Ja, dat is wel een beetje waar. Het is eigenlijk een heel gelovig feest, maar het gaat vooral om de kerstman, cadeaus en kerstbomen tegenwoordig. Maar aan de andere kant is het wel bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, en dat gebeurt wel nog steeds, tijdens kerstdiners. (:
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan
Square schreef:
Ja, dat is wel een beetje waar. Het is eigenlijk een heel gelovig feest, maar het gaat vooral om de kerstman, cadeaus en kerstbomen tegenwoordig. Maar aan de andere kant is het wel bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, en dat gebeurt wel nog steeds, tijdens kerstdiners. (:
Eens,
Mensen vergeten soms de echte kerst gedachtes en de kerst bedoelingen. Kerst is een gelovig feest en ook al geloof je het niet je viert het meestal toch wel. Het gaat ook om de gezelligheid en om een keer iets aardigs voor elkaar doen.
En dat is juist het punt,
Mensen vergeten af en teo dat ze niet alleen op de wereld zijn.
Ik geef bijvoorbeeld ieder jaar heel mijn klas een kerst kaart. EN vandaag vroeg een jonge bij mij uit de klas: 'Waarom geef jij eigenlijk die kneusjes ook wat?'
Ik zei daarop: 'Iedereen is iedereen niemand uitgezonderdt.'
En daar gaat kerst om. Iets goed doen voor elkaar. En niet de kado's
Mij maakt het niet zo veel uit. Ik vind het niet heel waardevol als mensen een paar dagen schijnheilig gaan doen en vrede verspreiden, om het een week later allemaal weer te vergeten.
Voor mij is kerst gewoon gezellig samen zijn met mijn broers en zussen.
Square schreef:
Bullshit schreef: Mij maakt het niet zo veel uit. Ik vind het niet heel waardevol als mensen een paar dagen schijnheilig gaan doen en vrede verspreiden, om het een week later allemaal weer te vergeten.
Voor mij is kerst gewoon gezellig samen zijn met mijn broers en zussen.mijn familie