• Nou, kijk.
    Ik haal altijd, maar dan bedoel ik ook echt altijd goede cijfers op school. Ik zit nu in de tweede en mijn laagste cijfer van vorig jaar + dit jaar is een 6.
    Mijn hoogste is een 11,4 (ja, ik weet het. Dat kan officieel helemaal niet..)
    Het is niet op 1 speciaal vak ofzo. Het is meestal verspreid. Nederlands, Latijn, NaSk, Frans, Duits, Wiskunde. Het maakt niet uit.
    Ik ben er op zich heel blij mee enzo, maar vanaf begin dit jaar zit iedereen in de klas van alles te zeggen.
    Krijg ik weer een 9,6:
    'Ja, hoor. Het zal ook weer niet!'
    'Kun je nou nooit lage cijfers halen!'
    'Hoe lang leer je wel niet?!'
    Ik vind dat dus helemaal niet leuk, en het lijkt alsof ze denken dat ik de hele dag aan het leren ben en niets anders meer doe.
    Oké, ik begin redelijk vroeg met leren van een toets, maar dan sla ik meestal dagen daarna over als ik laat thuis ben ofzo.
    Met toetsweken komt iedereen tijd tekort en ik niet. Ik hou van toetsweken want dan ben ik vroeg vrij en heb ik ontzettend veel vrije tijd.
    Ik vind het bijna niet leuk meer om gewoon goede cijfers te halen, want iedereen gaat toch alleen maar zeuren dat ik ook eens onvoldoendes moet halen.
    Maar daar kan ik toch niks aan doen...


    Zo, dat moest er even uit,
    Kleine kans dat je dit hebt gelezen :Y)
    Maaaargoed.
    Wat vinden jullie hier nou van?


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Language schreef:
    Ze zijn gewoon vooral jaloers dat jij wel erg hoge cijfers haalt en hun niet(krul)


    Hope goes lost but never dies.

    Dit had ik in de eerste klas ook heel erg. Elke keer als ik een goed cijfer binnenhaalde, kreeg ik weer opmerkingen dat ik zogenaamd al weken aan het leren was en verder geen leven had. Daar moet je gewoon boven staan, die mensen zijn gewoon jaloers. Ik bedoel, ze kunnen je wel pesten met jouw hoge cijfers, maar op het einde kun jij om hen lachen als jij makkelijk overgaat enzo. Je moet er gewoon niet op reageren, negeer het gewoon. Uiteindelijk is het niet leuk meer en houden ze ermee op. (:

    Trek je daar niets van aan ! Jij hoeft je tenminste geen zorgen maken over je cijfers en die anderen wel. Ze zijn gewoon jaloers ;s


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Ach, wees blij dat je zo slim bent. Die mensen zijn alleen maar jaloers of hebben geen leven... (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    LALALALALA schreef:
    De meeste mensen ergeren zich inderdaad aan van die mensen die de hele tijd hoge cijfers halen en dan vervolgens zeggen 'ik snap er niks van, ik heb bijna niet geleerd' terwijl je gewoon weet dat die mensen 3 uur per dag aan hun huiswerk zitten.

    Hoge cijfers halen is natuurlijk prima, niks mis mee. Maar ga dan niet zeggen dat je nooit leert en niet snapt waarom je zulke hoge cijfers haalt, dat vinden mensen gewoon irritant. Het is niet 'stoer' om te zeggen dat je nooit leert ofzo.

    Als mensen nou weer zulke opmerkingen maken, zeg dan gewoon iets van 'ja, ik vind school gewoon belangrijk, daar is toch niets mis mee?' Dan houden de opmerkingen sneller op dan wanneer je blijft volhouden dat je bijna niet leert;) (zelfs als het waar is dat je bijna niet leert).

    Hmm.. Ik zeg nooit dat ik niet snap waarom ik hoge cijfers haal. Ik kan gwn goed leren en makkelijk vanalles stampen+onthouden. Ik zeg ook niet dat ik nooit leer, maar ze denken dat ik echt 3 weken van te voren begin, terwijl het maar 5 dagen zijn.. En dan nog geen half uur per dag ;s


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Grenade schreef:
    (...)
    Hmm.. Ik zeg nooit dat ik niet snap waarom ik hoge cijfers haal. Ik kan gwn goed leren en makkelijk vanalles stampen+onthouden. Ik zeg ook niet dat ik nooit leer, maar ze denken dat ik echt 3 weken van te voren begin, terwijl het maar 5 dagen zijn.. En dan nog geen half uur per dag ;s
    Daarom staat er ook op het einde '(zelfs als het waar is dat je bijna niet leert)'. Want ik ken je niet, dus ik weet niet of je veel leert of niet. Ik beschrijf alleen waaraan mensen zich ergeren. En zelfs al leer je weinig, andere mensen vinden het gewoon frustrerend als je hoge cijfers haalt terwijl je bijna niet leert, omdat zij er misschien wel hard voor moeten werken. Dus daarom zeg ik ook, als zij die opmerkingen maken, reageer dan gewoon met 'ja ik vind school belangrijk, daar is toch niks mis mee?' Want dat werkt gewoon beter, ook al is het misschien echt waar dat je bijna niet leert.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    They're just jealous!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Weet je, dat heb ik ook altijd. Dus ik weet hoe je je voelt.
    Het is echt vreselijk en na een tijdje ben je eens blij als je een 6 haalt, omdat ze dan niet kunnen klagen.
    Ik heb ermee leren leven (zit nu in de 5e) en negeer ze gewoon als ze weer zeggen dat ik een 'strever' ben. Ik weet hoeveel ik leer en daar hoeven anderen zich niet mee te moeien.


    Never run out of reasons to smile...