• Weten jullie een paar redenen voor en tegen Euthanasie (met argumenten), ik zou ze graag willen hebben, want dan kan ik ze gebruiken voor mijn speech voor Nederlands.

    Dankjewel <3 (En voor iedereen een kado ten keuze haha)

    Voor de mensen die het niet weten Euthanasie is: Je leven kunnen beeïndigen als je uitzichtloos lijdt aan een ziekte.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 15:52 ]

    even blond wezen wat is Euthanasie:X


    Shoganai i ne~

    Voor: voor de gene die aan een een ongeneselijke ziekte lijd, is het misschien beter, misschien heeft deze persoon wel heel veel pijn en word hij of zij uit zijn of haar leiden verlost?

    Tegen: Het is toch moord, ookal kiest de persoon er zelf voor. Je beëindigt toch het leven van een levend organisme?

    Zoiets ofzo?

    Ik ben voor: sommige mensen kunnen zo erg pijn lijden dat ze de rest van hun leven toch niet veel meer kunnen doen, ze zijn toe aan rust. Ook is bij een verwachte dood afscheid nemen makkelijker te voorbereiden.


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Sommige mensen die erg lijden onder hun ziekte willen graag dood , het zou echt erg zijn moesten wij hen die laatste wens ontnemen. Ik ben voor euthanasie , zolang eht niet massaal gebeurt en om de juiste redenen.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    FlamesBegin schreef:
    even blond wezen wat is Euthanasie:X

    Als je wil dat ze je een spuit geven, en dan ga je dood.
    -sorry voor het cru zeggen, weet niet hoe ik het beter kan uitleggen-


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Spongie schreef:
    Voor: voor de gene die aan een een ongeneselijke ziekte lijd, is het misschien beter, misschien heeft deze persoon wel heel veel pijn en word hij of zij uit zijn of haar leiden verlost?

    Tegen: Het is toch moord, ookal kiest de persoon er zelf voor. Je beëindigt toch het leven van een levend organisme?

    Zoiets ofzo?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Welja, de mijne heb ik al gegeven ;'D


    Olive

    Ik ben pertinent voor.
    Iemand mag alleen Euthanasie overwegen als diegene aan een dodelijke ziekte lijdt. En dan nog niet zomaar. Je moet aan bepaalde criteria voldoen om ook daadwerkelijk euthanasie te krijgen. Ik neem mijn oma als voorbeeld; Zij was nierpatiënte, en zij zou alleen euthanasie krijgen als ze een kasplantje werd, dan zou ze stoppen met Nierdialyse en zou het binnen twee weken over zijn.
    Andere mensen krijgen een spuitje, maar euthanasie word afgesproken met de patiënt zelf als deze nog volledig bij kennis is, en daar worden duidelijke afspraken gemaakt, de familie heeft daar voor de rest niets over te zeggen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Voor op voorwaarde dat die persoon ook écht ongeneeslijk ziek is.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Spongie schreef:
    Voor: voor de gene die aan een een ongeneselijke ziekte lijd, is het misschien beter, misschien heeft deze persoon wel heel veel pijn en word hij of zij uit zijn of haar leiden verlost?

    Tegen: Het is toch moord, ookal kiest de persoon er zelf voor. Je beëindigt toch het leven van een levend organisme?

    Zoiets ofzo?


    Food.

    Voor, alleen als de paciënt nuchter en helder is in zijn of haar hoofd en dus gewoon kan nadenken en een beslissing kan nemen. Ook moet uitgezocht worden of het niet onder druk staat door iemand ofzo. Echt alleen als die persoon het zelf wil.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.