deazy schreef:
voor iedereen die het niet weet; Julian is de oprichter van Wikileaks, wikileaks publiceert staats documenten, politieke documenten etc die eigenlijk geheim waren...
Ik kies voor Bin Laden, de waarheid hoeft niet gevaarlijk te zijn, het is iets waar we recht op hebben. Liever waarheid die voor verdeeldheid zorgt, dan leugens die voor saamhorigheid zorgen.
Maar dat geheime documenten voor verdeeldheid zorgen is ook niet goed. Natuurlijk willen we geen leugens en je kan mij niet wijs maken dat ze leugens vertelden. Sommige onderwerpen moeten geheim blijven en moeten eerst besproken worden tussen de landen zelf. Anders kunnen er al vooroordelen zijn of komen bepaalde dingen niet goed over. Ik vind het daarom best gevaarlijk dat de waarheid wordt verteld.
Natuurlijk is Bin Laden ook ontzettend gevaarlijk. Die zorgt eigenlijk ook voor verdeeldheid, maar dan met geweld.
Daarom vind ik -zoals iemand eerder zei in dit topic- deze mensen even gevaarlijk. Hoewel het gevaarlijker is dat Bin Laden geweld gebruikt, zorgt verdeeldheid ervoor dat we Bin Laden niet meer met samenwerking kunnen uitschakelen.
To live would be an awfully big adventure