• Ik snap er niks meer van.

    Bereken het rentepercentage als 13,95 krijgt over 310 euro spaargeld.

    Hoe moet dat in vredesnaam??
    Wat is het rentepercentage als 100,98 krijgt over een bedrag van 1682 euro?

    Help?:'(

    Je hebt een scooter gekoht van 1900 euro. Na 3 jaar krijgt je nog 550 euro terug. Hoeveel moet je per maand sparen om na 3 jaar een nieuwe scooter te kopen?

    O.o ben ik nou echt zo dom?


    Kan iemand me alsjeblieft helpen?!


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    niemand?


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Ik heb daar laatst proefwerk over gehad en ik snapte het niet
    nieuwe prijs delen door oude prijs x 100?

    luister maar neit naar mij want ik snapte het niet :'s


    Me so good.

    Gaan die eerste 2 over enkelvoudige intrest? Want er staan geen jaartallen bij. Dan is het makkelijk 'i=I/(k x n).

    Die 3e begrijp ik niet. Je krijgt die 550 van een spaarrekening, of zet je die ergens op ofzo?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    1. I= 13,95EUR, k=310EUR, n=1 jaar
    dan: i=I/(k x n) --> i=13,95/(310 x 1) = 0,045 --> 4,5%

    2. I= 100,98EUR, k=1682EUR, n=1 jaar
    dan: i=I/(k x n) --> i= 100,98/(1682 x 1)= 0,06598... --> 6,60%

    Ik neem aan dat dit over 1 jaar gaat en dat je dan enkelvoudige intrest gaat gebruiken. De derde oefening is slecht uitgelegd en ik snap nu niet wat er gegeven en gevraagd is. Maar omdat het over een looptijd van 3jaar gaat, weet ik wel dat je samengestelde intrest moet gebruiken.
    Deze dingen hebben we eens gezien bij wiskunde, piece of cake. ;)

    [ bericht aangepast op 22 jan 2011 - 14:50 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    1. I= 13,95EUR, k=310EUR, n=1 jaar
    dan: i=I/(k x n) --> i=13,95/(310 x 1) = 0,045 --> 4,5%

    2. I= 100,98EUR, k=1682EUR, n=1 jaar
    dan: i=I/(k x n) --> i= 100,98/(1682 x 1)= 0,06598... --> 6,60%

    Ik neem aan dat dit over 1 jaar gaat en dat je dan enkelvoudige intrest gaat gebruiken. De derde oefening is slecht uitgelegd en ik snap nu niet wat er gegeven en gevraagd is. Maar omdat het over een looptijd van 3jaar gaat, weet ik wel dat je samengestelde intrest moet gebruiken.
    Deze dingen hebben we eens gezien bij wiskunde, piece of cake. ;)

    dat heb ik nu bij wiskunde


    Shoganai i ne~

    Waterplanes schreef:
    (...)
    dat heb ik nu bij wiskunde

    Makkelijk toch? :P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    WHAAAAAAAAA
    teveel getalletjes en letters door elkaar
    :x


    Me so good.

    Deel delen door geheel en het antwoord daarvan keer 100 :Y) Voor één en twee.

    Drie is dit:

    Het geld dat je uitgegeven hebt aan je scooter doe je min het geld dat je terug krijgt:

    1900 - 550 = 1350

    Dan reken je uit hoeveel maanden er in 3 jaar zitten:

    3 x 12 = 36

    Dan doe je het bedrag dat er bij de eerste stap uitkwam gedeeld door het aantal maanden.

    1350 / 36 = 36,50

    Per maand moet je dus 36,50 euro sparen :Y)

    [ bericht aangepast op 22 jan 2011 - 15:30 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    De vragen zijn een beetje raar gesteld, volgens mij, maarja. Ik heb geen idee o.O


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Scandal schreef:
    De derde oefening is slecht uitgelegd en ik snap nu niet wat er gegeven en gevraagd is. Maar omdat het over een looptijd van 3jaar gaat, weet ik wel dat je samengestelde intrest moet gebruiken.
    Deze dingen hebben we eens gezien bij wiskunde, piece of cake. ;)


    Hij is niet slecht uitgelegd als je dit bij economie hebt gehad. Het gaat over de waarde die een scooter van 1900 euro over drie jaar nog heeft. Hier is dat dus 550 euro, die je terugkrijgt als je de oude inlevert en een nieuwe koopt :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Courtesan schreef:
    (...)

    Hij is niet slecht uitgelegd als je dit bij economie hebt gehad. Het gaat over de waarde die een scooter van 1900 euro over drie jaar nog heeft. Hier is dat dus 550 euro, die je terugkrijgt als je de oude inlevert en een nieuwe koopt :Y)


    Ik krijg geen economie. (cat)
    Ik zie dingen van beurzen, kapitaaldingen enzo bij wiskunde. Wij krijgen er verder geen uitleg bij ofzo. x'D

    Dan had ze moeten zeggen dat ze bij inruiling 550 terug kreeg en dat ze die alvast opzij had voor de volgend scooter. Ze had die 550 net zo goed van der ouders kunnen krijgen. Er staat nergens impliciet dat die 550 van die scooter was. Expliciet had je die 2 zinnen met elkaar kunnen verbinden, maar dan nog staat er geen verwijzing naar die scooter die ze terug verkocht/ingeruild... heeft. Nja, vind ik dan. x]
    Dan had ik de link wel gezien x'D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    (Nieuw - oud)/oud?
    En van die scooter. Hoeveel kost die nieuwe dan? Want als je dat niet weet kun je niet weten hoeveel je moet sparen (=

    [ bericht aangepast op 22 jan 2011 - 15:49 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right