• Ik eet tegenwoordig heel weinig vlees. - Vis kan ik hebben, kip ook, maar echt varkensvlees eet ik zowizo niet. Mijn reden daarvoor: Ik walg ervan. Ik vind het gewoon niet lekker.
    Mijn ouders zijn daar vaak boos om. Ik heb een eetprobleem/-stoornis -waar ik me ondertussen niet meer voor schaam-, en ik krijg vaak commentaar als ik eten opschep. "Komaan schat, neem nog wat meer", "Dat is niet genoeg he Toke?", "Probeer eens wat meer te eten". Dat ben ik nu al wel gewoon. Dat gaat vaak over de hoeveelheid vlees.
    Mijn moeder heeft zelf voorgesteld om vegetarien (*soort achtig iets) te worden. Nu, ja, voorgesteld. "Anders moet je vegetarier worden he, als je geen vlees eet.", zei ze. En nu ben ik daar serieus over aan het twijfelen.
    Het is niet bepaald gezond als iemand met een eetprobleem beslist een vegetarier te worden, denk ik. Maar ik kan altijd zorgen voor vervangmiddelen, ook al is dat niet even hartelijk.
    Nu wil ik weten -van liefst vegetarische/ex-vegetarische users- hoe het is om zo te zijn. Is het goed te doen, en wordt er overal rekening met je gehouden?
    Want ik wil niet iemand zijn die zegt 'Oeh yeah, ik ben vegetarier, cool he?' - en dan de volgende dag een uitzondering maakt of gewoon stopt met vegetarier zijn.

    Wel, gimme some tips.
    Ik heb geen commentaar/medelijden/.. nodig ivm de eetstoornis. Please, houd het bij vegetarier als onderwerp. ;x


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Hmm. Ik denk dat je het eens moet proberen om uit te zoeken of het iets voor jou is.
    De tijd zal het uit wijzen (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Als je zorgt dat je genoeg verse groenten en fruit binnenkrijgt, en daarnaast ook noten en/of soyaproducten eet + groentenburgers/vleesvervangers dan is dat geen enkel probleem. Verder zorgen dat je veel ijzerrijke groenten eet zoals Spinazie, andijvie, artisjok, brocoli, courgette, doperwten, postelein, raapstelen en schorseneren. -zullen er vast nog wel meer zijn-

    Ik eet ook geen vlees meer. Enkel af en toe, het afproeven van vleesproducten op mijn werk, maar dat is, omdat ik in de keuken werk.


    Wie du mir, so ich dir.

    ik heb ong hetzelfdeeee....

    Sorry ik kan je neit helpen
    ik hou te veel van vlees


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik ben het heel even geweest. Kreeg ik soms een eitje erbij ipv vlees :p


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik ben niet vegeatarisch maar ik eet ook niet meer dan 2x per week vlees.
    want ik vind het gewoon niet zo lekker...:X Want om helemaal geen vlees meer te eten, daarvoor vind ik het wel te lekkerxD


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    ik eet ook weinig vlees,
    als je veel groenten eet,
    is er geen probleem.
    het is geweldig dat er als maar meer mensen vegetariër worden,
    dan gaat vlees van allerlei dieren misschien eindelijk afgeschaft worden!
    (paarden,kangoeroes,hond,cavia,...)

    Ik ben ook vegetarisch. Vooral omdat ik walg om hoe die dieren behandeld werden voor ze dood ging, maar ook deels omdat ik walg van al het vet wat erin zit.
    Ik heb ook een eetstoornis, namelijk EDNOS. Heel fijn, maar ik wordt er mee geholpen. Sterkte ermee!


    Ik ben gemeen xoxo

    Ik heb precies hetzelfde als jouw. Varkensvlees e.d. eet ik niet graag. Kip vind ik nog wel lekker en heel af en toe een hamburger eet ik ook nog wel, want dat eten we vaak als er even snel iets gegeten moet worden.
    Mijn moeder kocht altijd vegetarisch vlees van vales en dat vond ik altijd wel lekker. Misschien dat je dat kan proberen?

    Waarom wil je moeder eigenlijk dat je vegetarier wordt? Ik ben geen vegetarier, want ik eet wel kip bijvoorbeeld. Mijn moeder weet gewoon welk vlees ik wel eet en welk vlees niet en dan kocht ze gewoon iets van vales. Dan hoef ik niet gelijk de stempel vegetarier te nemem ofzo. Dus waarom? Niet dat ik je wil tegenhouden of bot wil zijn ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af :')


    To live would be an awfully big adventure

    Ik ben 2 jaar vegetariër geweest, maar omdat ik geen vleesvervangers & vis lustte kreeg ik ijzer tekort en verplichtte mijn ouders me vlees te eten. Door die pilletjes voel ik me nu beter, maar vlees eet ik nog steeds niet.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Junns schreef:
    Sorry ik kan je neit helpen
    ik hou te veel van vlees


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik heb er ook over nagedacht om vegatariër te worden. maar ik lust geen groente dus ik heb mijn vlees nodig


    "Ignite, my love. Ignite."

    ik ben ook vegetarier, en het is goed te doen. ik eet wel vis, (dat moet zodat ik nog wel genoeg voedingstoffen binnen krijg) maar ik eet genoeg vlees vervangers. en mensen houden er wel rekening mee. Dus je kunt gerust vegetarier worden:Y)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik ben al twee jaar vegetariër en ik heb NAO (ook een eetstoornis), maar ik heb geen problemen ermee gehad. Tot nu toe tenminste en ik verwacht ook niet dat die opeens zullen komen. :-p


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Dubbelpost =.=

    [ bericht aangepast op 23 jan 2011 - 13:40 ]


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'