• Ik zit nu dus in de tweede van Havo, maar moet naar Mavo, omdat m'n punten slecht zijn. Nu staat mijn school er wel om bekend dat veel mensen in de tweede een niveau zakken of naar een andere school moeten, maar ik hoop nu echt dat ik niet naar Kader moet, want dan gaan m'n ouders zeiken omdat ze dan denken dat ik het voor mezelf verpest. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Auwwtjes >.< moet je toch wel Mavo goed doen:Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Nou, succes dan. Doe goed je best, dan lukt het wel. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Tja, keihard je best gaan doen als dat nog helpt en(/of) anders veel moeite doen om je ouders te overtuigen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Vengeance schreef:
    Tja, keihard je best gaan doen als dat nog helpt en(/of) anders veel moeite doen om je ouders te overtuigen.

    Nou, m'n grootste probleem is m'n slappe instelling wat het school betreft. Ik kan wel Havo, maar ik heb gewoon niet zoveel zin om me helemaal kapot te werken. Toch doe ik dat wel, maar ik word er doodongelukkig van om constant bezig te zijn met huiswerk enzo. En doordat ik er een hekel aan heb, zijn m'n punten als nog slecht, ook al leer ik er wel voor. (krul)
    Hopelijk hoef ik voor Mavo dus wat minder moeite te doen en kan ik gewoon voldoendes halen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mercurial schreef:
    (...)
    Nou, m'n grootste probleem is m'n slappe instelling wat het school betreft. Ik kan wel Havo, maar ik heb gewoon niet zoveel zin om me helemaal kapot te werken. Toch doe ik dat wel, maar ik word er doodongelukkig van om constant bezig te zijn met huiswerk enzo. En doordat ik er een hekel aan heb, zijn m'n punten als nog slecht, ook al leer ik er wel voor. (krul)
    Hopelijk hoef ik voor Mavo dus wat minder moeite te doen en kan ik gewoon voldoendes halen.


    Dan is de Mavo sowieso al beter. En trouwens, zoveel verschil maakt het niet uit. Met vmbo(mavo) kun je ook hele goede mbo opleidingen volgen en eventueel daarna hbo nog.
    Ik had de pech precies andersom, ik wilde wel maar kon door problemen van speciaal onderwijs niet hogerop. Als ik terug ga naar school moet ik via een hele omweg me opwerken.

    Kijk ... een havo diploma is wel beter, maar je moet kijken wat je in de toekomst wilt bereiken om vervelende situaties (dan) te voorkomen. Maar op zich is er niks mis met de mavo hoor.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Twee jaar geleden ben ik ook van Havo naar Mavo gegaan en ik zie het verschil nog steeds niet, behalve dat ik nu zonder te leren allemaal 8en haal :9~


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Liefje, ik ben van HAVO 3 naar VMBO-TL 4 gegaan. En wees gerust, vanuit vmbo kan je ook altijd nog later een HBO opleiding doen. Het duurt alleen een jaartje langer omdat je nu dan eerst een MBO diploma moet halen, en dan pas naar HBO kan.
    Altijd de positieve kant van dingen zien hehe.


    Alleen maar tranen van geluk

    wilt iemand me dat eens uitleggen wat havo en maco en zo is? Want ik woon in België en bij ons is het: Aso latijn, ASO .. en dan heb je TSO en BSO. ASO is het hoogste en BSO het laagste


    No regrets, just love

    Oei.
    Maar je moet wel doen wat jy aankan want anders
    loop je op je tenen voor de andere..
    En da's nog dommer..

    Kosmos schreef:
    wilt iemand me dat eens uitleggen wat havo en maco en zo is? Want ik woon in België en bij ons is het: Aso latijn, ASO .. en dan heb je TSO en BSO. ASO is het hoogste en BSO het laagste


    huhuh, ik weet niet meer wat de afkortingen zijn.
    Je hebt zeg maar VWO, dat is het hoogste geloof ik. Dan havo, en dan mavo/vmbo-tl(dit is zeg maar Theoretische Leerweg) en dan heb je gewoon vmbo (Meer praktijk) en dan nog kader beroeps. ofzoiets.


    Alleen maar tranen van geluk

    Je hebt het VMBO(voortgezet middelbaar onderwijs), kader, tl (theoretische leerweg) ... en nog een paar die ik niet weet.
    Vroeger had je ook het mavo (middelbaar algemeen voortgezet onderwijs), maar dat is het vmbo geworden.
    Dan heb je de havo (hoger algemeen voortgezet onderwijs)
    Het vwo (voortgezet wetenschappelijk onderwijs)
    & het gymnasium

    En dat is alles wat ik 's ochtends vroeg uit m'n hoofd weet.Zit zelf ook niet meer op school dus vind 't al heel wat. ;D


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Vengeance schreef:
    Je hebt het VMBO(voortgezet middelbaar onderwijs), kader, tl (theoretische leerweg) ... en nog een paar die ik niet weet.
    Vroeger had je ook het mavo (middelbaar algemeen voortgezet onderwijs), maar dat is het vmbo geworden.
    Dan heb je de havo (hoger algemeen voortgezet onderwijs)
    Het vwo (voortgezet wetenschappelijk onderwijs)
    & het gymnasium

    En dat is alles wat ik 's ochtends vroeg uit m'n hoofd weet.Zit zelf ook niet meer op school dus vind 't al heel wat. ;D
    Vwo is Gymnasium en Atheneum bij elkaar. En mavo is weer teruggekomen.

    Ik hoop dat mavo beter bij je past en dat je hogere cijfers kan halen. Je kan altijd terug naar het havo =)


    Today will be Girl's Day party with you~

    Outch, dat is wel jammer. Maar zo erg is kader niet hoor, je kan er gewoon MBO 4 mee doen als je t op kader een beetje goed doet, heb ik ook:Y)


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ze zeggen niet voor niks, dat Havo voor de luie vwo'ers is en voor de ijverige vmbo'ers (nerd)

    Maar er is niks mis met vmbo, kun je ook een goede toekomst mee opbouwen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Kosmos schreef:
    wilt iemand me dat eens uitleggen wat havo en maco en zo is? Want ik woon in België en bij ons is het: Aso latijn, ASO .. en dan heb je TSO en BSO. ASO is het hoogste en BSO het laagste

    Lwoo, Vmbo B/K. (Basis/Kader), Vmbo-T (Mavo), Havo, Gymnasium, Atheneum en Vwo(dat is Gymnasium en Atheneum samen).

    Ot: Er is echt niks met Vmbo hoor, je kunt ook met een Vmbo-diploma een goede toekomst opbouwen. (:

    [ bericht aangepast op 10 dec 2010 - 11:47 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.