• Ik wou graag een HBO Fysiotherapeut doen, maar aangezien ik VMBO Kader heb, moet ik eerst een MBO opleiding hebben. Nu vroeg ik me af welke MBO-opleiding dan mooi aansluit op Fysiotherapeut? Ik zocht al op internet en ik e-mailde verschillende instanties maar die gaven me eigenlijk geen zinnig antwoord.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Iets met sport en beweging ofzo? Maar je kan ook nog havo doen en dan meteen die HBO opleiding.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Papercut schreef:
    Iets met sport en beweging ofzo? Maar je kan ook nog havo doen en dan meteen die HBO opleiding.

    Ik zat zelf te denken aan doktersassistente, mbo niveau 4.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Apasionado schreef:
    (...)
    Ik zat zelf te denken aan doktersassistente, mbo niveau 4.

    Dat zou ook kunnen ja, maar iets met sport en beweging ook. Maar het makkelijkste lijkt mij wel nog even havo doen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Papercut schreef:
    Dat zou ook kunnen ja, maar iets met sport en beweging ook. Maar het makkelijkste lijkt mij wel nog even havo doen.

    Nah, ik ga dat zelf niet doen. Want dan moet ik eerst VMBO Kader afmaken, en dan VMBO TL en dan HAVO. Of ik moet lessen aanvragen voor HAVO aanvragen en zo maar ik denk dat in simpele stappen van VMBO -> MBO -> HBO heel geschikt voor mij zou zijn (:


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Apasionado schreef:
    (...)
    Nah, ik ga dat zelf niet doen. Want dan moet ik eerst VMBO Kader afmaken, en dan VMBO TL en dan HAVO. Of ik moet lessen aanvragen voor HAVO aanvragen en zo maar ik denk dat in simpele stappen van VMBO -> MBO -> HBO heel geschikt voor mij zou zijn (:

    Dan zou ik dat doen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Papercut schreef:
    Dan zou ik dat doen.

    Ja, dat ga ik dan ook doen. Maar ik wil even weten of andere mensen nog ideeën hebben voor de geschiktste mbo-opleiding.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Erm, weet je al wáar je dat wilt doen? Want waar ik kijk (op hbo/bachelor opleidingen, hoger hotelonderwijs, de site van de school zelf) staat wel wat je moet hebben als je van het mbo naar het hbo wilt.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Herolicious schreef:
    Erm, weet je al wáar je dat wilt doen? Want waar ik kijk (op hbo/bachelor opleidingen, hoger hotelonderwijs, de site van de school zelf) staat wel wat je moet hebben als je van het mbo naar het hbo wilt.

    Nou, ik keek altijd op de site van ROC en dat geld voor heel Nederland, maar daar staat wel de HBO Fysiotherapeut op, en dan staat er bij vooropleiding: MBO Niveau 4. En ik vond het stom dat er niet bij stond wélke mbo-niveau 4 dan het meest geschikt is. Maar als ik dan email, dan krijg ik één of ander vaag boek thuisgestuurd met HBO opleidingen alleen staat er dan weer niet bij welke vooropleiding je nodig hebt. Maar ik wil de opleiding het liefst in omgeving Utrecht.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    CIOS, dan kun je in jaar twee instromen op het HBO. Dat ga ik ook doen!


    Ik ben gemeen xoxo

    KAK schreef:
    CIOS, dan kun je in jaar twee instromen op het HBO. Dat ga ik ook doen!

    Maar bij CIOS draait het vooral om sporten, en ik kan echt heel slecht sporten.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Apasionado schreef:
    (...)
    Nou, ik keek altijd op de site van ROC en dat geld voor heel Nederland, maar daar staat wel de HBO Fysiotherapeut op, en dan staat er bij vooropleiding: MBO Niveau 4. En ik vond het stom dat er niet bij stond wélke mbo-niveau 4 dan het meest geschikt is. Maar als ik dan email, dan krijg ik één of ander vaag boek thuisgestuurd met HBO opleidingen alleen staat er dan weer niet bij welke vooropleiding je nodig hebt. Maar ik wil de opleiding het liefst in omgeving Utrecht.

    Ik heb een site, qompas, waar ik kan kijken voor scholen die zo'n opleiding aanbieden.
    Daar staan redelijk veel hogescholen op, dus als je wilt kan ik het wel eventjes voor je uitzoeken?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Herolicious schreef:
    Ik heb een site, qompas, waar ik kan kijken voor scholen die zo'n opleiding aanbieden.
    Daar staan redelijk veel hogescholen op, dus als je wilt kan ik het wel eventjes voor je uitzoeken?

    Ik keek zelf even op de site die je zei, maar snap er niet echt veel van. Dus als je het wilt uitzoeken voor mij, graag (flower)


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Apasionado schreef:
    (...)
    Ik keek zelf even op de site die je zei, maar snap er niet echt veel van. Dus als je het wilt uitzoeken voor mij, graag (flower)

    Je moet ervoor ingelogd zijn en het echt snappen, anders verdwaal je XD
    Maar ik ga ff zoeken (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Bij de Hogeschool Utrecht kom ik ook alleen uit op MBO niveau 4. Overal kom ik dat tegen, maar bij 1 ding stond:

    MBO-toelating:
    Niveau 4, kennis van wiskunde, natuurkunde en scheikunde.

    Dus ik denk dat je een opleiding moet vinden waar dat sowieso in zit.
    Verder kan ik ook niets vinden, want over het mbo staat alleen 'niveau 4'


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    ik zou Sport en Welzijn doen
    dan kan je daarna gelijk doorstromen naar het HBO
    Succes ;)