• Ik bedoel, bijna iedereen kent hun taal en ze hoeven er geen moeite voor te doen. Ze hebben zóveel onvertaalde en goede boeken en moeten nooit zo lang wachten als ons voor er een vertaling uitkomt. Hetzelfde geld voor films. Nooit wachten tot hij gesubt is op het internet en ze hoeven die idiote ondertitels niet eens te gebruiken, omdat hij toch in hun taal is.
    En anime is in het Japans, maar de ondertitels zijn áltijd Engels...

    Maar aan de andere kant ben ik dan ook weer trots dat ik een andere taal spreek en er moeite voor doe om Engels te leren. Dat kunnen zij niet zeggen, luilakken. (krul)


    Let the Night embrace you

    Agree :Y)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Wallflower schreef:
    Ik had sowieso graag Engels willen zijn.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ha, ik ben best trots op het feit dat ik Nederlands ben.
    Door mijn hele uitwisselingsgebeuren in Thailand nu ken ik nogal veel mensen van verschillende landen en heb al superveel vrienden gemaakt. Onze organisatie regelt namelijk nogal vaak bijeenkomsten en ik heb twee uitwisselingsstudenten op school en nog eentje in ons stadje. Ik ken nu dus mensen uit allerlei verschillende landen en eerlijk gezegd denken ze allemaal best wel positief over Nederland en Nederlandse mensen. Vooral de Nederlandse mensen. We schijnen nogal grappig en open te zijn. Waarschijnlijk omdat sommigen nogal wat directer zijn en dat het tegenwoordig als een vorm van sarcasme wordt gezien.
    In ieder geval. De Engelssprekende mensen hebben een supermoeilijke tijd om de taal te leren. Waarom? Iedereen spreekt Engels. Ze blijven maar in het Engels hangen en spreken nooit in een andere taal. Best lullig als je met Thai wil communiceren die dan weer net helemaal niets anders dan Thais kunnen spreken (geloof me, daar zijn er veel van).
    In ieder geval. Wees maar blij dat je in Nederland woont (of Belgie). Wij leren namelijk veel meer talen als we al jong zijn, waardoor er al een boel taalontwikkeling en gevoel wordt ontwikkeld. Daar kun je de rest van je leven echt nog lol van hebben.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2011 - 17:15 ]


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.