MOCMOC schreef:
Het is niet omdat je in Amsterdam woont dat je voor Ajax moet supporteren. Je kiest nog altijd zelf voor welk team je supportert. Het is ook niet omdat je in Nederland woont dat je voor het Nederlandse NT moet supporteren. Ikzelf woon in België en ik moedig mijn team aan als ze moeten spelen, maar ik ben absoluut geen fan van het Belgische NT. Zo zit dat ook met Barça, Real Madrid, Liverpool en Arsenal. Ik zag hen spelen en BAM ik werd verliefd op het hele team. Het kan me ook geen reet schelen wat mensen daar van vinden. En het kan me nog minder schelen als mensen zeggen dat ik niet voor Barça én Real tegelijkertijd kan zijn. Dat kan ik wel! Ik kies nog altijd zelf voor welke club of team ik supporter en dat kan niemand mij afpakken. En als ik voor het Spaanse NT ben, dan kan het me helemaal geen reet schelen dat ik een "landverrader" ben.
Haters to the left!
Als het gaat om een nationaal evenement als het WK of EK snap ik dat dan niet.. want dan gaat het (in ieder geavl bij mij) niet alleen om het prachtige team dat wij Nederlanders hebben, maar ook om het samenhorigheidsgevoel, en het nationalistische gevoel dat wij nederlanders dan creeeren.
Niet lullig bedoeld, verre van, maar de Belgische ploeg is natuurlijk ook een stuk minder ver als het onze.. dus misschien ligt dat nationalistische aspect bij de Belgen een stuk minder gevoelig
ars moriendi