• Ik zit nu in havo 3, dus ik mag in februari/maart een profiel gaan kiezen enzo. Ik weet wel ongeveer hoe het volgend schooljaar gaat worden, maar ik zou jullie ervaring weleens willen weten. Hoe is het nou echt? Is het beter of juist slechter? Is het leuk om elk uur een andere klas te hebben of zit je juist vaak in dezelfde klas nog?
    Shout ;d


    *insert philosophical cringe expression here*

    awakening schreef:
    (...)

    Bij ons word juist C&M (cultuur en maatschappij) het pretpakket genoemd, daar kan je alle talen en wiskunde eruit gooien als je wilt,

    Ik wil zelf gaan kiezen voor C&M, maar bij ons is het dan verplicht Duits of Frans te kiezen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    awakening schreef:
    (...)

    Bij ons word juist C&M (cultuur en maatschappij) het pretpakket genoemd, daar kan je alle talen en wiskunde eruit gooien als je wilt,

    Je kan de talen er niet uit halen, die moesten wij er verplicht bij kiezen. Maar wiskunde klopt.
    Ik heb juist met E&M alle talen en schei/natuurkunde eruit gedonderd.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik heb C&M, met als keuzevak Economie.
    Het is veel leuker als je je pakket hebt gekozen, want dan doe je lessen die je ook écht interessant vind, en dat motiveert ook meer. Ik had bij exacte vakken altijd zoiets van 'Waar doe ik dit nou eigenlijk voor..', en dat is nu niet meer zo. Je zit ook in de klas met mensen die ook bewust voor die vakken hebben gekozen, en dat is ook fijner.
    Dat pretpakket-gedoe is gezeik. Zo kan je elk pakket een pretpakket noemen, aangezien dat voor iedereen de favoriete vakken zijn.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 22:23 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Herolicious schreef:
    (...)
    Je kan de talen er niet uit halen, die moesten wij er verplicht bij kiezen. Maar wiskunde klopt.
    Ik heb juist met E&M alle talen en schei/natuurkunde eruit gedonderd.


    Hmm, Grapje volgens mij zijn 't inderdaad de vakken zoals scheikunde natuurkunde en wiskunde..

    Mosseljongen schreef:
    (...)

    E&M is stukken makkelijker dan dat natuurgedoe, althans, dat zeggen ze. Want ik heb het op zich niet zo moeilijk met mijn stroom. (Economie, Cultuur & Maatschappij), en er zijn ook wel mensen die ik ken die zijn overgestapt naar E&M, omdat ze dat natuurprofiel te moeilijk vonden. Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn school liggen of dat jij wel of niet goed bent in natuurzooi, maar ik denk iig dat E&M makkelijker is. (:


    Haha, makkelijker, nou, dan moet je eens de economie-toetsen komen doen die onze school aan ons voorschoteld. Die zijn echt allesbehalve makkelijk (cat).


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik vind niet echt dat er verschil zit tussen 3e en de 4e. Ja, je hebt andere klassen, maar is dat nou echt een super verschil? Nee. Ik heb omdat ik C&M (pretpakket *kots*) heb, bijna geen les met mijn echte klas, dus ik weet nog steeds de namen van de kinderen niet.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Enmity schreef:
    (...)

    Haha, makkelijker, nou, dan moet je eens de economie-toetsen komen doen die onze school aan ons voorschoteld. Die zijn echt allesbehalve makkelijk (cat).


    Haha, die van ons ook indd. Wij hebben 2 hoofdstukken in één toets, vreselijk gewoon. Maar ik heb dit liever dan dat ik een natuur- of scheikunde toets voorgeschoteld krijg hoor. :'D

    SEMISLEKKER schreef:
    (...)
    Ik wil zelf gaan kiezen voor C&M, maar bij ons is het dan verplicht Duits of Frans te kiezen.
    Ja dat is wel klote, maar ik heb allebei de talen en ik moet zeggen dat het makkelijker is dan verwacht.


    Today will be Girl's Day party with you~

    awakening schreef:
    (...)

    Bij ons word juist C&M (cultuur en maatschappij) het pretpakket genoemd, daar kan je alle talen en wiskunde eruit gooien als je wilt,

    het ís geen pretpakket o.o ik werk me het laplazarus terwijl ng en nt lekker lui zitten te wezen. fuck dat pretpakket :'D
    maare, ik vind het wisselen van klassen echt zoveel leuker! het is gezelliger én je leert veel mensen kennen :'D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    RINGDINGDONG schreef:
    (...)Ja dat is wel klote, maar ik heb allebei de talen en ik moet zeggen dat het makkelijker is dan verwacht.

    whuuu, bij mij is het juist tering veel werk haha. misschien ligt het aan de school. :'D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Ik heb de eerste 3 jaar van m'n VWO echt een topklas gehad. De 4e beviel me prima, maar ik vind het toch jammer dat je steeds met andere kinderen in de klas zit. Natuurlijk goed voor je sociale contacten, maar toch, je hebt niet meer echt dat "klassen"gevoel.


    It's time to be happy again.

    17 schreef:
    (...)
    het ís geen pretpakket o.o ik werk me het laplazarus terwijl ng en nt lekker lui zitten te wezen. fuck dat pretpakket :'D
    maare, ik vind het wisselen van klassen echt zoveel leuker! het is gezelliger én je leert veel mensen kennen :'D

    Haha, ik heb een nt profiel x'D En ik hoef werkelijk helemaal niets te leren -op aardrijkskunde en Engels na, maar dat is niet zo moeilijk-. En ik heb een vriendin die het pretpakket heeft en die heeft echt elke week wel een toets van die talen x'D Ik heb bij veel vakken wel heel 2 toetsen in een trimester x'D Dus als je graag niets doets en een beetje goed bent in natuurkunde, scheikunde enzo: dat moet je dus nemen, haha.

    En met die clusters valt het wel mee. Bij ons zijn de klassen wel naar profiel opgedeeld ivm de roosters. Wij zitten met allemaal mensen met nt en ng. En bijv. de mensen die geen natuurkunde en wel wiskunde A hebben ipv wiskunde B die hebben echt een kutrooster omdat hun lessen heel vaak op het laatst komen (zo is M&O bij ons altijd op het 8ste uur) en natuurkunde juist weer in het begin van de dag. Zo gaat dat een beetje. Bij ons is E&M en C&M bij elkaar waarbij C&M de kutroosters hebben en N&G en N&T waarbij N&G een kutrooster heeft. En zoals de meeste zeggen: kies de vakken die je leuk vind en waar je iets mee wilt gaan doen. Dan zijn de lessen veel interessanter en dat is veel beter voor je studie(krul)


    To live would be an awfully big adventure

    Hmm, de algemene vakken zoals nederlands,engels, heb je met je eigenklas, en in mijn geval bio en scheikunde ook.. de rest van de vakken zit je met allemaal verschillende klassen, en dat is best chill.. zie je je andere vrienden ook weer eens.. Maar ik heb dus Natuur en Gezondheid, en ipv natuurkunde heb ik aardrijkskunde (hebben best veel bij ons), maar door een extra vak van mij zit ik als enige bij ak. Ik kon niet bij andere kinderen uit mijn klas ):.. Dus dat is wel balen.. Ik zat eerst altijd alleen, maar gelukkig zit ik nu naast iemand (:

    Oh trouwens, toen ik in de eerste keer 4e klas zat, waren bio en scheikunde wel gemengd met andere klassen. En de 2e keer 4e klas alleen bio gemengd (zit nu in 5havo).. Het ligt dus ook gewoon aan wat voor profiel iedereen heeft gekozen (:


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Zoals iedereen al zegt, alle verplichte vakken heb je met je eigen klas, net als het vak dat je mentor geeft.
    En verder zit je vooral met mensen die hetzelfde profiel hebben, die kunnen trouwens ook wel in je basisklas zitten. Het ligt er maar net aan hoe de klassen ingedeeld zijn en welke vakken je hebt gekozen.
    Maar ik vind het sowieso beter, omdat je vakken hebt laten vallen. En het is ook gewoon leuk, omdat je inderdaad in de ene les wel met iemand zit en de volgende les met een ander.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Het is wel leuk dat je verschillende klassen hebt, ik heb zo veel meer mensen leren kennen. Maar het is zoveel zwaarder dan de derde. Ik zit nu in de vierde en het valt me zwaar tegen. Ik had nooit onvoldoendes gestaan op mijn rapport en had er nu drie. Je moet niet denken dat je het allemaal wel redt, je moet wel je best doen.


    Don't dream your life, but live your dream!