• BSO & TSO zijn dus richtingen die je in België kan doen, maar ik weet niet hoe dat in Nederland noemt, sorry. Maar BSO is meer praktijk en TSO meer theorie geloof ik.
    Maar anyways; toen ik mijn rapport ging halen had ik echt wel slechte punten. Ik had bij de examens 7 buizen en intotaal 5 buizen terwijl ik -voor de examens- eigenlijk goed geleeerd heb. Maar dus gaven ze mij het advies om een andere richting te kiezen. Dus dacht ik aan BSO, maar toen zeiden ze dat ik daar te veel 'kwaliteiten' voor had en dat ik Handel wel aankon als ik echt probeerde, maar dat is het probleem juist, volgens mij kan ik Handel niet aan. Maar ik heb toch gezegd dat ik handel ging verderdoen -don't worry, die keuze kan ik nog altijd veranderen, het is niet officieel ofzo- , maar net heb ik met een vriendin gepraat die ook Handel doet in hetzelfde jaar als ik, alleen in een andere klas, en haar hebben ze geadviseerd BSO-kantoor te gaan doen, en ze zei dat als je dat het zevende jaar ook doet, dat je dan een TSO-Handel diploma heeft en ik betwijfel de keuze die ik gemaakt heb.
    Dus ik wil wel in TSO-handel blijven, maar de reden daarvan is meer omdat bijna al mijn vrienden in die klas zitten, en ik heb niet het gevoel dat ik daar beter kan of zelf wil proberen te worden & ik heb het gevoel dat ik BSO wel leuker ga vinden & gelukkiger ga zijn daar, maar ik ken de mensen in die klas daar helemaal niet goed, dan ken ik alleen mijn vriendin die daar ook naartoe gaat, en de rest ken ik niet goed.
    Dus wat vinden jullie ? BSO/TSO & wat moet ik tegen mijn ouders zeggen? Niet dat m'n ouders het niet goed ga vinden, maar je weet nooit hoe ouders reageren.. en ik heb tegen m'n moeder gezegd dat ik nog voor handel wil gaan maar ik denk echt niet dat het nog beter gaat worden.

    dit is het langste topic dat ik al ooit heb aangemaakt :3 thanks for reading :)


    None but ourselves can free our minds.

    kies niet voor vrienden,maar voor een richting die jij wil doen.
    Dat is de enige raad die ik je kan geven (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Als je er hard voor hebt gewerkt en toch geen goede punten haalt, wilt het toch wel zeggen dat deze richting niet de juiste is voor je.
    Ik zou dus gewoon veranderen van richting.(krul)


    effort never betrays you

    als je kunstig aangelegd bent, kan je naar KSO (kunst onderwijs) gaan, zit ik ook in. ik kon geen wetenschappen wiskunde aan ((ASO) is enkel theorie, voor onze liefste noorderburen :))


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Als ik jou was zou ik veranderen van richting. Als je het moeilijk hebt en je hebt goed geleerd, dan is dat -volgens mij- een teken dat de richting te zwaar is. Als je blijft is er altijd nog een kans dat je een B- of een C-attest krijgt, en dat lijkt me niet zo leuk.
    Als je BSO gaat volgen, ken je er al je vrienden en nieuwe vrienden zijn snel gemaakt. Bovendien kan je in de speeltijd nog steeds bij je oude vrienden gaan staan hé ;D
    Maar ik geef natuurlijk alleen maar suggesties, dus doe gewoon waarvan je denkt dat het het beste is.


    Never run out of reasons to smile...

    Vorig jaar had ik ook dit 'probleem'. Ik moest ook van TSO ( Sociale Technische Wetenschappen) veranderen naar BSO (Verzorging). Eerst zag ik dit ook niet zitten, en was ik eigenlijk meer bang om naar die andere richting te gaan. Mijn ouders hebben me volledig zelf laten beslissen. Ik had eerst geprobeerd om mijn jaar TSO uit te doen, maar dat is niet gelukt. Nu zit ik in BSO (Bejaarden- en kinderverzorging) en ben eigenlijk heel blij met de stap. (:
    Je moet inderdaad niet voor je vrienden kiezen. Het is misschien grof om te zeggen, maar als iedereen op een bepaald moment zijn eigen studie's zal gaan volgen, zal je elkaar toch (bijna) niet meer horen. En nieuwe vrienden kan je altijd maken in je nieuwe klas. (:
    Ik denk dat je nu, in de richting die je nu zit, veel moet werken maar weinig punten krijgt? Wel je zal dan zien, als je in BSO terecht komt, zul je punten krijgen naar het werk dat je levert.

    Mijn advies is dus : Kies voor hetgene waar jij je het best bij voelt en wat jij denkt dat het beste zal gaan.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2010 - 23:08 ]


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    Srr foutje. deze reactie had er niet moeten staan ik had op de verkeerde knop gedrukt waardoor ik nog een reactie had geplaatst. :x

    [ bericht aangepast op 27 dec 2010 - 23:10 ]


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    Luister niet naar je hart, maar naar je verstand.


    Only losers can act the way you do

    Van richting veranderen.
    Met school moet je altijd aan jezelf denken. Je hebt er later niets aan als je elke keer maar bij je vrienden wil zijn. School gaat erom dat je later iets met je leven kan doen en dan moet je wel de juiste richting hebben gekozen. Je vrienden kan je naast school altijd nog zien en je zal heus wel nieuwe vrienden maken.
    In de 1ste en de 2de zat ik met een vriendin in de klas. Toen zaten we zegmaar me 3 niveaus bij elkaar. Uiteindelijk werd er 1 niveau vanaf gehaald (we hadden vmbo-t, havo en vwo, van laag naar hoog staat het. En vmbo-t komt in de 3de in de bovenbouw en komt bij de voorexamens en havo en vwo is nog onderbouw dan). Zij ging naar vmbo-t. Ik ben altijd heel bang in een klas zonder vrienden, maar ben zelf naar havo gegaan omdat ik wist dat ik het aankon en ik eigenlijk geen vmbo-t wilde. Ik heb voor mijn richting gekozen en ben daar onwijs blij mee. Je zal zien dat je daar zelf ook veel vrolijker van wordt.


    To live would be an awfully big adventure

    ik dacht dat je het over Buitenschoolse opvang en de tussenschoolse had :)