zet het over het andere, tegen de buitenkant van het gestrekte been. Trek dan het geplooide been tegen je aan en hou 15 tellen aan. Wissel dan van been. Als het been tegen je aandrukken te gemakkelijk is, kan je je zo draaien dat je met je elleboog het geplooide been nog wat verder duwt. (:
    - Strek je rechterbeen en plooi je linkerbeen in een hoek zodat de zool van je voet tegen de binnenkant van je gestrekte been steunt. Probeer dan met je linkerarm je tenen (van het gestrekte been) te raken.

    Succes (flower)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Indd, ik zeg ook maar oefenen.
    Ik wil ook leniger worden, ik kan wel mijn tenen aanraken (nerd)
    Maar ik wil de spagaat kunnen whaha, word moeilijk =.=
    Maar goed oefenen ja, oefeningen, elke dag. etc.

    Ga yoga doen (krul)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.