• INSCHRIJVINGEN GESLOTEN. MENSEN DIE MEEDOEN NEEM EEN ABBO OP DE STORIE
    Jahj! Ik heb toestemming om een nieuwe Weerwolven van Wakkerdam te organiseeren. Voor deze wedstrijd heb ik 17 15 deelnemers nodig. Hieronder het doel, de rollen waarmee we spelen en de spelregels

    Doel van het spel:
    - Als je een weerwolf bent, is jou doel het uitmoorden van de burgers.
    - Als je een burger bent, dan is jou doel het uitmoorden van de weerwolven.

    Spelregels:
    ~ Vertel nooit je rol. Alleen de geliefden mogen elkaars rol in dit spel kennen. Vertel je je rol wel, dan riskeer je je plaats in deze wedstrijd.
    ~ Er vallen géén doden als er een gelijk aantal stemmen op een burger valt. Bijvoorbeeld:
    Piet & Klaas stemmen op Kees
    Kees & Jan stemmen op Piet
    In dit scenario vallen er geen doden. Bij de weerwolven is dit echter niet van toepassing, om dat die met een oneven aantal zijn.
    ~ Je mag maar één stem uitbrengen
    ~ Denk goed na over je stem. Wanneer je deze geplaatst hebt, kan je deze niet meer ongedaan maken, en is deze dus vast.
    ~ Wanneer je dood bent, mag je geen gissingen en/of stemmen meer uitbrengen in het spel.

    Hier de link naar de story. Neem een abbo mensjes, ik waarschuw niet.

    Rollen - met uitleg:
    De weerwolf (6.)
    De weerwolven mogen 's nachts wakker worden, en iemand aanwijzen die 's morgens dood zal zijn.
    Één van de vijf eerste weerwolfen is een weerwolf met Conversie, die een zesde weerwolf mag aanwijzen. (de rol die degene die aangewezen werd had, zal naar een gewone burger overgaan, als deze niet al een gewone burger was)

    Ziener (1)
    De Ziener heeft het recht aan de burgermeester te vragen welke rol iemand heeft.
    Bijvoorbeeld.
    Piet is de ziener, en vraagt aan de burgermeesteres welke rol Klaas heeft. Klaas is een weerwolf.
    Nu weet de ziener dat Klaas de boosdoener is. De ziener mag níét in zijn argument verwerken dat hij de ziener is (dit mag niet voor zijn eigen veiligheid, want als de weerwolven erachter komen maken ze hem van kant, natuurlijk), aan de ziener de taak zijn argument zo goed mogelijk te verwoorden.
    Als degene waarvan de ziener de kaart heeft gezien, dood gaat, door bijvoorbeeld het overdagvonnis, dan krijgt de ziener weer de kans om via de burgermeesteres een andere rol op te vragen. Bijvoorbeeld:
    Piet, Jan en Kees stemmen op Klaas. Klaas is dus dood. Nu mag Piet (de ziener) weer iemands anders rol inzien, bijvoorbeeld die van Jan.

    Cupido (1)
    Cupido schiet zijn beroemde liefdespijlen in twee mensen gedurende de eerste nacht (na de eerste nacht wordt hij burger). Deze twee mensen zullen elkaar kennen en hebben een alternatief doel in het spel, namelijk samen het spel overleven (ook als een van de twee geliefden weerwolf is). Zij moeten elkaar dus zoveel mogelijk verdedigen. Indien de ene geliefde sterft dan sterft de ander van liefdesverdriet.

    Beschermengel (1)
    kan iedere nacht een burger beschermen. De Beschermengel moet echter wel vóór de volgende nacht begint zeggen wie hij/zij beschermt, anders kan de beschermengel natuurlijk degene met de meeste stemmen beschermen.

    Hacker (1)
    kan na de 3de nacht van 3 mensen hun kaarten verwisselen zodat hun gave wordt gewisseld. Zo kan een weerwolf een beschermengel worden, en een ziener een weerwolf. De Hacker mag echter niet de rollen van diegene weten.

    Slet (1)
    Brengt elke nacht bij een ander persoon door en is dus niet thuis als de weerwolven langs komen. Als de weerwolven echter bij de betreffende persoon op bezoek gaan, dan gaat ook de Slet dood.
    De slet moet aan het begin van elke nacht zeggen waar ze slaapt. Doet ze dit niet, dan slaapt ze dus gewoon thuis.

    Heks (1)
    De heks heeft twee drankjes: een levenselixer en een dodelijk vergif. Zij kan elke nacht kiezen om één drankje te gebruiken of niets doen. Met het levenselixer kan ze iemand die gedood is door de weerwolven terug tot leven brengen. Met het dodelijk vergif kan ze bovenop de dode van de weerwolven nog een slachtoffer maken. De heks kan de drankjes ook op zichzelf gebruiken, maar beide drankjes kunnen slechts één maal gebruikt worden

    Beul (1)
    Mag overdag één persoon doden zonder opgaaf van reden. De beul mag dit echter maar 1 keer doen, omdat die anders te machtig word.

    Burgers (2)
    Zij mogen 's nachts niets doen. Overdag lijkt iedereen een burger te zijn. Overdag helpen zij met het stemmen op een weerwolf. Stemmen de burgers verkeerd, dan sterft een onschuldige.
    Omdat het duidelijk is dat niemand graag een saaie burger wilt zijn, word dit spel gespeeld met de uitgebreider burgers. Als je een burger bent, heb je dus één van deze twee eigenschappen;
    - (1) Dorpsgek; Als het dorp de dorpsgek als schuldige aanwijst, wordt deze bekend gemaakt. De dorpsbewoners erkennen direct hun fout en draaien hun beslissing terug. De dorpsgek mag gewoon verder spelen, maar heeft geen stemrecht meer. Want zeg zelf, wat betekent nou de stem van een idioot? In deze ronde wordt niet opnieuw gestemd. Als de dorpsgek ook burgemeester was verliest hij deze rol voor de rest van het spel. De wolven en de jager kunnen de dorpsgek wél uitschakelen.
    - Dorpsoudsten; Als de weerwolven de dorpsoudste voor de eerste keer willen vermoorden gebeurd er niets met hem. Pas als de weerwolven hem voor een tweede keer kiezen zal hij worden verslonden. De dorpsoudste wordt wel direct verslonden als hij door de burgers als schuldige wordt aangewezen, als hij een gifdrankje van de heks krijgt of als de jager op hem schiet. Van verdriet over het doden van een zo vooraanstaand heerschap verliezen alle dorpsbewoners echter direct al hun bijzondere eigenschappen.

    Deelnemers:
    - Dionysos
    - Breathlessx
    - Lipsy
    - WBitch
    - Reject
    - SylviaScenic
    - JongEnBlond
    - Taylortubbie
    - Infinitum
    - VILLA07
    - WEmo
    - twiddict
    - Somethnholic
    - Newguy

    Laat het inschrijven beginnen (flower)
    Edit: Ik wil elke dag een dag posten, en als dat niet kan omwege bijvoorbeeld school- of thuiswerk, dan om de dag.
    Edit: Voor degene die het niet snappen, ik stuur wel een pb op aanvraag met informatie hoe het in deze wedstrijd gaat :]

    Update: Doordat er teveel rollen vergeven worden als het er 17 zijn, heb ik dit ingekord tot 15

    [ bericht aangepast op 25 dec 2010 - 13:59 ]


    Wear a necklace of rope, side by side with me

    Melle laat nou maar haha XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nee.


    Just looking out on the day of another dream...

    Mellejw schreef:
    Nee.

    Als je goed kijkt, zie je dat beide dagen op dezelfde dag geactiveerd zijn. We hebben inderdaad niet zo gek veel medespelers, 15, maar dat hoeft van mijn part ook niet. Dan is de wedstrijd leuk, maar snel afgelopen en maakt mijn wedstrijd weer plaats voor een andere, waar jij je dan wél voor kan inschrijven. Niet zo kattig meteen.


    Wear a necklace of rope, side by side with me

    1 Dionysos
    2 Breathlessx
    3 Lipsy
    4 WBitch
    5 Reject
    6 SylviaScenic
    7 JongEnBlond
    8 Taylortubbie
    9 Infinitum
    10 VILLA07
    11 WEmo
    12 twiddict
    13 Somethnholic
    14 Newguy
    15 ???????


    Just looking out on the day of another dream...

    Melle houd je klep nou eens =P voor je het weet begint er een nieuwe want de mijne is bijna afgelopen =P


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oké sorry Syll :X xd


    Just looking out on the day of another dream...

    Kan ik nog meedoen? :$(A)


    Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.