• Helloooo jullie!

    Ik ben weeral eens te laat om mijn verslag voor ethiek te maken - typisch ik. Ik moet het morgen inleveren en ik moet er nog aan beginnen. Maar de onderwerpen zijn dan ook vaak zo vanzelfsprekend dat er bijna niets over te zeggen valt, vind ik dan toch. Dus... Ik vind dat jullie een inspirerende mening kunnen hebben, dus zet ik hier een aantal vragen neer.

    Diegene die de vragen (zo uitgebreid mogelijk) beantwoorden krijgen een koekje. - Ik hoop dat jullie nog steedsjes op koekjes kicken? - :Y)


    ~ Kan de maatschappij racistloos worden? Zelfs met alle rechtse partijen?
    ~ Onze cultuur is soms zo vol van racisme dat zelfs de allochtonen er misbruik van maken. Is dit begrijpend?
    ~ Is het wel verantwoord om een synagoge te bouwen in de buurt van Ground Zero (de plaats waar de aanslag van 9/11 gepleegd is door Islamitische extremisten)?
    ~ Is het afschaffen van de Zwarte Piet bij Sinterklaas wel nuttig? Ze zeggen namelijk dat deze weergeeft dat de zwarte mensen werken en de blanke hun leiders zijn. Zou dit een invloed kunnen hebben voor de kinderen?


    Je hoeft ze niet per se allemaal te beantwoorden, gewoon diegene waar je iets over wilt vertellen.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2010 - 21:32 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    ~ Kan de maatschappij racistloos worden? Zelfs met alle rechtse partijen?
    Nee er zullen namelijk altijd wel mensen blijven die een hekel hebben aan bijvoorbeeld Turken of Joden. Daar valt nou eenmaal niets aan te doen, dat kan je niet veranderen.
    ~ Onze cultuur is soms zo vol van racisme dat zelfs de allochtonen er misbruik van maken. Is dit begrijpend?
    Nee, racisme is erg en dara moet je geen misbruik van maken.
    ~ Is het wel verantwoord om een synagoge te bouwen in de buurt van Ground Zero (de plaats waar de aanslag van 9/11 gepleegd is door Islamitische extremisten)?
    Ik vind gewoon dat je daar best iets kan bouwen maar gewoon geen Moskée omdat die aanslag door Islamitische teroristen is gepleegd en er op veroverd grondgebied vroeger een Moskée werd gebouwd tegen overwinning. Er moet gewoon een monument komen voor die vreselijke gebeurtenis.
    ~ Is het afschaffen van de Zwarte Piet bij Sinterklaas wel nuttig? Ze zeggen namelijk dat deze weergeeft dat de zwarte mensen werken en de blanke hun leiders zijn. Zou dit een invloed kunnen hebben voor de kinderen?
    Nee dat is niet nuttig. Kinderen denken echt niet zo ver na. Kinder hersentjes denk zo ver niet. Kinderen denken gewoon dat Zwarte Piet met plezier werkt voor sinterklaas omdat werken voor Sinterklaas leuk is. Een kindje denkt echt niet dat dat aan de huidskleur ligt.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    ~ Kan de maatschappij racistloos worden? Zelfs met alle rechtse partijen? Neen. Absulouut niet. Sommige mensen gaan echt over de lijn [in een reportage tekende een vrouw het hakenkruis op de grond en liet haar kinderen er een hinkelspelletje op spelen, liet haar kinderen enorm racistische liedjes zingen en zo verder.] Die mensen blijven zo denken, wat je ook probeert.
    ~ Onze cultuur is soms zo vol van racisme dat zelfs de allochtonen er misbruik van maken. Is dit begrijpend? Ja en nee. Het is logisch dat ze zo iets doen, maar sommigen doen dit op een onaanvaardbare manier.
    ~ Is het wel verantwoord om een synagoge te bouwen in de buurt van Ground Zero (de plaats waar de aanslag van 9/11 gepleegd is door Islamitische extremisten)? Geen commentaar
    ~ Is het afschaffen van de Zwarte Piet bij Sinterklaas wel nuttig? Ze zeggen namelijk dat deze weergeeft dat de zwarte mensen werken en de blanke hun leiders zijn. Zou dit een invloed kunnen hebben voor de kinderen? Ik heb hier nog nooit van gehoord. Mensen staan er niet bij stil en de kinderen die er in geloven al zeker niet. Kinderen van die leeftijd bevatten zulke dingen niet en dus is dit totale onzin.


    Has no one told you she's not breathing?

    ~ Kan de maatschappij racistloos worden? Zelfs met alle rechtse partijen?
    Nee, en ik denk dan niet door rechtse partijen in het algemeen, maar eerder omdat er achterlijke landen bestaan (bv. Somalie) waar immigranten vandaan komen die eigenlijk niet goed genoeg zijn opgeleid om mee te kunnen draaien in de samenleving. Dan moet je streng zijn en ze weigeren min of meer omdat ze somalier zijn.


    ~ Onze cultuur is soms zo vol van racisme dat zelfs de allochtonen er misbruik van maken. Is dit begrijpend?
    Ik snap niet precies wat je bedoeld, maar ik denk dat de vraag is of het begrijpelijk is dat allochtonen misbruik maken van racisme. Ik denk dat dit wel zo is. Zodra een marokkaan wordt opgepakt is het omdat het een marokaan is en niet voor zijn daden (volgens de gemeenschap). Dit is natuurlijk een erg makkelijke uitweg en begrijpelijk dat ze dit doen. Of het juist en/of sympathiek is, is een tweede.

    ~ Is het wel verantwoord om een synagoge te bouwen in de buurt van Ground Zero (de plaats waar de aanslag van 9/11 gepleegd is door Islamitische extremisten)?
    Nee, geloof de ramp veroorzaakt, dan mag er geen religieus gebouw voor in de plaats komen, hoewel letterlijk de islam het heeft gedaan, maar ik zie het liever als geloof in het geheel.

    ~ Is het afschaffen van de Zwarte Piet bij Sinterklaas wel nuttig? Ze zeggen namelijk dat deze weergeeft dat de zwarte mensen werken en de blanke hun leiders zijn. Zou dit een invloed kunnen hebben voor de kinderen?
    Typisch zoiets wat door de zwarte gemeenschap wordt gebruikt. Je kan ook van alles een racisme-probleem maken, voor mijn part is dit mierenneuken.

    ~ Kan de maatschappij racistloos worden? Zelfs met alle rechtse partijen?
    Nee, ook niet met alle rechts partijen. Mensen zijn nou eenmaal gewend om andere mensen in hokjes te stoppen, en hierdoor zal het racisme zeker de komende 500 jaar niet kunnen worden uitgesloten. Tenzij we ineens een of andere revolutie meemaken waarin we allemaal gelijk worden, maar zelfs dan kan er nog racisme ontstaan.
    ~ Onze cultuur is soms zo vol van racisme dat zelfs de allochtonen er misbruik van maken. Is dit begrijpend?
    Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen, ze voelen zich snel aangevallen omdat ze waarschijnlijk in het verleden hebben meegemaakt dat ze op grond van hun ras anders werden behandeld. Maar tegenwoordig is dit vaak alleen nog maar onbewust zo, het gebeurt amper 'echt' meer. Daarom kan ik er ook niet tegen als ik iemand met een ander 'rassoort' dan de mijne wijs op zijn of haar gedrag, en dat diegene dan zegt 'zeker omdat ik *ras* ben.' Daar heb ik écht een hekel aan, dat is gewoon gemakzucht om onder dingen uit te komen.
    ~ Is het wel verantwoord om een synagoge te bouwen in de buurt van Ground Zero (de plaats waar de aanslag van 9/11 gepleegd is door Islamitische extremisten)?
    Die vraag zou je aan de extremisten zelf moeten vragen. Ik zie er verder geen problemen mee, de mensen die deze aanslag hebben gepleegd zullen er zelf in ieder geval geen gebruik meer van kunnen maken.
    ~ Is het afschaffen van de Zwarte Piet bij Sinterklaas wel nuttig? Ze zeggen namelijk dat deze weergeeft dat de zwarte mensen werken en de blanke hun leiders zijn. Zou dit een invloed kunnen hebben voor de kinderen?
    Wij hebben het nooit racistisch bedoeld, ik snap niet dat mensen er zo een punt van maken. Zwarte pieten zijn vrolijke, blije personen die cadeautjes uitdelen en kunstjes vertonen. Wat is daar slecht aan? Is een wit, oud ventje op een wit paard met een sluier en een mijter wel goed dan? Zie, het is maar net van welke kant je het bekijkt, en zij kijken duidelijk niet verder dan hun eigen kant.


    Life is hard and then we die

    ~ Kan de maatschappij racistloos worden? Zelfs met alle rechtse partijen?
    Nee, er is teveel verscheidenheid in karakters bij de mensen. Er zal altijd wel iemand zijn die zich bedreigd voelt. Niet te vergeten dat dit menselijke natuur is. We beschermen degenen die binnen onze 'groep' vallen en de rest houden we het liefst zo veel mogelijk buiten. Dat is bij de ene mens een grotere drang dan bij de andere (hierbij verwijs ik terug naar verscheidheid in karakter)
    ~ Onze cultuur is soms zo vol van racisme dat zelfs de allochtonen er misbruik van maken. Is dit begrijpend?
    Mensen denken te snel dat ze gedicrimineerd worden. Racisme is geen excuus voor criminaliteit en dat dreigt 't soms wel eens te worden.
    ~ Is het wel verantwoord om een synagoge te bouwen in de buurt van Ground Zero (de plaats waar de aanslag van 9/11 gepleegd is door Islamitische extremisten)?
    Ik neem aan dat je het over een moskee hebt - synagoge is van de joden- en nee dat vind ik niet. Alleen al uit respect voor de slachtoffers. Dat is gewoon vragen om verkeerde reacties.
    ~ Is het afschaffen van de Zwarte Piet bij Sinterklaas wel nuttig? Ze zeggen namelijk dat deze weergeeft dat de zwarte mensen werken en de blanke hun leiders zijn. Zou dit een invloed kunnen hebben voor de kinderen?
    Zwarte Piet is geen neger, hij is zwart van het roet. Enfin dat hebben ze mij toch altijd verteld. Dus ik zie niet in waarom hij afgeschaft zou moeten worden.


    Frankly my dear, I don't give a damn.