• Marshmellow schreef op 31 jan 2011 - 16:20:
    Schrijfwedstrijd
    Hierbij heb je de toestemming om met een schrijfwedstrijd te beginnen =)
    Veel succes!



    Dit word een kleine wedstrijd, 20 deelnemers, 2 juryleden. Ik zoek er dus nog eentje. Er komen ook maar drie opdrachten. De winnaar krijgt iets naar keuze in de spotlight.

    Regels:
    - Je meld je aan, dus je levert ook in. Denk goed na voordat je je aanmeld, of je wel genoeg tijd hebt.
    - Voor elke opdracht krijg je 3 weken de tijd, de week erna zullen ik en mijn jury alles beoordelen.
    - Minimum aantal woorden is 500.
    - Je stuurt een PB naar mij en het andere jurylid met je inzending. Je inzending graag in een hoofdstuk vorm.

    Deelnemers:
    - Reticent #1 8,5
    - Sadism #1 7 #2
    - ImAwesome #1 7 #2
    - Square #1 8,3 #2
    - Socrates #1 8,9 #2
    - MissAthena #1 7,3 #2
    - Jacker #1 7,3
    - Caribbean #1 6,8
    - CRACKSICLE #1 7,5

    Afvallers:
    - koitje Fools Garden – Lemon Tree 5,9
    - Deem The Veronicas – Revenge is sweeter 6
    - Smeagol Kelly Clarkson – Because of you 6,4
    - Careless Tokio Hotel – Geisterfahrer/ Phantomrider 6,7
    - iMoan #1 7,5


    Jury:
    Assassin
    Nazgul


    Opdracht 1:
    Opdracht 2:
    Jullie hebben allemaal een lange busreis achter de rug. Wanneer jullie dan ook aankomen op bestemming, stappen jullie allen uitgeput uit de bus. Een enkeling ligt nog te suffen in de bus, maar diegene wordt al snel ruw wakker geschud door iemand anders uit de groep. Eenmaal uit de bus gekomen, wordt jullie aandacht gelijk gevestigd op een groots kasteel. De rillingen beginnen spontaan over jullie rug te lopen en het is dan ook niet vreemd als een aantal van jullie een stap naar achteren zet, verscholen achter iemand anders. De leider van jullie groep stapt naar voren en wil net zijn woordje doen, ‘Zoals jullie zien…,’ als de massief houten deur krakend open gaat. Hij draait zich vlug om en ziet vanachter de deur een aantal vingers om de deur heen kronkelen. Al snel volgt een arm en daarna een hoofd. Uit het hoofd ontspriet af en toe een groezelige haar die tegen het hoofd aan lijkt geplakt. Net wanneer de leider zijn toespraak wil hervatten, begint de persoon achter de deur te spreken. ‘Ik heet jullie allen welkom in het Spookslot.’ Een aantal van jullie kunnen het gelach niet meer inhouden. En al snel weerklinkt er dan ook zacht een zenuwachtig gelach. ‘Stilte!’ sist de geheimzinnige persoon jullie toe. ‘Vanaf nu behoren jullie je te gedragen!’ Zijn schaduw kruipt langzaam dichterbij en wordt gevolgd door de persoon zelf. Een schamel mannetje komt tevoorschijn. Er klinkt geroezemoes. De leider besluit het over te nemen, ‘Jullie bevinden je hier inderdaad bij het Spookslot. Jullie gaan hier een nacht doorbrengen en morgen zetten we de reis voort. Jullie worden allemaal per tweetal ingedeeld in kamers. Maar maak je geen zorgen. Hoe beangstigend de naam van dit slot ook klinkt, jullie zullen morgen allemaal heelhuids het ontbijt meemaken.’ Een zacht gekuch komt bij de geheimzinnige persoon vandaan. ‘Ik, Winston, nodig jullie allen uit om binnen te treden,’ en een diepe buiging volgt. Behoedzaam lopen jullie het kasteel binnen. Wanneer de deur dicht gedaan wordt, galmt er een echo door de hal. En al snel kijken jullie allemaal verwonderd om jullie heen. De hal is bekleed met de langste, fluwelen gordijnen. Er hangen verscheidene schilderijen waarvan de personen erop jullie aankijken met priemende ogen. Huiverig lopen jullie met een snelle pas langs de schilderijen. Midden in de hal, hoog aan het plafond hangt een kroonluchter met het duurste kristal. De rest van de avond vermaken jullie je prima. Alle vertrekken worden bekeken, er wordt gegeten aan een lange tafel. Ouderwets gezellig. Niemand lijkt te merken dat er een onheilspellende sfeer hangt. Na het zitten bij het haardvuur, besluiten jullie allemaal om je terug te trekken naar de slaapvertrekken. Een kille wind, de temperatuur lijkt te laten en een zacht gehuil weerklinkt door de gangen.
    Die avond gebeuren er dingen die niemand had verwacht… geluiden die niet te plaatsen zijn. Het verschijnen van wezens. Misschien zelfs met de dood tot afloop.


    Het is de bedoeling dat jullie bij deze opdracht de nacht beschrijven die jullie door gaan maken. In dit verhaal mogen ook andere deelnemers voorkomen, maar vanzelfsprekend schrijf je het helemaal alleen. Zoals jullie vast wel door hebben, wordt dit geen gewone nacht, maar een nogal angstaanjagende nacht. Een nachtmerrie. Zuig ons in het verhaal! Zorg voor spanning en geef ons de rillingen. Bezorg ook ons, een onvergetelijke nacht.

    Uiterste inleverdatum: 21 maart, 0:00.

    Opdracht 2

    [ bericht aangepast op 26 maart 2011 - 13:31 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 maart 2011 - 20:15 ]


    Your make-up is terrible

    Square schreef:
    De deadline was gisteren toch? Wanneer komt de uitslag? ^^


    Er zijn er een paar met uitstel, 4 geloof ik.


    Your make-up is terrible

    Mag ik vragen wanneer je ongeveer denk dat de beoordeling erop komt, met de nieuwe opdracht? Want hoewel ik denk dat ik het niet zo goed heb gedaan, ben ik daarom ook wel weer benieuwd.
    Of zijn jullie weer van plan de ronde te verlengen, aangezien er niet zoveel is ingeleverd?


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Sorry dat ik niet heb ingeleverd. Mijn hoofd stond er gewoon echt niet naar om verder te schrijven ;x


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Ik ben van Socrates terug naar ZeroGravity.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    MissAthena----> SpookyAthena :)


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Dit is niet vervelend bedoeld, maar de deadline is al bijna drie weken geleden. Ik snap dat je het waarschijnlijk druk hebt, maar heb je enig idee wanneer de uitslag ongeveer gaat komen? (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    SpookyAthena


    > Healed :)


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Square schreef:
    Dit is niet vervelend bedoeld, maar de deadline is al bijna drie weken geleden. Ik snap dat je het waarschijnlijk druk hebt, maar heb je enig idee wanneer de uitslag ongeveer gaat komen? (:


    Ze is geband.

    MusicxLife schreef:
    (...)

    Ze is geband.

    O, vandaar. ><

    Edit; Maar ik zie net, in het Banmeldtopic, dat het maar voor tien dagen is. Dus ze komt wel weer terug, als het goed is. En bovendien is ze al goldmember, en ik heb dat berichtje geplaatst lang voordat het überhaupt mogelijk was om dat te worden. Dus in principe had ze het wel al kunnen lezen. (:

    Maar is deze wedstrijd nou eigenlijk gewoon gestopt? Want dan zou ik dat toch wel graag even willen weten.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2011 - 19:55 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Slotje, te lang niet gereageerd.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn