• Wie vind jij beter? ;D

    [Als je echt van schrijven houd en je kent ze niet ... Ga je dan nu maar alvast diep schamen in een heel klein hoekje!]



    Omg; Spelfout ... Het is Edgar Allan Poe. Kan een mod het verbeteren a.u.b?

    [ bericht aangepast op 23 dec 2010 - 17:39 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    > Titel aangepast voor je (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik ken alleen de eerste. The Raven is een heel sterk gedicht :] Over de tweede kan ik niet oordelen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ken ze niet.. *schaam schaam*


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Tanzdiktator schreef:
    Ik ken alleen de eerste. The Raven is een heel sterk gedicht :] Over de tweede kan ik niet oordelen.


    Howard Phillips "H. P." Lovecraft (August 20, 1890 – March 15, 1937) was an American author of horror, fantasy and science fiction, especially the subgenre known as weird fiction.

    Lovecraft's guiding literary principle was what he termed "cosmicism" or "cosmic horror", the idea that life is incomprehensible to human minds and that the universe is fundamentally alien. Those who genuinely reason, like his protagonists, gamble with sanity. As early as the 1940s, Lovecraft had developed a cult following for his Cthulhu Mythos, a series of loosely interconnected fiction featuring a pantheon of humanity-nullifying entities, as well as the Necronomicon, a fictional grimoire of magical rites and forbidden lore. His works were deeply pessimistic and cynical, challenging the values of the Enlightenment, Romanticism and Christian humanism.[1][2] Lovecraft's protagonists usually achieve the antithesis of traditional gnosis and mysticism by momentarily glimpsing the horror of ultimate reality and the abyss.

    Although Lovecraft's readership was limited during his life, his reputation has grown over the decades, and he is now regarded as one of the most influential horror writers of the 20th century. According to Joyce Carol Oates, Lovecraft — as with Edgar Allan Poe in the 19th century — has exerted "an incalculable influence on succeeding generations of writers of horror fiction".[3] Stephen King called Lovecraft "the twentieth century's greatest practitioner of the classic horror tale."[4][5] King has even made it clear in his semi-autobiographical non-fiction book Danse Macabre that Lovecraft was responsible for his own fascination with horror and the macabre, and was the single largest figure to influence his fiction writing.[6]






    ;D


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik ga me lekker niet schamen ookal moet ik dat van jou. Lekker puh :')

    - Nee ik ken het niet? (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dan kies ik Edgar Allan Poe, aangezien ik twee boeken van hem heb vol met zijn gedichten en verhalen ^^ En over H.P Lovecraft kan ik niet oordelen aangezien ik nog geen verhaal van hem heb gelezen, maar ik heb natuurlijk wel van hem gehoord, alleen nog niet de kans gehad om iets van hem te lezen ^^
    (The Tell-Tale Heart is mijn favo ^^)

    Dus één of andere horror gothicschrijver? Best lijp :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hmm.. Edgar Allan Poe dan.


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Loveless schreef:
    Dan kies ik Edgar Allan Poe, aangezien ik twee boeken van hem heb vol met zijn gedichten en verhalen ^^ En over H.P Lovecraft kan ik niet oordelen aangezien ik nog geen verhaal van hem heb gelezen, maar ik heb natuurlijk wel van hem gehoord, alleen nog niet de kans gehad om iets van hem te lezen ^^
    (The Tell-Tale Heart is mijn favo ^^)


    Jij bent mijn nieuwe liefde, lol. Iemand die tenminste echt literatuur kan waarderen zo te zien! :D
    - No offence naar de anderen. -

    Ik zelf ook nog niet, maar ik ben op dit moment wel bezig met onderzoek naar zijn Cthulu theorieën. Ik vind het heel bijzonder hoe hij dat allemaal in elkaar heeft weten te steken. ^^


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Tanzdiktator schreef:
    Ik ken alleen de eerste. The Raven is een heel sterk gedicht :] Over de tweede kan ik niet oordelen.

    Inderdaad! The raven vind ik echt goed eigenlijk!^^ En die andere ken ik niet :$.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Loveless schreef:
    Dan kies ik Edgar Allan Poe, aangezien ik twee boeken van hem heb vol met zijn gedichten en verhalen ^^ En over H.P Lovecraft kan ik niet oordelen aangezien ik nog geen verhaal van hem heb gelezen, maar ik heb natuurlijk wel van hem gehoord, alleen nog niet de kans gehad om iets van hem te lezen ^^
    (The Tell-Tale Heart is mijn favo ^^)

    Die heb ik ook eens gelezen! En iets met een kat ofzo, 'k kan het mij al niet zo goed herinneren eigenlijk =/.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Tanzdiktator schreef:
    Dus één of andere horror gothicschrijver? Best lijp :]


    Jup. Edgar Allan Poe ook, maar die richtte zich ook op romantiek (zoals je in bijv. The Raven alleen al kan lezen), mysterie en detectives.
    H.P Lovecraft richtte zich vooral op fantasie, horror en science fiction.

    Hier wordt een stukje voorgelezen van zijn teksten. (Including awesome music.)
    Dan heb je een klein idee van zijn stijl. ;)

    [ bericht aangepast op 23 dec 2010 - 17:56 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Vengeance schreef:
    (...)

    Jij bent mijn nieuwe liefde, lol. Iemand die tenminste echt literatuur kan waarderen zo te zien! :D
    - No offence naar de anderen. -

    Ik zelf ook nog niet, maar ik ben op dit moment wel bezig met onderzoek naar zijn Cthulu theorieën. Ik vind het heel bijzonder hoe hij dat allemaal in elkaar heeft weten te steken. ^^

    Yay I'm loved! Lol. Hij is zo f-ing interessant. Zijn macabere humor vind ik geniaal, I love his stories! Maar ik moet echt binnenkort eens iets van H.P Lovecraft gaan lezen, voel me heel schuldig dat ik nog niets van hem heb gelezen terwijl hij ook zo'n grootheid is in de morbide literatuur -cries-. Hihi ^^

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Die heb ik ook eens gelezen! En iets met een kat ofzo, 'k kan het mij al niet zo goed herinneren eigenlijk =/.

    The Tell-Tale Heart is waar de hoofdpersoon zegt dat die niet gestoord is maar eigenlijk is hij echt "mad" en heeft die een lichaam onder de vloer verstopt en zijn gewetens begint te knagen en dan begint het hart te kloppen :3 -denk ik, moet um nog eens over lezen0
    Met die kat lijkt er ook op! Dat is The Black Cat. Daar is de hoofdpersoon een alcoholic en vermoordt hij zijn vrouw per ongeluk omdat hij "insane" wordt door de zwarte kat genaamd Pluto dat hem spookt.
    ^^

    Tanzdiktator schreef:
    Ik ken alleen de eerste. The Raven is een heel sterk gedicht :] Over de tweede kan ik niet oordelen.

    Same here.


    Frankly my dear, I don't give a damn.