• Je kan in een show een miljoen winnen!
    Er zijn 10 zakken met geld!
    Alleen in 9 zakken zit nep geld, en in één zak zit echt geld.
    Één zak met nep geld weeg 10 gram, de zak met echt geld weegt 10,1 gram.
    Je mag maar één keer de weegschaal gebruiken.

    Hoe kun je erachter komen waar het echte geld in zit?


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    I still don't get it...


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Maar, dat met die briefjes erop leggen..
    ik neem aan dat je het alsnog een voor een erop legt zegmaar?
    je doet eerst van zak een, dan leg je van zak 2 er twee op, maar.. dan weeg je als het ware ook 2x.. dat komt op het zelfde neer als alle zakken erop leggen en er een voor een afhalen...

    of ik zie het allemaal verkeerd, wiskunde is gewoon niet mijn ding :')


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    alle zakken pakken en dan 1 voor 1 er af halen en kijken hoeveel er aan gewicht af gaat :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    knuf schreef:
    je pakt 9zakken en telt de gewichten bij elkaar alss je op 90 gram zit staat de andere zakecht geld er nog en als het echte geld op de weegschaal staat haal je alle zakken 1 voor 1 eraf tot je op het idelaegewicht komt


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Wow, 1 wartaaltje. ;'s


    Never wait for perfection, just make it.

    Jah!! Ik heb hem =)
    Gisteren in mijn slaap kwam ik er ineens op (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    Jah!! Ik heb hem =)
    Gisteren in mijn slaap kwam ik er ineens op (:


    In je slaap? Jij droomt over wiskunde? Dat zijn gewoon nachtmerries, lol. (krul)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Chica schreef:
    Je pakt uit zak 1, 1 briefje.
    Uit zak 2, 2 briefjes
    Uit zak 3, 3 briefjes!
    etc.

    Als in zak 3 de echte briefjes zitten word het gewicht 100,3
    Zit het in zak 8 word het gewicht 100,8
    etc

    Pffft.
    Als je er al iets uit mag pakken, waarom kun je dan niet meteen gewoon kijken waar die miljoen inzit, in plaats van zo moeilijk te doen. x)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Speaker schreef:
    (...)

    In je slaap? Jij droomt over wiskunde? Dat zijn gewoon nachtmerries, lol. (krul)


    Jah. Ik was zo aan het half-slapen en ineens,ploep,kreeg ik em door (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    (...)

    Jah. Ik was zo aan het half-slapen en ineens,ploep,kreeg ik em door (krul)


    Ploep? Haha! Lol! Misschien moet ik dan ook maar weer mijn bed induiken, want ik snap het nog steeds niet. Alhoewel, het feit dat ik altijd een 3 gemiddeld stond voor wiskunde zal ook wel een reden zijn....


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Speaker schreef:
    (...)

    Ploep? Haha! Lol! Misschien moet ik dan ook maar weer mijn bed induiken, want ik snap het nog steeds niet. Alhoewel, het feit dat ik altijd een 3 gemiddeld stond voor wiskunde zal ook wel een reden zijn....


    Kijk,,ik zal het eens proberen uit te leggen :Y)
    Het nepgeld weegt 10 gram,het echte 10,1 gram.
    bv. Als we uit zak één,die nu even nep is,een briefje nemen,dan weegt dat briefje 1 gram. Uit zak 2 nemen we twee briefjes,die samen 2 gram wegen.
    Maar uit zak 3,die nu even echt is,nemen we drie briefjes die samen 3,3 gram wegen. En aan het getal achter de komma kun je dus op de weegschaal aflezen in welke zak het echte geld zit.
    Snappie? (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    (...)

    Kijk,,ik zal het eens proberen uit te leggen :Y)
    Het nepgeld weegt 10 gram,het echte 10,1 gram.
    bv. Als we uit zak één,die nu even nep is,een briefje nemen,dan weegt dat briefje 1 gram. Uit zak 2 nemen we twee briefjes,die samen 2 gram wegen.
    Maar uit zak 3,die nu even echt is,nemen we drie briefjes die samen 3,3 gram wegen. En aan het getal achter de komma kun je dus op de weegschaal aflezen in welke zak het echte geld zit.
    Snappie? (krul)


    haha =P had et ook al geprobeerd uit teleggen =P

    ET KWARTJE VALT GWN NIET XD[bij hun]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    - heeft het hele topic doorgelezen -
    Ik snap hem^^ & daar was ik zelf nooit opgekomen.


    I am an idiot, I move.

    Ik snap het ook:Y)


    Je moet worden wie je bent.

    knuf schreef:
    je pakt 9zakken en telt de gewichten bij elkaar alss je op 90 gram zit staat de andere zakecht geld er nog en als het echte geld op de weegschaal staat haal je alle zakken 1 voor 1 eraf tot je op het idelaegewicht komt

    het lag op het puntje van mn tong(A)