“En dan nu, de bekendmaking van de derde en laatste kampioen of kampioene van dit Toverschool Toernooi!”
Oh, laat het mij alsjeblieft niet zijn, laat het mij alsjebliéft niet zijn…
“Nog heel even en we zullen weten welke persoon Zweinstein gaat vertegenwoordigen…”
Niet ik, niet ik… Ik herhaal: niét ik!
“… en dan kan het toernooi na zo’n dertig jaar eindelijk weer officieel van start gaan!”
Oh god, waarom ben ik dan ook zo ongelooflijk stom geweest? Dit is echt helemaal niets voor mij, ik kan dit gewoon niet…
“En de deelnemer of deelneemster van Zweinstein is…”
Oké, misschien valt het allemaal wel mee… Geen enkel probleem, ik wordt vast niet gekozen… Vast niet…
“Roos Wemel!”
“Oh… fuck.”
En dat… dacht ik dus niet.
Nieuwe deelnemers, nieuwe opdrachten, nieuwe gevaren; zo’n dertig jaar na de tragische afloop van het vorige Toverschool Toernooi hebben Beauxbatons, Klammfels en Zweinstein gezamenlijk besloten om de aloude tovenaarstraditie nogmaals een allerlaatste kans te geven. Deze keer staan de kampioenen er echter niet alleen voor, ze zullen namelijk worden bijgestaan door een persoon die eveneens door de Vuurbeker is uitgekozen. En laat dat voor Roos nu net diegene zijn van wie ze gezworen heeft nooit het allerkleinste beetje hulp aan te nemen…
Scorpius Malfidus.
Now, thát’s what I call a recipe for disaster.
Doen/niet doen?
rollen/geen rollen?
Edit: en heeft iemand nog ideeën voor een andere titel? Deze schijnt namelijk al bezet te zijn...
Gaat dus over de nieuwe HP-generatie en een nieuw Toverschool Toernooi (zevende schooljaar van Roos Wemel - dochter van Ron en Hermelien).
[ bericht aangepast op 28 dec 2010 - 19:17 ]
Being happy doesn't mean everything's perfect, it means that you've learned to look beyond the imperfections.