• We hadden het over je mening , en we moesten argumenten geven en één van die stelling ging als volgt: Topvoetballes(sporters) verdienen té veel geld. In de klas ontstond een hevige discussie. Nou, ik zou wel eens willen weten wat jullie denken... (';


    I didn't hit you, I just high-fived your face. (':

    Dat moest ik ook ooit eens doen, voor Engels wel :'D
    En ik ben het ermee eens! Ze sporten wel enzo, maar er zijn veel mensen die nog meer werken (bv. in Afrika & Azië ) en zij verdienen 2 euro per dag.
    Naar mijn mening kan het geld dat aan voetballers wordt gegeven, beter aan iets anders besteedt worden, de economie of het milieu bijvoorbeeld.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 19:11 ]


    Never run out of reasons to smile...

    Ik ben ermee eens. Een wedstrijd en ze verdienen evenveel als een ander in zijn leven. Oke, ze kunnen goed voetballen, trainen hard en het is prachtig om van iets wat je graag doet je beroep te maken. Maar ik vind het niet eerlijk tegenover andere mensen.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Ze verdienen wel iets te veel maar ik vind dat topsporters goed betaald mogen worden hoor. Uiteindelijk geef je je hele leven voor iets waar je na je 30e bijna zeker mee moet stoppen en loop je ongelooflijk veel kans op blessures e.d.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Sesamestreet schreef:
    Ik ben ermee eens. Een wedstrijd en ze verdienen evenveel als een ander in zijn leven. Oke, ze kunnen goed voetballen, trainen hard en het is prachtig om van iets wat je graag doet je beroep te maken. Maar ik vind het niet eerlijk tegenover andere mensen.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    reyon schreef:
    Ze verdienen wel iets te veel maar ik vind dat topsporters goed betaald mogen worden hoor. Uiteindelijk geef je je hele leven voor iets waar je na je 30e bijna zeker mee moet stoppen en loop je ongelooflijk veel kans op blessures e.d.

    Mijn leerkracht zei net het zelfde (': én ik ben het daar mee eens :Y)


    I didn't hit you, I just high-fived your face. (':

    reyon schreef:
    Ze verdienen wel iets te veel maar ik vind dat topsporters goed betaald mogen worden hoor. Uiteindelijk geef je je hele leven voor iets waar je na je 30e bijna zeker mee moet stoppen en loop je ongelooflijk veel kans op blessures e.d.

    Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens. Ze kunnen er heus wel voor zorgen dat ze na een 30e nog iets kunnen doen. Ik ken 2 meiden die voltige doen op internationaal niveau -wat een best wel onbekende sport is- en die verdienen er al niets aan. Oké, voetbal is gewoon bekender, dus dat snap ik nog. Maar hun sporten zo'n 40 uur in de week en dat doen die voetballers dus echt niet. Dus het is echt niet zo dat voetballers meer kans op blessures hebben dan hun, want die meiden sporten juist meer. En hoe meer getraind je bent, hoe kleiner de kans is op blessures en die voetballers zijn vaak ontzettend goed getraind. En die meiden moeten ook maar voor hun inkomen zorgen én moeten alle kosten van hun sport betalen omdat "ze maar aan voltige doen".

    Dus ik ben het er wel mee eens. Ze verdienen veel te veel, hebben heus niet zo'n grote kans op blessures als mensen bij andere sporten en ze hebben heus wel genoeg tijd om een deeltijd studie te volgen. Daar kunnen sporters trouwens nog speciale tijden bij volgen doordat ze zoveel met hun sport bezig zijn.


    To live would be an awfully big adventure