• Er is een jongen bij ons op school en de regering heeft besloten dat hij en zijn famillie weer terug moet naar zijn land. Echt sneu het is daar echt gevaarlijk en als ie terug gaat kan ie worden neergeschoten omdat ze gevlucht zijn voor de oorlog en dat vinden ze daar laf. Dus ik vind het echt sneu, nu zijn ze gevlucht en is z'n vader opgepakt maar zijn hele familie moet terug terwijl hij en zijn broertje bij mij op school zaten en veel vrienden hadden, het is zo sneu. Er is een hele handtekeningen actie bij ons op school, maar het gaat toch niet werken.
    Ik vind dit zo vreselijk, dat als mensen hier een leven op hebben gebouwd weer terug moeten naar hun eigen land.
    Ze woonden hier al 8 jaar.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2010 - 12:25 ]


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik ook. Maar ja, als je illegaal bent dan tja ...


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ik vind niet dat je 't kan maken als land, om mensen terug te sturen naar een onveilig land o_o Tja, als het dan illegalen zijn, snap ik dat je ergens een grens moet trekken, omdat je anders aan de gang kan blijven, maarja.. Moeilijk.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Bij ons was dat ook zo met een meisje uit mijn klas vorig jaar ;o Alleen die mocht uiteindelijk toch ineens weer blijven ofzo, echt heel raar.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Cassiopeia schreef:
    Ik ook. Maar ja, als je illegaal bent dan tja ...

    Jij hebt zoiets zeker nog nooit van dichtbij meegemaakt?
    Wat nou als iemand niet moslim is, maar Christelijk in een land waar dat verboden is. Hij reist rond, en komt uiteindelijk in Nederland waar hij een vrouw krijgt en 3 kinderen. Hij woont er al jaren en jaren, en de regering gelooft gewoon niet dat hij echt getrouwd is en kinderen heeft en zet hem uit. Hij weet dat hij in zijn eigen land gestenigd wordt (voor het geval dat je niet weet wat dat is: Je wordt tot aan je hoofd ingegraven en kapotgegooid met stenen).
    Maar ja, als je dan illegaal bent dan tja... Toch?


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Weet je, ik vind dat velen hier zo gemakkelijk mee omgaan. Ze zeggen gewoon; "Als je hier illegaal bent, dan moet je maar weg." (Nee, ik richt me niet alleen tot Cassiopeia, ik zeg dit in het algemeen. Veel mensen uit m'n klas redeneren namelijk ook zo.) Maar serieus, als je in hun plaats zou staan en de kans dus zou hebben dat je zal worden neergeschoten, denk ik dat je niet meer zo zult argumenteren. Wij hebben gewoon ongelooflijk veel geluk dat we hier geboren zijn. En daarom kan het leven van anderen ons niets meer schelen, zolang ons leven maar goed blijft. Er is écht iets mis met onze mentaliteit! Onze maatschappij moet veranderingen aangaan ten voordele van dergelijke mensen die het slecht hebben getroffen, in plaats zo'n egoïstische besluiten te nemen. En oké, onze maatschappij heeft al veel vorderingen gemaakt, maar ik vind het nog altijd niet goed genoeg.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2010 - 18:40 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Bullshit schreef:
    (...)
    Jij hebt zoiets zeker nog nooit van dichtbij meegemaakt?
    Wat nou als iemand niet moslim is, maar Christelijk in een land waar dat verboden is. Hij reist rond, en komt uiteindelijk in Nederland waar hij een vrouw krijgt en 3 kinderen. Hij woont er al jaren en jaren, en de regering gelooft gewoon niet dat hij echt getrouwd is en kinderen heeft en zet hem uit. Hij weet dat hij in zijn eigen land gestenigd wordt (voor het geval dat je niet weet wat dat is: Je wordt tot aan je hoofd ingegraven en kapotgegooid met stenen).
    Maar ja, als je dan illegaal bent dan tja... Toch?


    Je snapt me niet. Ik vind het heel erg maar als je illegaal bent dan heb je geen kans. Sommige landen dulden het gewoon niet.

    Edit; Trouwens, ik heb het wél meegemaakt. Ik heb wel meegemaakt hoe je uit het land gezet werd en verder moest reizen en reizen. Daarom ga ik er zo mee om. Ik wéét gewoon dat je dan geen medelijden krijgt. Dáárom zeg ik dat ook.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2010 - 18:41 ]


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Je snapt me niet. Ik vind het heel erg maar als je illegaal bent dan heb je geen kans. Sommige landen dulden het gewoon niet.

    Mijn reactie hierop zou puur herhaling van Cloudburst zijn, dus lees die van haar maar eens, verplaats je in de situatie van iemand wiens leven van deze kl*teregering afhangt en durf het dan nog eens te zeggen.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Gelukkig heb ik zoiets nog nooit van dichtbij meegemaakt, maar ik vind het zelf ook heel sneu. Maar als we tegen iedereen 'ja' zeggen dan blijven ze allemaal komen, en daar is gewoon geen ruimte voor.
    Ik vind het trouwens wel echt raar dat je niet kan wonen waar je wilt, maar dat je gewoon een gebied wat toevallig is afgezet met een grens uit gestuurd kan worden.


    it's so empty living behind these castle walls

    Er was daar ook een keer een actie over waar iemand de hele media er bij had gehaald maar uiteindelijk ook werd terug gestuurd waarop weet niet een minister had geantwoord; Ik wens je veel succes met je leven waar ook ter wereld.
    dus ze geven niks om een mensenleven


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Bullshit schreef:
    (...)
    Mijn reactie hierop zou puur herhaling van Cloudburst zijn, dus lees die van haar maar eens, verplaats je in de situatie van iemand wiens leven van deze kl*teregering afhangt en durf het dan nog eens te zeggen.


    Shoot, kijk naar mijn reactie.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Geen ruzie maken, dat doen al genoeg mensen.. (:

    OT: Zoiets is inderdaad echt heel erg. Misschien draaien ze toch bij en veranderen ze van gedachten als jullie echt laten zien dat jullie heel veel om ze geven en ze hun hele leven hier opgebouwd hebben. Het komt dan nog wel eens voor dat ze van gedachten veranderen.. I really hope so..


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    Geen ruzie maken, dat doen al genoeg mensen.. (:

    OT: Zoiets is inderdaad echt heel erg. Misschien draaien ze toch bij en veranderen ze van gedachten als jullie echt laten zien dat jullie heel veel om ze geven en ze hun hele leven hier opgebouwd hebben. Het komt dan nog wel eens voor dat ze van gedachten veranderen.. I really hope so..


    Het frustreert me gewoon dat mensen soms niet snappen wat ik bedoel.

    Maar anyways, je hebt gelijk.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cloudburst schreef:
    Weet je, ik vind dat velen hier zo gemakkelijk mee omgaan. Ze zeggen gewoon; "Als je hier illegaal bent, dan moet je maar weg." (Nee, ik richt me niet alleen tot Cassiopeia, ik zeg dit in het algemeen. Veel mensen uit m'n klas redeneren namelijk ook zo.) Maar serieus, als je in hun plaats zou staan en de kans dus zou hebben dat je zal worden neergeschoten, denk ik dat je niet meer zo zult argumenteren. Wij hebben gewoon ongelooflijk veel geluk dat we hier geboren zijn. En daarom kan het leven van anderen ons niets meer schelen, zolang ons leven maar goed blijft. Er is écht iets mis met onze mentaliteit! Onze maatschappij moet veranderingen aangaan ten voordele van dergelijke mensen die het slecht hebben getroffen, in plaats zo'n egoïstische besluiten te nemen. En oké, onze maatschappij heeft al veel vorderingen gemaakt, maar ik vind het nog altijd niet goed genoeg.

    Klopt ik vind het echt vreselijk. Maarja het is ook wel zo dat ze niet altijd ja kunnen blijven zeggen, maar met dit soort dingen tsjaa. Ik vind het gewoon vreselijk.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Dat is echt gewoon heel sneu. Ik bedoel, je bent hier net gewend en daar kan je alleen maar in angst leven, niet eens een normaal leven opbouwen...
    Gewoon zielig dat de regering dat doet. Serieus.


    Hope goes lost but never dies.

    Tegen zo'n dingen kan ik dus niet...
    Ik krijg er soms tranen in m'n ogen van;
    Te denken dat mensen terug moeten keren naar hun land,
    terwijl ze alles hebben geprobeerd om hier te geraken en opnieuw te beginnen. En dan zomaar het land uitgezet worden! Het is verschrikkelijk,
    die mensen kunnen worden gedood in hun land daarom vluchten ze, ze doen geen vlieg kwaad. Laat ze hier toch blijven! Dit lijkt zo op hetgeen van de asielzoekers hier in België! Het vriest hier al elke nacht en toch leven er nog mensen buiten! Ik kan daar uren bij huilen, dat mag gewoon niet!
    & Dan zie je nog eens die zielige reportages op tv, maar doe er dan wat aan! Pffft... Als ik later voor mezelf kan zorgen enzo, zal ik zeker de mensen die in armoede steunen, want stel je eens op hun plaats het is zo verschrikkelijk!

    (Mijn reactie zal toch niets veranderen, maar heel veel sterkte!)

    [ bericht aangepast op 3 dec 2010 - 19:17 ]


    I didn't hit you, I just high-fived your face. (':