• Oke..
    mn bf [en ik soms] worden soms uitgemaakt voor emo.
    slaat nergens op, maar ja ook door een "vriendin" van ons.
    lekkere vriendin zou je dan denken, maar dat is wat anders, zij weet niet wat emo is.
    dus ik ging op internet opzoeken wat het is, dan kon ik de link naar haar sturen, maar toen..

    VOND IK DIT:


    Over emo schrijven doe ik niet vaak. En niet graag. Al is het maar om de mailbox verschoond te houden van hatemails en scheldpartijen met in ieder woord tenminste twee spelfouten. En omdat de muziek in dit genre meer met matig theater dan kwaliteit te maken heeft. En ach, is het onderhand al niet 'uit?' Maar na de bespottelijke Amerikaanse reportage die ouders waarschuwde voor de gevaren van een emo-lifestyle bij de jeugd van tegenwoordig (ze plegen zelfmoord, ze gebruiken drugs, ze worden homo!), is er nu in Rusland een niets minder belachelijk wetsvoorstel ingediend, dat alle uitingen van emo in het openbaar volledig moet uitbannen, meldt NME. Jawel: emo moet verboden worden! Hmja, daar kun je natuurlijk niet omheen.

    Mocht het wetsvoorstel aangenomen worden, dan is het in Rusland dus voortaan verboden om in openbare gebouwen veel donkere make-up onder je ogen te smeren, trendy zwarte emo-kleertjes te dragen en je zwarte of zwart geverfde haar niet meer te kammen? Nu ja, er wordt aan gewerkt om emo- en gothickledingstijlen te verbieden op school en in openbare (overheids)gebouwen. Websites over muziek die als emorock wordt gezien en aanverwante zaken zouden hevig gecontroleerd moeten worden door de overheid.

    De Russische regering vreest dat 'de negatieve emocultuur' a-sociaal gedrag, depressies en zelfmoord onder jongen verheerlijkt en zelfs aanmoedigt. De eerste demonstraties door emofans hebben al plaatsgevonden, onder meer nadat een gedeeltelijk verbod in freakin' Siberië al was bewerkstelligd. "Een totalitaire staat moedigt stommiteit aan", zou er op enkele spandoeken te lezen zijn geweest. Zanger van Russische emoband MAIO zei tijdens het protest: "Het uitdrukken van gevoelens kun je niet bij de wet verbieden." Volgens voorstanders van de wet is die stap echter nog maar het begin...

    Guttegut, de strijd tegen Tjetjeense rebellen is er niets bij zeg. Maar een verbod op bands als My Chemical Romance, 30 Seconds To Mars, Funeral For A Friend of andere van deze hevig aan aanstelleritus lijdende bands die volgens de fans geen emo zijn, zover gaat de Russische overheid dan weer niet. Lafbekken!

    Oh nee, want dit zijn volgens de liefhebbers natuurlijk helemaal geen emo-rockbands. Hebben ze feitelijk nog gelijk in ook, want wat hebben deze bands überhaupt nog te maken met zogenaamde 'emo-grondleggers' Fugazi, uit eind jaren tachtig? Die emo ook al een term van lik m'n vestje vonden? Wat blijft het toch een heerlijk geharrewar, dat gezeur over wat wel of geen emo is en wie dit heeft uitgevonden. Goed: een verbod op het gebruik van het woord emo dan maar?

    OK fans, kom er maar in! En gebruik alstublieft een woordenboek!


    AAP

    ik bij anke.


    AAP

    (...)
    Hie, ik ooK! _O_


    ik hoor er ook nog bij
    Dude, ze willen het in veel landen gaan verbieden hea stond in zn krant ik weet niet hoe die heet.
    maar in zwitserland en oosterrijk ook enzoo..
    menzen hebben een verkeerd beeld van Emo's<3
    ze zijn egt heel meelevend te vertrouwen en nog veel meer maar mensen zeiken ze af omdat ze er anders uit zien:S dat is egt sHit
    en neimand kan deze aardige mensen verbieden
    Amen..
    Hillde heeft gesproken..
    xXx

    omg teeeeeeeeerring!! :O
    laat mensen zo zijn zoals ze zijn ofzo!! ;O


    AAP

    komaan,da Rusland nu is iedereen zijn styl respecteerd.


    I need you like a heart needs a beat

    rusland wil alleen mensen met bondmutsen.?????


    AAP

    Belachelijk! Hoe verzinnen ze het =.=''


    Mew <3

    (...)

    ik hoor er ook nog bij
    Dude, ze willen het in veel landen gaan verbieden hea stond in zn krant ik weet niet hoe die heet.
    maar in zwitserland en oosterrijk ook enzoo..
    menzen hebben een verkeerd beeld van Emo's<3
    ze zijn egt heel meelevend te vertrouwen en nog veel meer maar mensen zeiken ze af omdat ze er anders uit zien:S dat is egt sHit
    en neimand kan deze aardige mensen verbieden
    Amen..
    Hillde heeft gesproken..
    xXx



    O:


    Lalalalalalalala.

    rusland wil alleen mensen met bondmutsen.?????


    ja&ze moeten zich plat zuipen met vodka¬¬'


    Lalalalalalalala.

    ughe ughe ze willen zelfs emorock verbieden!!?

    hallo ik ben absoluut geen emo maar daar luister ik wel naar ..nou wil ik nu dood omdat ik emorock luister?? er bestaat zoiets als EXTREME en daar gaat het over in die verhalen ze halen er de extreme, gestoorde emo's uit en VOILA je hebt een negatief beeld

    OKE het is tog ook een feit dat er pausen zijn geweest die jongentjes verkracht hebben!! moeten pauzen nu oowk verboden worden??


    Even though it feels like your dying, Hope ain't gone.

    ughe ughe ze willen zelfs emorock verbieden!!?

    hallo ik ben absoluut geen emo maar daar luister ik wel naar ..nou wil ik nu dood omdat ik emorock luister?? er bestaat zoiets als EXTREME en daar gaat het over in die verhalen ze halen er de extreme, gestoorde emo's uit en VOILA je hebt een negatief beeld

    OKE het is tog ook een feit dat er pausen zijn geweest die jongentjes verkracht hebben!! moeten pauzen nu oowk verboden worden??

    Je hebt zó gelijk.


    Mew <3

    emo stoppen?:8

    en de:
    junkies dan?
    de hoeren?[dei tegen hun zin he;)]
    de dealers?
    de pedo's?
    enz...

    Dit is echt Bull-Shit. Ik bedoel, zo kan je alles wel gaan verbieden. :S

    Emo's zijn gevaarlijk, vinden de leden van de Doema . 'Het is een subcultuur die jonge mensen depressief maakt en aanzet tot biseksualiteit en zelfmoord'

    Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Ik ken geen enkele 'emo'/alto die zelfmoord wil plegen omdat dat 'cool' is. Dat slaat nergens op. En wat is er mis met biseksualiteit? Het is meestal zo dat een biseksueel persoon [/en dan vooral jongens] zich eerder aangetrokken voelt tot die stijl dan een niet biseksueel persoon, maar niet andersom. Mensen worden geen bi omdat dat bij hun stijl past =.=" Ik kan hier zo kwaad om worden |: Eigenlijk zouden we contact moeten zoeken met een protest-persoon uit rusland en dan hier gewoon ook een actie houden met handtekening e.d. Ik hoop voor de peepz daar dat het wetsvoorstel afgewezen wordt.


    Mew <3

    emo stoppen?:8

    en de:
    junkies dan?
    de hoeren?[dei tegen hun zin he;)]
    de dealers?
    de pedo's?
    enz...


    Ik denk inderdaad dat Rusland beter iets kan gaan doen aan die vier bovenstaanden dan aan een subcultuur die feitelijk niks kwaad doet.


    Mew <3

    (...)
    Ik denk inderdaad dat Rusland beter iets kan gaan doen aan die vier bovenstaanden dan aan een subcultuur die feitelijk niks kwaad doet.

    JA HELEMAAL MEE EENS! _O_


    AAP

    buh, ik heb het eigenlijk niet gelezen, te lang :')

    dat mensen emo's gewoon met rust moeten laten, dat vind ik.