Hallo,
Eerder had ik een onderwerp aangemaakt, zie hieronder:
http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=82028
Mijn excuses als onderstaant verhaal warrig overkomt. Zo ben ik op het moment ook in mijn hoofd en ik vind deze tekst ook zo overkomen, maar weet niet goed hoe ik het anders zou moeten opschrijven.
Het ging over een meisje die ik mee uit had gevraagd. Haar antwoord was helaas negatief. Naderhand begon ik toch weer te twijfelen, ik vond haar signalen niet negatief. Maar ze had al aangegeven niets te willen doen.
Vaak voelde ik mezelf ook niet op mijn gemak bij haar. Ik werd onzeker, stuntelig, houterig en mijn spontaniteit verdween als sneeuw voor de zon.
Maartoch, ik ben tot over mijn oren verliefd op haar. Haar karakter, ik was er helemaal verliefd op. Ondanks dat ik het gevoel kreeg dat haar signalen niet negatief waren, besloot ik het eventjes aan te kijken. Kijken hoe ze reageert en rustig aan doen. Stapje voor stapje, zo adviseerden jullie ook en dat was ook een prima advies!
Ik was nog steeds verliefd op haar, maar ik begrijp dat dat lastig kan zijn voor haar, dus deed ik mijn uiterste best om mijn lichaamstaal te onderdrukken en het haar niet te laten merken. Ik wilde de situatie eerst even aankijken en van daaruit mijn conclusies trekken. Ik deed mijn best om haar net zoals andere collega's te behandelen en dat lukte goed.
Totdat ik een paar dagen geleden opeens merkte dat ik plotseling heel wat beter mezelf kon zijn bij haar aanwezigheid. Dit vond ik erg fijn, maar niet voor lang.
Opeens doet ze anders tegen me. Ze was bijvoorbeeld iets aan het eten en uit belangstelling vroeg ik wat dat was (aangezien ik het niet kende). Volgens mij is dat een normale vraag, maar ik kreeg een kl*te antwoord:S Ook op andere opmerkingen/vragen van mij gaf ze rare antwoorden, terwijl ze tegen andere collega's dat niet deed.
Ook was ze me steeds aan het aankijken, wat op mijn zenuwen werkte. Maar ik deed alsof ik het niet zag.
Bijna weekend en ik ging naar huis. Net voordat ik vertrek kom ik het meisje in kwestie weer tegen en ik zeg:"Fijn weekend he". "Jij ook", zegt ze op een toon die ik vond overkomen als "houd maar gewoon stil".
Ja, ik weet dat ik er het lastig mee heb gehad, om het van me af te zetten en dat zal zij ook gemerkt hebben. Ik heb wel altijd mijn best gedaan om haar als een collega te behandelen (en dat lukte wel aardig volgens mij, hoewel ik me niet altijd op mijn gemak voelde). Ik heb haar niet lastig gevallen door bijvoorbeeld door te blijven drammen dat ik haar leuk vind, of toch stiekem te gaan flirten. En ik vraag me af wat ik fout heb gedaan.
Ik weet ook dat het lastig kan zijn, als iemand tegen je zegt dat je diegene leuk vind, als het niet wederzijds is. Dan krijg je soms wel wat gespannen situaties, maar dan hoef je toch niet zo te reageren?
Ik denk ook dat praten geen optie is nu. Als ik al geen fatsoenlijk antwoord krijg op een simpele vraag, dan zal zo'n diepgaand gesprek ook weinig opleveren denk ik.
Voordeel is dat mijn verliefdheid (eindelijk) aan het afbrokkelen is en deze situatie zal het wel versnellen. Maar ik zou het rot vinden als we elkaar nu steeds zouden ontwijken.
Zou ik gewoon de tijd z'n werk laten doen en dat dit vanzelf over zal gaan? Ik weet het allemaal niet goed meer. Zou ik toch iets fout hebben gedaan?
Ik voel me nu verschrikkelijk beroerd, ik denk dat het door bovenstaande situatie komt. Ik wil wel graag als collega's verder gaan.
[ bericht aangepast op 15 jan 2011 - 19:29 ]