• 07:33 uur: Maansverduistering,
    maandag 20 december 2010 .


    Het komt bijna nooit voor, maar dinsdagochtend wel. Vanaf half acht is er dan maansverduistering. Dat betekent dat de maan dan helemaal donker is en je alleen een rode gloed kan zien.

    Een maansverduistering ontstaat wanneer de zon, de aarde en de maan precies achter elkaar staan. Normaal geeft de maan licht omdat die zonlicht weerkaatst. Maar bij een verduistering staat de aarde in de weg. Daardoor ligt de maan dus in de schaduw en krijgt hij een beetje een rode kleur.

    De verduistering is op veel plekken in de wereld te zien, maar wij hebben hier een beetje pech. Het is in Nederland waarschijnlijk te bewolkt om het bijzondere moment te kunnen zien. Maar om dat zeker te weten, kan je maar beter vanaf 07:33 uur naar buiten kijken.

    Bron: Jeugdjournaal.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2010 - 18:36 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Omg :'D Ik kon de hele maan niet vinden :') Het zat potdicht met wolken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Villain schreef:
    Omg :'D Ik kon de hele maan niet vinden :') Het zat potdicht met wolken.


    Nee hoor hij was verduisterd(krul)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    DoctorWho schreef:
    (...)

    Nee hoor hij was verduisterd(krul)

    Ha-ha :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    coool
    maansverduistering (cool)


    A friend will never be in your way, unless you're falling down. Then they'll be there to stop you from falling…

    dan maan was weg achter de wolken :')


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    tsjah ik helemaal naar buiten in me pyjama, had me hond maar meegenomen kon ik de maan niet zien:"(


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Decoration schreef:
    tsjah ik helemaal naar buiten in me pyjama, had me hond maar meegenomen kon ik de maan niet zien:"(


    Hij was ook verduisterd hé(krul)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Toen lag ik nog vredig te slapen ;D


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Decoration schreef:
    tsjah ik helemaal naar buiten in me pyjama, had me hond maar meegenomen kon ik de maan niet zien:"(


    Same here );


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Eros schreef:
    Toen lag ik nog vredig te slapen ;D


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Heb gekeken, maar heb niets gezien. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury