• Ik heb een kleine vraag aan de voetbalfans hier! Ik snap dat als je in Amsterdam woont, dat je voor Ajax bent. Maar sommige hier zijn voor Liverpool of voor Barcelona. En daar kan ik even niet bij. Het zijn leuke spelers die ze hebben, maar kom op, waarom staan jullie achter die clubs? Voelen jullie je verbonden of zo?

    [Dit is niet aanvallend bedoelt, echt niet, ik vind het leuk, en ben nieuwsgierig]

    Aegis schreef:
    Eigenlijk kan je het niet eens uitleggen. It's a feeling.

    Ik snap het wel, toch wel. Chelsea, het is inderdaad een gevoel. FC Utrecht? Dan voel ik me een trotse Utrechter. En bij het Nederlands elftal, razen de emoties door me lichaam aangezien heel Nederland één is.

    Aegis schreef:
    Eigenlijk kan je het niet eens uitleggen. It's a feeling.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Aegis schreef:
    Feyenoord is gewoon mijn club omdat ik ermee geboren ben, die liefde geef je niet zomaar op. In goede en slechte tijden :')

    En Barça .. Ja dat kan ik amper uitleggen. Gewoon álles aan die club is liefde, hun spel, de spelers, de staf, de fans, de stad, het stadion. Dat kan ik gewoon niet beschrijven haha :')

    En het Nederlands Elftal is gewoon onbeschrijflijk. Dan voel ik me echt een Nederlander, haha. Dan is heel Holland éen en gaan we knallen met z'n allen _O_

    Dat knallen met zijn allen vooral. Het EK en WK vind ik de mooiste tijd van het jaar. Waar op de wereld je ook bent. Iedereen is op dat moment zo trots op hun land dat ze alles en iedereen vergeten. We zijn allemaal nederlanders en allemaal trots, op dat moment kan iedereen ook zo goed feesten zonder ruzie te maken. HEERLIJK. _O_


    Everything is worse without music.

    Saffier schreef:
    (...)
    Ik snap het wel, toch wel. Chelsea, het is inderdaad een gevoel. FC Utrecht? Dan voel ik me een trotse Utrechter. En bij het Nederlands elftal, razen de emoties door me lichaam aangezien heel Nederland één is.

    Het Nederlands Elftal is het mooiste wat er is. <3


    ars moriendi

    Godfrey schreef:
    (...)
    Dat knallen met zijn allen vooral. Het EK en WK vind ik de mooiste tijd van het jaar. Waar op de wereld je ook bent. Iedereen is op dat moment zo trots op hun land dat ze alles en iedereen vergeten. We zijn allemaal nederlanders en allemaal trots, op dat moment kan iedereen ook zo goed feesten zonder ruzie te maken. HEERLIJK. _O_


    Ja idd!
    Oh god, ik kijk nu al uit naar het EK!
    Ik baalde zo toen het WK afgelopen was, die sfeer etc. Geweldig:9~


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik zal mijn clubs stuk voor stuk even uitleggen, inclusief waarom ik Spanje aanmoedig.
    NEC; Ik ben Nijmegenaar, dus dat zit gewoon in mijn bloed/opvoeding.
    Ajax; De beste club van Nederland, gewoon simpel punt.
    Barca/Arsenal; Deze clubs delen dezelfde reden. Hun speelwijze. Altijd met de punt vooruit, aanvallend met snel passen. Dat vind ik gewoon mooi om te zien. Daarbij spelen ze bijna altijd heel eerlijk met nauwelijks vieze overtredingen of nepvalpartijen.
    Spanje; Zie uitleg bij Barca en Arsenal.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Haha. Ik sta ook voor Real Madrid (:
    Omdat...ja, de belgische voetbal is niet bepaald de moeite om voor te gaan supporteren, want dat is amper echte voetbal ;'D En Real is leuk en ze hebben Ramos _O_
    Haha. Het heeft niet echt een diepgaande reden, Ik besloot gewoon op een dag om voor hun te gaan staan (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Evanesco schreef:
    Gewoon omdat als ik ze zie spelen dat ik er gelukkig van word. Omdat ze gewoon geweldig zijn. Liefde.

    Het is nogal moeilijk uit te leggen. :')


    Ja, idd _O_


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Saffier schreef:
    (...)
    Ja, ik heb ook gewoon dat de plaats waar ik in woon, aan die club ben ik echt gehecht.

    Oh ik woon niet in Rotterdam hoor. In tegendeel zelfs. Ik woon in het plaatsje naast Utrecht! Maar van kleins af aan ben ik al voor Feyenoord, geen idee waarom maar het is er gewoon in gebleven.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik ben niet van Amsterdam, maar van België & mijn grootste voetballiefde is nog steeds Kaagent omdat ik er mee ben opgegroeit. Maar ik kijk ook elke week en zoveel mogelijk de matchen van Arsenal en Barcelona en Twente en Lille. Ik supporter voor hen omdat ik gewoon van hun speelstijl hou, vooral die van Barcelona. Misschien ook omdat ik Barcelona, Twente en Arsenal al bezig heb gezien en omdat ik een kleine adoratie heb voor het Spaanse Elftal, maar toch grotendeels is het de speelstijl die alles bepaalt.:Y)


    all I want is the taste that your lips allow

    Ik ben met PSV geboren en getogen, maar ben er geen fan van:Y).
    Ik ben voor FC Barcelona, alleen omdat ze zo goed spelen.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Het is niet omdat je in Amsterdam woont dat je voor Ajax moet supporteren. Je kiest nog altijd zelf voor welk team je supportert. Het is ook niet omdat je in Nederland woont dat je voor het Nederlandse NT moet supporteren. Ikzelf woon in België en ik moedig mijn team aan als ze moeten spelen, maar ik ben absoluut geen fan van het Belgische NT. Zo zit dat ook met Barça, Real Madrid, Liverpool en Arsenal. Ik zag hen spelen en BAM ik werd verliefd op het hele team. Het kan me ook geen reet schelen wat mensen daar van vinden. En het kan me nog minder schelen als mensen zeggen dat ik niet voor Barça én Real tegelijkertijd kan zijn. Dat kan ik wel! Ik kies nog altijd zelf voor welke club of team ik supporter en dat kan niemand mij afpakken. En als ik voor het Spaanse NT ben, dan kan het me helemaal geen reet schelen dat ik een "landverrader" ben.
    Haters to the left!


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    MOCMOC schreef:
    Het is niet omdat je in Amsterdam woont dat je voor Ajax moet supporteren. Je kiest nog altijd zelf voor welk team je supportert. Het is ook niet omdat je in Nederland woont dat je voor het Nederlandse NT moet supporteren. Ikzelf woon in België en ik moedig mijn team aan als ze moeten spelen, maar ik ben absoluut geen fan van het Belgische NT. Zo zit dat ook met Barça, Real Madrid, Liverpool en Arsenal. Ik zag hen spelen en BAM ik werd verliefd op het hele team. Het kan me ook geen reet schelen wat mensen daar van vinden. En het kan me nog minder schelen als mensen zeggen dat ik niet voor Barça én Real tegelijkertijd kan zijn. Dat kan ik wel! Ik kies nog altijd zelf voor welke club of team ik supporter en dat kan niemand mij afpakken. En als ik voor het Spaanse NT ben, dan kan het me helemaal geen reet schelen dat ik een "landverrader" ben.
    Haters to the left!

    Als het gaat om een nationaal evenement als het WK of EK snap ik dat dan niet.. want dan gaat het (in ieder geavl bij mij) niet alleen om het prachtige team dat wij Nederlanders hebben, maar ook om het samenhorigheidsgevoel, en het nationalistische gevoel dat wij nederlanders dan creeeren.

    Niet lullig bedoeld, verre van, maar de Belgische ploeg is natuurlijk ook een stuk minder ver als het onze.. dus misschien ligt dat nationalistische aspect bij de Belgen een stuk minder gevoelig =3


    ars moriendi