• Ja, ik wil nu echt wel eens het gevoel terug dat ik iets moet opschrijven, telkens het gevoel dat ik orginele ideeen heb om op te schrijven. Ik ben dat al meer dan een half jaar kwijt, er komt al meer dan een half jaar niks fatsoenlijks meer op 'papier' en dat is zo frustrerend.

    Heeft iemand tips?
    Ik wil weer schrijven. (huil)


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Dat wás bij mij. Voor meer dan een half jaar. En nu ben ik rustig opnieuw stukjes aan het schrijven.
    Het beste wat je kan doen is je er niet druk in maken. En wacht er niet op, want dan komt het toch niet..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Milim schreef:
    Dat wás bij mij. Voor meer dan een half jaar. En nu ben ik rustig opnieuw stukjes aan het schrijven.
    Het beste wat je kan doen is je er niet druk in maken. En wacht er niet op, want dan komt het toch niet..

    Makkelijker gezegd dan gedaan.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    je moet gewoon gaan schrijven maakt niks uit wat er staat. Uiteindelijk kom je erachter dat het best goed kan zijn.;)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Ik ken het gevoel,,
    Bah ik wil schrijven maar er komt echt helemaal niks,,


    Never forget the things that make you smile

    Heb ik momentel ook, maar dat is volgens mij doordat mijn leven de laatste tijd heel wat ingewikkelder is geworden.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2010 - 17:01 ]


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    euhm... begin gewoon met schrijven?
    Als ik begin met schrijven dan bedenk ik tijdens het schrijven ook vaak goede ideeën (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik heb het ook soms, en vaak -als ik een goed idee heb- dan begin ik gewoon te typen, zin of niet. En als ik het dan achteraf lees, blijkt het soms wel vrij goed te zijn :')
    Maar anderzijds, als ik met een verhaal zit waar ik geen zin meer in heb maar ook geen goede ideeen meer voor heb, dan lukt het mij ook niet om toch te typen.


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Ga met een stuk chocola en wat te drinken achter de computer zitten, en begin. Maakt niet uit met wat, een oud verhaal, een idee dat je ooit eens had, een vervolg ergens op - nieuwe ideeën komen vanzelf wel weer. Soms moet je er gewoon even voor gaan zitten. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik voel met je mee, hij kwam ineens vorige maand terug, ik was tv aan het kijken en foetsie, ik had ineens een briljant idee :Y)

    Tja, ik heb geen idee hoe je het terug krijgt, sorry

    [ bericht aangepast op 10 nov 2010 - 17:05 ]


    we were always meant to say goodbye.

    Gewoon alle kleine, stomme ideeën meteen opschrijven, zodat je hoofd wat rustiger en leger word. Of een document openen, jezelf opsluiten op je kamer en jezelf dwíngen minstens een kantje vol te typen, hoe stom het verhaal ook is.


    You move me ......... Kurt

    Zet een inspirerend muziekje op ( bij mij is dat 'Requiem for a dream' van Clint Mansell bv.) en begin gewoon met schrijven. Meestal komt de inspiratie vanzelf. En je er gewoon niet te druk inmaken als een hoofdstuk op niet veel slaat. Uit ervaring heb ik al afgeleid dat de trouwe lezers het altijd goed vinden. :Y)


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon