• Nog geen half jaar geleden op de basischool, had ik altijd héél veel getekendd. Daar stond ik in e klas ook een beetje bekend om. Ik deed er zo mijn best voor! Er was wel één ander meisje dat dat ook goed kon, maar daar kon ik het heel goed mee vinden!
    We hadden 2 totaal verschillende tekenstijlen, en die leerde we elkaar!

    Nu zit ik in de brugklas. Op musis beeldend. Dat is voor kinderen die goed konden tekenen en dingen kunnen knutselen enz. Maar nu is het, al werk ik weken aan één tekening! uiteindelijk ben ik er héél trots op! Want het kostte echt veel werk. Is het zo van; 'Dat kan ik ook hoor'
    Begrijp me niet verkeerd ze zijn erg aardig! Maar het voelt alsof het concurente zijn! Wat ik eerst kon! Waar ik speciaal om was, is me nu gewoon af genomen lijkt wel!
    Ik was altijd al kritisch op mijn tekeningen. Altijd vodn ik ze beter kunnen! Maar nu eidere keer als ik wat probeer, en het gaat niet meteen perfect zit ik helenmaal in de put! Dan voel ik me helenmaal kut! Alsof ik niks kan!

    Hier op quizlet, ja hier zitten veel tekentalenten, Kikkeli, Amistad, Shithead, Corpse ga zo maar door. Maar dit is neit één en al volledige perfecte tekenaars! Mijn klas wel! En dat kan ik niet hebben!

    Ik vind het heel dom van mezelf, alsof ik het hun niet gun! Maar hoe erg ik ook mijn best doe! Ik heb gewoon een leeg gevoel! Ieder foutje in een tekening van mij doet de bom barsten!~
    Ik heb jaren lang uren zitten tekenen! Om gewoon goed te kunnen tekenen! En nu? Nu is al dat werk! het lijkt wel weg! Natuurlijk wist ik dat er zat mensen zijn die beter kunnen tekenen dan ik, ja maar ik zit nu in een groep met mensen die precies het zelfde kunnen als ik!
    Het geen wat mij vroeger speciaal maakte, maakt mij nu deel van een groep!

    Sorry voor ditgezeik, eigenlijk om niks. Maar het zit me écht dwars! Weet iemand wat ik hier mee moet?

    NikkiPedia schreef:
    Doe je niet daarom die opleiding?

    Ja maar het komt wel als een klap in je gezicht aan dat je ineens "het meisje" bent. En niet meer "het creatieve meisje" ben.
    Tekenen was mijn enige ding waarin ik uitblink!
    Mijn cijfers zijn niet zo heel erg hoog of laag, sporten is ook niet mijn ding, en zo kan ik nog wel even door gaan.
    En dan krijg je ineens te horen dat hun dat makkelijk ook kunnen. Dat doet bij mij nog wel de bom barsten!

    Zoals al eerder gezegd; je behoort nu tot de middenmaat, en ga je nou niet druk maken, want je zit daar niet voor niets en je moet nou eenmaal hard werken voor goede resultaten; THAT'S LIFE.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2010 - 11:45 ]


    If we're good, rumbleroar lets you ride around on his back. he's a lion. who. can. TALK.

    Ik heb precies hetzelfde. ik was altijd de creatieveling van de klas (nog steeds) en haalde altijd ervoor de hoogste cijfers. Maar als ik dan in mijn tekenklas zit heb ik het gevoel dat ik gemiddeld ben. En het is iets waarin ik in uitblink, waarin ik de beste wil zijn. En altijd wil ik beter, maar ik voel me altijd zo slecht als ik dan gemiddeld dan weer een 7 sta.

    in plaats van dat je gaat zitten mokken over dat je niet meer 'het creatieve meisje' maar het 'het meisje' bent, zou je ook kunnen leren van die anderen. Seriously, ik zou het alleen maar leuk vinden als ik bij mensen met hetzelfde talent zou zitten..


    If we're good, rumbleroar lets you ride around on his back. he's a lion. who. can. TALK.

    Pointless schreef:
    in plaats van dat je gaat zitten mokken over dat je niet meer 'het creatieve meisje' maar het 'het meisje' bent, zou je ook kunnen leren van die anderen. Seriously, ik zou het alleen maar leuk vinden als ik bij mensen met hetzelfde talent zou zitten..

    Ja maar stel; Jij ben verdrietig. Dan zeg je toch ook niet gewoon van "ik ben nu blij" en hup alles is oké?
    Ik kies er zelf ook niet voor om iedere keer zo'n gevoel in me op te laten komen! Het gebeurt! Er is wel één waarmee ik af en toe samen ideeën uit wissel.
    Maar toch! Gewoonlijk ben ik al ontevrede met mijn tekeningen! Ieder lijntje dat een milimeter scheef staat is er een te veel! En dan kan dit er ook nog bij komen zeker?
    Misschien is dit wel het leven, maar het is niet het leven waarin ik tevreden ben over mijn kwaliteiten!

    EstrellaVida schreef:
    (...)
    Ja maar stel; Jij ben verdrietig. Dan zeg je toch ook niet gewoon van "ik ben nu blij" en hup alles is oké?
    Ik kies er zelf ook niet voor om iedere keer zo'n gevoel in me op te laten komen! Het gebeurt! Er is wel één waarmee ik af en toe samen ideeën uit wissel.
    Maar toch! Gewoonlijk ben ik al ontevrede met mijn tekeningen! Ieder lijntje dat een milimeter scheef staat is er een te veel! En dan kan dit er ook nog bij komen zeker?
    Misschien is dit wel het leven, maar het is niet het leven waarin ik tevreden ben over mijn kwaliteiten!


    Ja dat snap ik ook wel, maar als ik verdrietig ben zal ik eerder een positieve kant zoeken, of het motiveert me juist nog harder te werken.


    If we're good, rumbleroar lets you ride around on his back. he's a lion. who. can. TALK.