• Hee, zijn hier mensen die verstand van gitaren hebben? ik ben namelijk zelf nogal een ei. Ik wil een gitaar gaan kopen (gewoon een akoestische) en iemand had me dus al verteld dat ik een met nylon snaren moest hebben (omdat ik het nog niet kan)maar nu wilde ik dus weten of het uitmaakt of zo'n ding een cutaway heeft. En of ik nu hele domme vragen aan het stellen ben.


    Alis volat propriis

    Ik weet het zelf niet.
    Maar ik zou je aanraden naar een muziekwinkel te gaan, daar weten ze het wel. (:

    [ bericht aangepast op 13 maart 2011 - 15:14 ]


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Idontknow, heb gewoon een gitaar.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Ga naar een muziekwinkel, daar hebben ze altijd tips en antwoorden op je vragen.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2011 - 15:14 ]


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Begin met Nylon snaren ja, dan wennen je vingers aan het 'overwerken'^^
    Eerste paar weken krijg je pijn aan je vingertopjes, maar daarna wordt het alleen maar leuker om te spelen, dus je moet wel echt even doorzetten.
    Goed merk voor Nylon snaren: Valencia.
    Als je nog vragen hebt laat maar weten. x


    I am loyal because I'm simply raised that way.

    Hayleyball schreef:
    Begin met Nylon snaren ja, dan wennen je vingers aan het 'overwerken'^^
    Eerste paar weken krijg je pijn aan je vingertopjes, maar daarna wordt het alleen maar leuker om te spelen, dus je moet wel echt even doorzetten.
    Goed merk voor Nylon snaren: Valencia.
    Als je nog vragen hebt laat maar weten. x

    Dankje (A) Maar maken die cutaway dingen dan uit?


    Alis volat propriis

    1. Nou, ik weet niet of met Nylon beter is. Ik ben meteen begonnen met 6 metalen snaren en dat lukt ook prima :') Mijn vriendin daarin tegen heeft een klassieke gitaar. Het verschil zit in de klank vooral en in de bouw. Als je voor een warm geluid gaat; Klassiek Akoestisch. Als je wat meer geluid wil maken; folk akoestisch. De folk klinkt iets metaliger. Hij maakt ook veel meer geluid.
    2. Dat maakt echt niet uit, of je een cutaway hebt. Het verschil ligt misschien in de klank, maar algemeen klinken ze hetzelfde.


    Olive

    Nee, die cutaway dingen zijn handig als je echt met powerchords gaat spelen, dan kun je verder over de hals spelen maar omdat jij een beginner bent maakt dat niet veel uit.
    Je kunt later nog overschakeln naar ijzeren snaren en een gitaar met cutaway.

    x

    [ bericht aangepast op 13 maart 2011 - 15:20 ]


    I am loyal because I'm simply raised that way.

    Hayleyball schreef:
    Nee, die cutaway dingen zijn handig als je echt met powerchords gaat spelen, dan kun je verder over de hals spelen maar omdat jij een beginner bent maakt dat niet veel uit.
    Je kunt later nog overschakeln naar ijzeren snaren en een gitaar met cutaway.

    x

    maar je hebt er dus ook niet echt last van ofzo? (dude, ik voel me dom)


    Alis volat propriis

    Nee helemaal niet, ik ben ook begonnen zonder cutaways en nylon snaren, later schakelkde ik over naar een gitaar mét cutaways en ijzeren snaren. Ik moest toen wel even wennen, aan het feit dat mijn twaalfde fred toen niet tegen de klankkast zat. Maar meer ook niet!

    -voel je niet dom, zo zijn alle artiesten begonnen- (:


    I am loyal because I'm simply raised that way.

    Hayleyball schreef:
    Nee helemaal niet, ik ben ook begonnen zonder cutaways en nylon snaren, later schakelkde ik over naar een gitaar mét cutaways en ijzeren snaren. Ik moest toen wel even wennen, aan het feit dat mijn twaalfde fred toen niet tegen de klankkast zat. Maar meer ook niet!

    -voel je niet dom, zo zijn alle artiesten begonnen- (:

    haha oke dankje. Nou snap ik het eindelijk (A)


    Alis volat propriis

    wat kies je best als je country wilt spelen?


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Yamaha.. of Cort. zijn twee goede merken.
    Ga niet voor een valencia dan: die zijn spaans-klassiek.
    Wil je country spelen, dan zijn ijzeren snaren wel makkelijk :D

    @twiddict
    your welcome! (:

    [ bericht aangepast op 13 maart 2011 - 15:29 ]


    I am loyal because I'm simply raised that way.

    Grizzly schreef:
    wat kies je best als je country wilt spelen?

    Akoestisch. Elektrisch is meer rock en metal. Ik zou denk ik folk akoestisch doen.


    Alis volat propriis

    @grizzly

    Yamaha.. of Cort. zijn twee goede merken.
    Ga niet voor een valencia dan: die zijn spaans-klassiek.
    Wil je country spelen, dan zijn ijzeren snaren wel makkelijk :D

    @twiddict
    your welcome! (:


    I am loyal because I'm simply raised that way.

    twiddict schreef:
    (...)
    Akoestisch. Elektrisch is meer rock en metal. Ik zou denk ik folk akoestisch doen.


    dat hij akoestisch moest wist ik al :) tenzij ik Grant style ga spelen..; *zucht en kijkt dromerig weg*


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.